به سایت نسوز پارس خوش آمدید .

میدان امام خمینی - خیابان امیر کبیر - بین پاساژ طوس و ناظم الاطبا جنوبی - پلاک 546
ایران ، تهران

سبد بگ فیلتر

معرفی سبد بگ فیلتر

در این مقاله در مورد سبد بگ فیلتر برای شما عزیزان توضیح داده خواهد شد در مور این که سبد بگ فیلتر چیست و چه کاربرد‌هایی دارد و این که چگونه عمر سبد بگ فیلتر کوتاه ‌تر یا بلند‌ تر می‌شود و سایر مواردی که در مورد سبد بگ فیلتر حائز اهمیت می‌باشد برای شما توضیح داده خواهد شد.

معرفی سبد بگ فیلتر و این که چه کاربردی دارد

 

سبد بگ فیلتر یا بهتر است بگوییم همان کیسه غبارگیر برای حذف گرد و غبار محیطی موتور به کار برده می‌شود و به کارگیری سبد بگ فیلتر به عنوان یک پشتیبان و محافظ برای کیسه بسیار ضروری می‌باشد به همان اندازه که دیگر قسمت‌ها ضروری می‌باشند. میزان اهمیت این قطعه در دستگاه به اندازه‌ای می‌باشد که می‌توان گفت سبد بگ فیلتر قسمت کامل‌کننده در فرآیند غبار‌گیری بگ فیلتر به حساب می‌آید زیرا این محصول حذف گرد و غبار محیطی را تا حدود بسیار زیادی انجام می‌دهد و بسیار در این امر موثر است و این امر باعث افزایش طول عمر موتور می‌شود. نام دیگر سبد بگ فیلتر، قفس کیسه می‌باشد که با توجه به ظاهر توری آن، این نام ‌گذاری قابل توجیه می‌باشد. 

ساختار سبد بگ فیلتر

 ساختار این سبد به گونه‌ای می‌باشد که این سبد را از فولاد کربنی یا ضد رنگ تولید کرده و با روکش گالوانیزه و سیلیکون و اپوکسی یا پی وی سی می‌پوشانند. این عمل باعث می‌شود تا محصول نهایی بدست آمده در برابر زنگ زدگی و خوردگی شیمیایی مقاوم گردد و در بلند مدت به کاهش هزینه‌های تعمیر و نگهداری منجر شود. سبد بگ فیلتر از سیم‌های افقی و عمودی تشکیل شده که به شیوه‌ی ذوب داغ به یکدیگر متصل شده‌اند و به شکل گرد، مسطح و یا پاکتی تولید می‌شوند. در این روش سیم‌ها به آرامی به یکدیگر جوش داده می‌شوند.

 

 این محصول که گفتیم از 10 تا 20 عدد سیم عمودی که دارای سایز 9 تا11 می‌باشند در کنار سیم‌های افقی با فاصله 10 تا 20 سانتی‌متر می‌باشد تولید می‌گردد. به این ترتیب سبد بگ فیلتر تقریبا قطری در حدود 10 تا 16 سانتی‌متر و همچنین ارتفاعی در حدود 30 سانتی‌متر خواهد داشت. البته این نکته نیز دارای اهمیت است که با توجه به نیاز ارتفاع آن تغییر می‌کند و اگر نیاز به ارتفاع بیشتر داشته باشد امکاه تولید سبد‌های چند تکه نیز وجود دارد. همچنین تولید انواع سبد بگ فیلتر در سایز‌ها و اندازه‌های گوناگون بنابر درخواست مشتری و سفارشی که تحویل گرفته می‌شود توسط فرد سازنده تولید خواهد شد. 

  • در ساخت سبد بگ فیلتر به این نکته باید بسیار توجه کرد که در صورتی که این محصول در معرض خوردگی شیمیایی قرار داشته باشد و یا همچنین محیطی که استفاده می‌شود دارای رطوبت باشد باید فولاد ضد زنگ یا گالوانیزه استفاده کرد و این مهم قطعا انتخاب مناسب‌تری برای سبد بگ فیلتر خواهد بود. دراین بین این قطعه دارای نقاط قوتی می‌باشد از جمله نصب آسان آن به دلیل وزن پایین و تمیز کاری بی‌دردسر آن، که بر محبوبیت سبد بگ فیلتر افزوده‌اند و کاربرد‌های متنوعی را برای این محصول در میان مردم رقم‌زده‌اند. جالب است بدانید با وجود راحت بودن فرآیند تمیز کردن قفس کیسه فیلتر یا همان سبد بگ فیلتر، تولید‌کنندگان برای تسهیل این امر از قطعه‌ای به نام ونتوری در قسمت بالای سبد استفاده می‌کنند تا فرآیند پاک کردن آسان‌تر صورت گیرد. ونتوری علاوه بر این که فرآیند پاکسازی سبد را آسان‌تر می‌نماید با جلوگیری از خروج فشار داخل قفس بازده روند غبارگیری را نیز بهینه‌سازی می‌کند و این امر بسیار عالی می‌باشد و نیازمند پاکسازی سریع‌تر نخواهد بود.

