به سایت نسوز پارس خوش آمدید .

میدان امام خمینی - خیابان امیر کبیر - بین پاساژ طوس و ناظم الاطبا جنوبی - پلاک 546
ایران ، تهران

گسکت کلینگریت سیم دار

معرفی گسکت کلینگریت سیم دار

متریال های مختلفی در صنعت به کار می رود که هر یک از آن ها خواص خاص خود را دارند و می توان هر یک را در بخش های مختلفی مورد استفاده قرار داد. یکی از متریال های که در ساخت بسیاری از قطعات صنعتی مورد استفاده قرار می گیرد، ورق کلینگریت این متریال بسیار پر کاربرد بود و از آن در ساخت بسیاری از قطعات معروف صنعتی استفاده می کنند. یکی از قطعات صنعتی که از آن ساخته می شود، گسکت کلینگریت سیم دار می باشد. این قطعه به علت ویژگی های خاص خود به شدت مورد توجه صنعتگران قرار گرفته است. این محصول را می توان در بخش های گسترده از صنعت به کار برد. گسکت کلینگریت سیم دار را در این مقاله به طور کامل برسی می کنیم و مواد سازنده ی آن، ویژگی ها و خواص آن را باهم مرور خواهیم کرد.

مواد سازنده ی گسکت کلینگریت سیم دار

مواد سازنده اصلی ترین بخش هر متریال و تعیین کننده خواص و ویژگی های هر متریالی‌ می باشد، از این رو نیاز است تا همیشه مواد سازنده ی هر متریال را مورد برسی قرار دهیم. گسکت کلینگریت سیم دار هم به دلیل ساختار و مواد سازنده ی فوق العاده ی خود است که توانسته در صنعت نقش بسیاری داشته باشد. این محصول از ورق کلینگریت ساخته شده است که از جایگزین های ورق های آزبستی است و خواص آن تا حدی مشابه ورق آزبست می باشد. کلینگریت در واقع متریالی‌ است که خود از رزین های لاستیکی و پودر آزبست ساخته شده است. این محصول ماده ی اولیه ی ساخت بسیاری از قطعات صنعتی می باشد و گسکت کلینگریت سیم دار نیز یکی از این متریال ها می باشد. ورق کلینگریت به دلیل داشتن پودر آزبست مقاومت بالایی در برابر دما دارد و همچنین اضافه شدن رزین لاستیکی هم به آن ها کمک کرده تا استحکام بیشتری پیدا کنند و همچنین بتواند، فشار کششی را تا حد بسیار خوبی تحمل نمایند. این ویژگی ها به گسکت کلینگریت سیم دار نیز سرایت کرده است.

در نوع سیم دارد، این گسکت دارای رشته سیم های می باشد که بسیار این قطعه را تقویت کرده است. وجود این رشته سیم ها ویژگی های گسکت کلینگریت سیم دار را بسیار بهبود بخشیده است. در این نوع گسکت رشته سیم های به کار رفته است، که باعث شده این متریال هم بتواند ضربه را بیشتر از قبل تحمل کند و هم باعث می شود، استحکام و مقاومت در این متریال افزایش پیدا کند. برای تقویت گسکت کلینگریت سیم دار از این رشته سیم ها استفاده شده و نتیجه ی آن نیز بسیار مستعد بوده و توانسته چند پله ویژگی های گسکت کلینگریت سیم دار را بهبود دهد. این محصول به دلیل داشتن متریال اولیه ی فوق العاده ویژگی های بسیار زیادی را دارد و دومین بخشی که در هر متریالی‌ از اهمیت بسیار زیادی برخوردار می باشد، برسی ویژگی های این متریال است. برای اینکه دریابیم که متریال را در چه زمینه ای می توان به کاربرد و آیا پاسخگوی نیاز ما می باشد، یا نه باید، ویژگی های آن را مورد برسی قرار دهیم.

  • ویژگی های گسکت کلینگریت سیم دار

    هر متریالی‌ با توجه به ویژگی های که دارد، دسته بندی و انتخاب می شود. در هر صنعتی نیاز به متریال های با ویژگی های مشخص می باشد، برای اینکه بتوانند متریال درستی انتخاب کنند، که در شرایط مد نظرشان عملکرد خوبی داشته باشد و بازده بالایی را از آن بگیرند، باید ویژگی های هر متریالی‌ را با دقت برسی کنند. گسکت کلینگریت سیم دار از دسته ی مواد نسوز می باشد. اولین ویژگی فوق العاده ای که در این متریال وجود دارد، مقاومت حرارتی آن می باشد. دلیل این ویژگی مواد سازنده ی آن یعنی، پودر آزبست و رشته سیم ها می باشند. پور آزبست تا پونصد و پنجاه درجه سانتی گراد دما را تحمل می کند و این میزان به کمک رزین های لاستیکی و رشته سیم ها در گسکت کلینگریت سیم دار افزایش یافته است.

