به سایت نسوز پارس خوش آمدید .

میدان امام خمینی - خیابان امیر کبیر - بین پاساژ طوس و ناظم الاطبا جنوبی - پلاک 546
ایران ، تهران

میلگرد پلی اتیلن

معرفی میلگرد پلی اتیلن

میلگرد پلی اتیلن یکی از ماده‌هایی است که در طی تلاش محققان و صنعتگران برای رسیدن به محصول جدید کشف شد. همگام با پیشرفت تکنولوژی جمعیت نیز زیاد شد و این دو اتفاق سبب شد تا میزان مصرف به شکل فزاینده‌ای افزایش پیدا کند و راه حل این مشکل اضافه کردن تولیدی‌ها و کارخانه‌ها برای تولید بیشتر و رسیدن به میزان مصرف و پاسخگویی به نیاز انسان‌ها بود. اما این راه خود مشکلات دیگری را سبب شد. مشکل تازه‌ای که با آن مواجه شدند؛ این بود که چگونه باید مواد اولیه‌ی لازم برای خط تولید‌ها را تامین کرد. این معضل باعث شد که صنعتگران به این موضوع برسند که دیگر مواد اولیه موجود کافی نمی‌باشد و از طرفی با پیشرفت علم نیاز است که ابزارآلات صنعتی نیز پیشرفت کند و مواد تولیدی کیفیت بالا‌تری داشته باشد. از همین رو به دنبال مواد جدید با خواص بهتر رفتند. می‌گرد پلی اتیلن یکی از این کشفیات و مواد تازه بود که خواص بسیار کارآمدی دارد.

 

مواد اولیه سازنده میلگرد پلی اتیلن

 

مواد اولیه سازنده میلگرد پلی اتیلن همان طور که از نام آن پیدا می‌باشد؛ پلی اتیلن می‌باشد؛ شاید برای شما این سوال وجود داشته باشد که دانستن در مورد مواد اولیه هر محصول و شناخت آن، چه نفعی می‌تواند داشته باشد. باید بدانید که تمام مواد‌ها دارای ویژگی‌ها و خواص مختلفی هستند که بر اساس آن‌ها شخص مورد نظر یکی از مواد‌ را انتخاب می‌کند؛ این ویژگی‌ها به دلیل مواد اولیه‌ به کار رفته در محصولات صنعتی می‌باشد. اگر شما مواد اولیه یک محصول را به خوبی بشناسید و با خواص آن آگاه باشید؛ به خوبی در می‌یابید که ویژگی‌های محصول مورد نظر چیست. میلگرد پلی اتیلن همان طور که از نام آن می‌توان حدس زد؛ از پلی اتیلن ساخته شده است. پلی اتیلن از مواد می‌باشد که در صنعت مورد توجه بسیاری قرار گرفته و محصولات زیادی از آن می‌سازند. پلی اتیلن در واقع از پلیمریزاسیون اتیلن به دست آمده است. این ماده یک خاصیت منحصر به فرد دارد؛ این ویژگی منحصر به فرد این می‌باشد که از طریق پلیمریزاسیون و یا کاتالیست پلی اتیلن می‌توان خواص این ماده را کنترل کرد. 

یعنی موارد مختلفی مانند چگالی، وزن مولکولی و توزیع وزن مولکولی را می‌توان با این دو فرایند، کنترل کرد که این اتفاق کم نظیر می‌باشد و در مواد دیگر همچنین قابلیتی وجود ندارد. شما می‌توانید با توجه به نیاز خود محصولی با چگالی و وزن مولکولی ایده آل خود تهیه کنید. میلگرد پلی اتیلن به علت ساخته شدن از یک پلیمر، استحکام بسیار خوبی دارد و هم در برابر کشش به خوبی می‌تواند مقاوم باشد؛ هم قابلیت انعطاف ‌پذیری خوبی دارد. میلگرد پلی اتیلن به خوبی می‌تواند رضایت بسیاری را کسب کند، اگر در آن از ضایعات و مواد کهنه استفاده نشود. سعی کنید اطمینان حاصل کنید که میلگرد پلی اتیلن که تهیه می‌کنید صد درصد از مواد نو و با کیفت تهیه شده باشد؛ این گونه قطعا مواد با کیفیتی در اختیار دارید. در ادامه ویژگی‌های میلگرد پلی اتیلن را مورد برسی قرار می‌دهیم.

ویژگی‌های پلی اتیلن

1.    میلگرد پلی اتیلن از آن دسته مواد هوایی می‌باشد که در مقابل ضربه مقاومت بالایی دارد.

2.     میلگرد پلی اتیلن یکی از محصولاتی است که می‌توان آن را در شرایطی که ممکن است به مواد ضربه وارد شود؛ مورد استفاده قرار داد. کمتر موادی هستند که در چنین شرایطی دچار از دست دادن حالت اولیه و کارایی خود نشود، میلگرد پلی اتیلن یکی از آن مواد‌ها است که در برابر ضربه مقاوم می‌باشد و عملکرد خوبی دارد.

