به سایت نسوز پارس خوش آمدید .

میدان امام خمینی - خیابان امیر کبیر - بین پاساژ طوس و ناظم الاطبا جنوبی - پلاک 546
ایران ، تهران

نوار سیلیکون چهارگوش

معرفی نوار سیلیکون چهارگوش

نوار نسوز یک محصول بسیار مقاوم در برابر حرارت است که از الیاف و مواد نسوز و بادوامی مانند آرامید، فایبرگلاس یا سرامیک ساخته می‌شود. این محصول به علت مقاومت بالایی که در برابر حرارت دارد، بسیار پرفروش می‌باشد و افراد زیادی برای عایق‌کاری قطعات و تجهیزات از آن استفاده می‌کنند. ما در ادامه درباره برخی از ویژگی‌های نوار نسوز، نوار سیلیکون چهارگوش و کاربردهای آن صحبت خواهیم کرد با ما همراه شوید.

 

انواع نوار نسوز

نوار نسوز یکی از محصولات نسوز می‌باشد که برای ساخت آن از موادی مانند فایبرگلاس، سرامیک و… استفاده می‌کنند. این محصول در برابر حرارت بالا مقاوم می‌باشد برای همین به یک محصول بسیار پرفروش تبدیل شده‌است. نوار نسوز در انواع مختلفی تولید شده و به بازار مصرف عرضه می‌گردد تا مصرف‌کننده بتواند باتوجه به نیاز خود و تجهیزات خود یکی از این محصولات را انتخاب کند و آن‌را خریداری نماید. انواع نوار نسوز:

-نوار نسوز آرامید کولار نسوز

-نوار نسوز فایبرگلاس

-نوار نسوز تفلون

-نوار نسوزمیکا

-نوار نسوز گرافیت

-نوار نسوز آزبست

-نوار آزبست تفلونی با روکش آلومینیوم

نوار نسوز سرامیک

سیلیکون نسوز

سیلیکون نسوز یک ماده شیمیایی می‌باشد که از به هم پیوستن اتم‌های سیلیسیم ساخته شده‌است. درباره سیلیسیم باید گفت که جزو فراوان‌ترین عناصر طبیعت است که به شکل پودر مانند سفیدی یافت می‌شود. سیلیکون دارای خاصیت انعطاف پذیری بالا است و این محصول برای سلامت انسان هیچ ضرری ندارد برای همین می­توان از آن در مکان و محیط­های بهداشتی و یا حاوی مواد غذایی باخیال راحت استفاده کرد.

 شکل مولکول­های سیلیکون به صورت مارپیچ اند و باید گفت که نیروی درون مولکولی آنها کم است پس دارای خاصیت الاستیسیته بسیار خوبی هستند و همچنین قابلیت فشرده شدن بالایی را هم دارند. باید اشاره کرد که سیلیکون در برابر تغییرات دمایی گرم و سرد از خود مقاومت بسیار بالایی نشان می­دهد. همچنین وجود گروه متیل پلی دی متیل سیلوکسان در قسمت خارجی زنجیره باعث ایجاد خواص کشش سطحی بسیار عالی در این ترکیب می­شود. مقاومت حرارتی سیلیکون از بسیاری از پلیمرهای آلی دیگر بهتر است.

 

انواع سیلیکون

سیلیکون یک محصول به وجود آمده از اتم‌های سیلیسیم است که قادر است دماهای بالا را تحمل کند. باید گفت که در صورت ترکیب این محصول با یک عامل پف‌کننده، می‌توان ساختار اسفنجی سیلیکون را به دست آورد. لازم است بدانید که اگر سیلیکون را با تولوئن ترکیب کنیم، چسب سیلیکونی را به دست می­آوریم.  همانطور که گفتیم سیلیکون را می‌توان به صورت محصولات مختلفی استفاده کرد که این محصولات عبارتند از:

-ورق سیلیکون لاستیکی و اسفنجی

-درزگیر نسوز سیلیکون

-مفتول

-الیاف

-پارچه

-چسب

-شیلنگ سیلیکون

-وارنیش

 

ورق سیلیکون لاستیکی

ورق سیلیکون لاستیکی یکی از محصولات نوار سیلیکون می‌باشد که از اکسیژن و سیلیسم به وجود می‌آید. این محصول در برابر حرارت بسیار مقاوم است. مولکول‌های سیلیکون به شکل مارپیچی هستند و درنتیجه خاصیت الاستیسیته بسیار خوبی دارند. این لاستیک قادر است که تا دما دویست درجه سانتیگراد را در مدت زمان ده هزار ساعت تحمل کند. مقاومت رادیویی مطلوب، مقاوم در برابر فرسودگی، خنثی بودن از نظر شیمیایی، قابلیت گذردهی نور از دیگر ویژگی‌های این محصول است. از این لاستیک برای ساخت سر شیشه شیر می‌توان استفاده کرد.