    دومین ویژگی که در گسکت کلینگریت سیم دار وجود دارد، مقاومت آن در برابر ضربه است، که این ویژگی نیز به خاطر اضافه شدن رشته سیم ها به ساختار آن بوده است. دیگر خصیصه این متریال انعطاف پذیری آن می باشد، انعطاف پذیری به دلیل رزین های لاستیکی می باشد، این متریال به خوبی می تواند خود را با فضایی که در آن به کار گرفته می شود، وقف دهد، از این رو بسیار پرکاربرد می باشد.

    کاربرد گسکت کلینگریت سیم دار

    گسکت کلینگریت سیم دار کاربرد های بسیار متنوعی دارد. این متریال می توان در بخش های مختلفی از صنعت استفاده کرد. گسکت در واقع به معنای درزگیر می باشد. درزگیر ها وظیفه ی. پر کردن فضای خالی بین دو جسم را دارند.گسکت ها برای پر کردن فضای خالی ایجاد شده در بین قطعات یک دستگاه را دارند. گسکت کلینگریت سیم دار برای درزگیری و آب بندی در صنایع بسیاری استفاده می شود. این متریال به دلیل داشتن مقاومت حرارتی بالا، می تواند در صنایعی مانند فولاد، پتروشیمی و نفت و گاز که در آن ها دما بسیار بالا می باشد، به کار رود. از این رو بسیار مورد توجه این صنایع قرار می گیرد. درز گیری فلنج ها از کاربرد های متداول این دستگاه می باشد. دیگر کاربرد گسکت کلینگریت سیم دار برای درزگیری دیگ های بخار می باشد، که دمای بسیار بالایی دارند و هر متریالی‌ نمی تواند در چنین دمایی کارایی داشته باشد. از آن جایی که صنایعی که در دمای بالا کار می کنند، صنایع اساسی به حساب می آیند، گسکت کلینگریت سیم دار نیز از متریال ها و قطعات مهم صنعتی به شمار می آید.

دیتا شیت گسکت کلینگریت سیم دار

ویژگی

مقیاس

مقدار

جنس

 

پودر آزبست، رزین، سیم فولادی یا استیل ضدزنگ

تراکم

 

2

ابعاد

m

سفارشی

ضخامت

mm

6 – 0.5

بازه تحمل حرارتی

 

600 تا 100-

دمای کاربردی برای مدت طولانی

 

550

مقاومت در برابر فشار

bar

100

 

 

نتیجه گیری

گسکت کلینگریت سیم دار یکی از متریال های است که از ورق کلینگریت ساخته شده، این ورق ویژگی های ماند مقاومت حرارتی و استقامت دارد که آن ها را به گسکت کلینگریت سیم دار نیز منتقل کرده است. از طرفی این محصول دارای رشته سیم هایی می باشد که باعث شده مقاومت حرارتی آن ها از حد معمول بالا تر برود. این ویژگی ها باعث شده تا از این متریال به عنوان درزگیر در صنایع بسیار مختلفی استفاده شود. از جمله ی این صنایع پتروشیمی، سوخت های فسیلی و فولاد می باشند. گسکت کلینگریت سیم دار برای درز گیری فلنج ها و دیگ های بخار و سایر قطعات صنعتی به کار می روند.

در آخر باید گفت که هر محصول در بازار که کارایی لازم را دارد، به دو صورت اصلی و تقلبی تولید می‌شود. همگان و از جمله صنعتگران به خوبی میدانند که استفاده از محصولات تقلبی میتواند روند تولید را مختل کرده و خسارتهای جبران ناپذیری به دستگاه‌های موجود در یک صنعت، آسیب وارد کند. گسکت کلنگریت سیم دار یکی از این مواد کاربردی است که در بازار به دو صورت اصلی و تقلبی تولید میشود. این محصول، کارایی لازم را در بیشتر حوزه‌های صنعت داشته و مورد استفاده تمامی صنعتگران قرار میگیرد. شما برای استفاده از این محصول به صورت اصلی و یا برای خرید آن، میتوانید به سایت نسوز پارس مراجعه کنید. این شرکت تمامی محصولات خود را به صورت اصلی و با کیفیت بالا در اختیار مشتریان خود قرر میدهد. مشاوران ما به صورت بیست و چهار ساعته آماده خدمت رسانی به مشتریان خود و صنعتگران گرامی میباشند.

اینفوگرافی

گسکت-کلینگریت-سیم-دار
ویدیو

به زودی

محصولات مشابه با گسکت کلینگریت سیم دار