     این قطعه کارآمدکه شکلی مانند قیف دارد از جنس فولاد کربنی یا فولادی که ضد زنگ می‌باشد در ابعاد و ارتفاع‌های مختلف تولید می‌گردد تا قابل استفاده برای سبد‌هایی با سایز‌ها و اندازه‌های مختلف باشد گاهی اوقات و بهتر است بگوییم اغلب اوقات سبد‌های بگ فیلتر به شکل گرد ساخته می‌شوند و می‌توان گفت تنها در مواقعی که محیط مربوطه و محلی که آن را در آنجا مورد استفاده قرار می‌دهند خاص باشد و شرایط خاضی داشته باشد این سبد را به شکل‌های بیضی و یا نیز پاکتی هم تولید می‌کنند. 

دیتا شیت سبد بگ فیلتر

ویژگی

مقیاس

مقدار

جنس

 

فولاد کربنی، فولاد گالوانیزه، فولاد ضد زنگ 304، فولاد ضد زنگ 316، یا فولاد ضد زنگ L316

پوشش سطح سبد

 

گالوانیزه، سیلیکون، اپوکسی، یا وینیل پی‌وی‌سی

طریقه اتصال سیم‌های عمودی و افقی

 

گیره، اتصال چنگالی، صفحه هدایتگر

سبد گرد

قطر

mm

195 – 115

قطر بگ

200 – 120

طول

7000 – 2000

سبد تخت

محیط

mm

900 – 800

محیط بگ

900 – 800

طول

6000 – 2000

سبد پاکتی

طول x عرض x ضخامت

mm

1500 x 750 x 25

طول x عرض x ضخامت بگ

1500 x 750 x 25

 

 

طراحی فیلتر‌های کیسه‌ای نیز می‌توان گفت بر پایه دو روش فیلتراسیون داخلی و فیلتراسیون خارجی انجام می‌شود و در فیلتراسیون خارجی هوای غبار آلود پس از عبور از سطح خارجی کیسه تصفیه می‌شود و هوای تمیز از درون کیسه‌ها عبور می‌کند. این حالتی که گفته شد نیاز به نوعی نگه دارنده کیسه می‌باشد که نام این نگهدارنده سبد می‌باشد. در ساخت کیج یا قفس باید دقت و مهارت بسیار بالایی به کار برد زیرا این قطعه یکی از قطعات کلیدی در بگ هاوس و فیلتر‌های کیسه‌ای به شمار می‌آید و عمر کیسه‌ها و در نتیجه عمر فیلتر را افزایش می‌دهد. کیج‌ها بر اساس نیاز کارفرمایان در طول‌های یک متر تا ده متر و با قطر‌های 110 تا 200 در کارگاه مجهز این شرکت ساخته می‌شود. همچنین جهت حمل و ارسال قفس‌ها از پالت‌بندی‌های مناسب استفاده می‌شود.

همانطور که ملاحظه کردیم در تولید سبد‌های بگ فیلتر به موارد مختلفی باید توجه کرد که در درجه‌ی اول توجه به اندازه‌ی مورد درخواست از طرف تولیدکنندگان می‌باشد. همچنین در مورد این سبد‌ها نیز باید به جنس مورد نیاز دقت کرد و این مهم با توجه به شرایط موجود در محیط باید در نظر گرفته شود زیرا اگر محیط مناسب آن نباشد این قطعه دچار زنگ زدگی شده و از بین خواهد رفت پس باید در این موارد دقت لازم را اتخاذ نمود.

در آخر باید گفت که هر محصول در بازار که کارایی لازم را دارد، به دو صورت اصلی و تقلبی تولید می‌شود. همگان و از جمله صنعتگران به خوبی میدانند که استفاده از محصولات تقلبی میتواند روند تولید را مختل کرده و خسارتهای جبران ناپذیری به دستگاه‌های موجود در یک صنعت، آسیب وارد کند. گسکت کلنگریت یکی از این مواد کاربردی است که در بازار به دو صورت اصلی و تقلبی تولید میشود. این محصول، کارایی لازم را در بیشتر حوزه‌های صنعت داشته و مورد استفاده تمامی صنعتگران قرار میگیرد. شما برای استفاده از این محصول به صورت اصلی و یا برای خرید آن، میتوانید به سایت نسوز پارس مراجعه کنید. این شرکت تمامی محصولات خود را به صورت اصلی و با کیفیت بالا در اختیار مشتریان خود قرار میدهد. مشاوران ما به صورت بیست و چهار ساعته آماده خدمت رسانی به مشتریان خود و صنعتگران گرامی میباشند.

اینفوگرافی

سبد-بگ-فیلتر
ویدیو

به زودی

محصولات مشابه با سبد بگ فیلتر