  • ورق سیلیکون اسفنجی

    ورق سیلیکون اسفنجی یکی از محصولات نوار سیلیکون نسوز می‌باشد. در هنگام تولید سیلیکون یک ماده پف‌کننده به مواد اضافه می‌کنند که درنتیجه سیلیکون اسفنجی به وجود می‌آید. این محصول می‌تواند از دما منفی هفتادوسه درجه سانتیگراد تا مثبت دویست‌و‌شصت درجه سانتیگراد را تحمل کند. این محصول در برابر اشعه ایکس، اشعه یو وی و فشار بسیار مقاوم عمل می‌کند.

    از سیلیکون اسفنجی می‌توان برای ساخت واشر اسفنجی مقاوم در برابر نفوذ آب، پد لایه‌دار، عایق صدا، عایق ارتعاش، لنت چسب‌دار استفاده کرد.

     

    شیلنگ سیلیکون

    شیلنگ سیلیکون یک محصول بسیار مقاوم در برابر حرارت است و به علت داشتن خواص مکانیکی و شیمیایی بسیار عالی، از این محصول می‌توان در صنایع مختلفی ازجمله صنایع پزشکی، صنایع داروسازی، غذا، صنایع بیوتکنولوژی، ماشین‌سازی، ساخت‌وساز، صنعت برق استفاده کرد. داشتن خواص دی الکتریک عالی، مقاومت در برابر اکسیداسیون، خواص فیزیولوژیکی خنثی، مقاومت در برابر پارگی، مقاومت در برابر اشعه ایکس، مقاومت در برابر اشعه فرابنفش، داشتن عمری طولانی از دیگر خصوصیات این محصول است.

    در سیستم اصلاح پروکسید، هیدروژن پروکسید را به عنوان کاتالیزور میتوان به الاستومر سیلیکون اضافه کنید که در اثر ترکیب این مواد یک ساختار همگن و نیز نرم به دست می­آید. که این امر سبب افزایش طول عمر شیلنگ سیلیکون خواهد شد. باید گفت که طبق انجام برنامه­هایی الاستومر سیلیکون به دو قسمت تقسیم شده که یکی از این قسمت­ها دارای پلاتین و دیگری دارای کاتالیزور است.  بعد از ترکیب این دو ماده با یکدیگر یک ساختار نرم و یکنواخت به وجود آمده که این درمورد مزایا اصلاح با پلاتین میتوان به حباب کمتر در طول شیلنگ، آلودگی آلی کمتر و نیز همگنی بیشتر اشاره کرد.

     

    نوار سیلیکون چهارگوش

    نوار سیلیکون چهارگوش یکی از محصولات بسیار پرفروش نوار سیلیکون نسوز است. این محصول در برابر حرارت مقاوم عمل می‌کند. برای تولید این محصول از نوار نسوز و باکیفیت سیلیکون استفاده می‌شود.

     

    ویژگی‌های نوار سیلیکون چهارگوش

    نوار سیلیکون چهارگوش محصولی غیرقابل اشتعال و مقاوم بوده که از نوار سیلیکون ساخته شده‌است. این محصول دارای ویژگی‌ها و خصوصیات مطلوبی است که در ادامه به برخی از آن‌ها اشاره می‌کنیم:

    -مقاوم در برابر ٱزن

    -مقاوم در برابر اشعه رادیویی

    -مقاوم در برابر اشعه ایکس

    -مقاوم در برابر اشعه فرابنفش

    -عایق الکتریسیته

    -مقاوم در برابر قوس

    -تحمل حرارت از منفی شصت درجه سانتیگراد تا مثبت دویست درجه سانتیگراد

    -دارای تاییدیه از سازمان غذا و دارو

    -غیرسمی بودن

    -نداشتن ضرر برای سلامت انسان

    -مقاومت الکتریکی بالا

    -هدایت حرارتی پایین

    -نصب سریع و آسان

    -مقاوم در برابر کشش

    -مقاوم در برابر حرارت

    -مقاوم در برابر سایش

    -پیشگیری از تولید گاز گلخانه‌ای

    -انعطاف ‌پذیری بالا

    -مقاوم در برابر مواد شیمیایی، اسید و باز

    -مقاومت بالا در برابر فشار

    -ایمن برای نصب‌کنندگان

    -مقاوم در برابر آب و گاز

دیتا شیت نوار سیلیکون چهارگوش

ویژگی

مقیاس

مقدار

جنس

 

سیلیکون

رنگ

 

مشکی، قرمز، نارنجی، آبی، سبز، شفاف

سطح مقطع

 

چهارگوش

سختی (Shore A )

 

60 – 40

ابعاد

mm

30 – 1

تراکم

 

1.2

بازه تحمل حرارتی

 

300  تا 40-

دمای کاربردی برای مدت طولانی

 

200

مقاومت در برابر فشار

bar

110

کشیدگی در نقطه شکست

%

490

مقاومت الکتریکی

V

650

 

 

کاربرد نوار سیلیکون چهارگوش

نوار سیلیکون چهارگوش از ترکیب سیلیکون و مواد نسوز به وجود می‌آید. سیلیکون یک پلیمر می‌باشد که از به هم پیوستن اتم‌های سیلیسیم ساخته می‌شود. باید گفت که این محصول به علت مقاومت بالایی که در برابر حرارت دارد، بسیار پرفروش و پرکاربرد است. برخی از کاربردهای نوار سیلیکون چهارگوش:

-قابل استفاده در صنایع پزشکی

-استفاده به عنوان عایق حرارتی

-قابل استفاده برای عایق‌بندی دیگ بخار

-عایق‌کاری قطعات

-عایق‌کاری کوره حرارتی

-قابل استفاده به منظور حفاظت در برابر حرارت

-حفاظت در برابر ولتاژ بالا

-پیشگیری از تولید دود و مواد سمی

-عایق‌بندی لوازم الکتریکی خانگی

-آب‌بندی دریچه

-عایق‌کاری لوله‌های اگزوز

-آب‌بندی دیگ بخار

-عایق‌کاری پوشش کابل

-عایق‌کاری پوشش سیم

-عایق‌کاری کوره‌های حرارتی

-عایق‌کاری کوره‌های ذوب القایی

 

مزایای استفاده از نوار سیلیکون چهارگوش

نوار سیلیکون چهارگوش از موادی نسوز ساخته می‌شود تا بتواند در برابر حرارت بالا هم مقاومت خود را به خوبی حفظ کند و دچار آتش‌سوزی نشود. برخی از مزایای استفاده از این محصول عبارتند از:

-سهولت در حمل‌ و نقل

-تعمیر آسان و کاهش زمان تعمیر

-مقاومت سایشی در مقابل مواد شیمیایی

-استحکام و مقاومت بالا

-امکان استفاده از قطعات بزرگ در ساختمان کوره

-پایداری و دوام بالا

 

قیمت نوار سیلیکون چهارگوش  

هر ماده صنعتی بسته به کاربرد و مقاومت خود و یا بسته به اینکه چه نوع مواد اولیه‌ای در خود دارد، قیمت یکسان نداشته و با قیمت های مختلف در بازار به فروش میرسد. قیمت نوار سیلیکون چهارگوش هم طبق این گفته بررسی می‌شود. شما برای اطلاع از قیمت اصلی محصولات و مواد نسوز، می توانید به سایت نسوز پارس مراجعه کنید و از آنها راهنمایی بخواهید.

نتیجه گیری

هر محصول در بازار که کارایی لازم را دارد، به دو صورت اصلی و تقلبی تولید می‌شود. همگان و از جمله صنعتگران به خوبی میدانند که استفاده از محصولات تقلبی میتواند روند تولید را مختل کرده و خسارتهای جبران ناپذیری به دستگاه‌های موجود در یک صنعت، آسیب وارد کند. نوار سیلیکون چهارگوش یکی از این مواد کاربردی است که در بازار به دو صورت اصلی و تقلبی تولید میشود. این محصول، کارایی لازم را در بیشتر حوزه‌های صنعت داشته و مورد استفاده تمامی صنعتگران قرار میگیرد. شما برای استفاده از این محصول به صورت اصلی و یا برای خرید آن، میتوانید به سایت نسوز پارس مراجعه کنید. این شرکت تمامی محصولات خود را به صورت اصلی و با کیفیت بالا در اختیار مشتریان خود قرار میدهد. مشاوران ما به صورت بیست و چهار ساعته آماده خدمت رسانی به مشتریان خود و صنعتگران گرامی میباشند.

اینفوگرافی

نوار-سیلیکون-چهارگوش
ویدیو

به زودی

محصولات مشابه با نوار سیلیکون چهارگوش