3.    دیگر ویژگی که در میلگرد پلی اتیلن وجود دارد، مقاومت در برابر اسید و باز‌ها می‌باشد. این مواد در مجاورت اسید و باز، دچار خوردگی و از دست دادن کارایی خود نمی‌شود می‌تواند به خوبی دوام بیاورد.

4.    وجود مواد با کیفت پلی اتیلن در این محص.ل، دیگر ویژگی میلگرد پلی اتیلن می‌باشد.

5.    میلگرد پلی اتیلن دارای رنگ سفید روشن می‌باشد و این موضوع سبب شده تا این مواد خاصیت‌های نوری خوبی داشته باشد.

6.    این مواد دارای مقاومت کششی بالایی می‌باشد. بالا بودن مقاومت کششی این محصول کمک می‌کند تا در شرایطی که تحت فشار کششی قرار دارد؛ دوار ترک برداشتن و یا تغییر حالت نشود و در چنین شرایطی عملکرد مطلوب خود را حفظ نماید.

 

7.    ویژگی دیگر این مواد وزن کم آن می‌باشد. به دلایل استفاده از مواد درجه یک و نو میلگرد پلی اتیلن در مقایسه‌ی با مواد دیگر در یک حجم یکسان وزن کمتری دارد. دیگر ویژگی میلگرد پلی اتیلن عایق الکتریکی بودن می‌باشد. 

  • کاربرد میلگرد پلی اتیلن

    میلگرد پلی اتیلن از مواد پر کاربرد در دسته‌ پلیمر‌ها به حساب می‌آید. این مواد به دلیل مقرون به صرفه بودن و همچنین وزن کم کاربرد بسیار زیادی در صنایعی مختلف دارد. اولین مورد از کاربرد‌های میلگرد پلی اتیلن در ساخت لوازم آزمایشگاهی و آشپزخانه می‌باشد. این مواد به دلیل کاملا بهداشتی بودن از مناسب‌ترین گزینه‌ها برای استفاده در این صنایع می‌باشد. دیگر کاربرد این مواد در تولید لوله‌های پلاستیکی و شیلنگ‌های آزمایشگاهی می‌باشد. در بخش‌های فنی و مهندسی‌تر نیز میلگرد پلی اتیلن بسیار کاربرد دارد. این مواد برای ساخت انواع واشر مورد استفاده قرار می‌گیرد. همچنین برای ساخت چرخ دنده نیز می‌توانید از میلگرد پلی اتیلن استفاده کنید.

  •  

    قیمت میلگرد پلی اتیلن

    هر ماده صنعتی بسته به کاربرد و مقاومت خود و یا بسته به اینکه چه نوع مواد اولیه‌ای در خود دارد، قیمت یکسان نداشته و با قیمت‌های مختلف در بازار به فروش می‌رسد. قیمت میلگرد پلی اتیلن هم طبق این گفته بررسی می‌شود. شما برای اطلاع از قیمت اصلی محصولات و مواد نسوز، می‌توانید به سایت نسوز پارس مراجعه کنید و از آن‌ها راهنمایی بخواهید.

دیتا شیت میلگرد پلی اتیلن

ویژگی

مقیاس

مقدار

جنس

 

پلی اتیلن

تراکم

LDPE

 

0.92

HDPE

0.93

قطر

mm

350 – 10

طول

cm

100 – 30

بازه تحمل حرارتی

LDPE

 

100 تا 17-

HDPE

110 تا 50-

دمای کاربردی برای مدت طولانی

LDPE

 

60

HDPE

90

مقاومت در برابر فشار

bar

250

جذب آب

%

0.02

 

 

نتیجه‌گیری

میلگرد پلی اتیلن یکی از کشفیات خوب محققان و صنعتگران در راستای بالا بردن کیفیت محصولات تولیدی بود. این مواد که از پلی اتیلن ساخته شده، خواص بسیار کارآمدی دارد. پلی اتیلن یک پلیمر خاص می‌باشد که می‌توان برخی ویژگی‌های آن را با روش‌های شیمیایی به دلخواه طراحی کرد. به همین دلیل می‌توان از پلی اتیلن در ساخت انواع واشر و همچنین ساخت قطعات آشپزخانه و آزمایشگاهی استفاده کرد. میلگرد پلی اتیلن را به این دلیل در صنایع آشپزخانه و آزمایشگاهی استفاده می‌کنند که یکی از بهداشتی‌ترین مواد‌ها می‌باشد.

در آخر نیز باید بگوییم که هر محصول در بازار که کارایی لازم را دارد، به دو صورت اصلی و تقلبی تولید می‌شود. همگان و از جمله صنعتگران به خوبی می‌دانند که استفاده از محصولات تقلبی می‌تواند روند تولید را مختل کرده و خسارت‌های جبران ناپذیری به دستگاه‌های موجود در یک صنعت، آسیب وارد کند. میلگرد پلی اتیلن یکی از این مواد کاربردی است که در بازار به دو صورت اصلی و تقلبی تولید می‌شود. این محصول، کارایی لازم را در بیشتر حوزه‌های صنعت داشته و مورد استفاده تمامی صنعتگران قرار می‌گیرد. شما برای استفاده از این محصول به صورت اصلی و یا برای خرید آن، می‌توانید به سایت نسوز پارس مراجعه کنید. این شرکت تمامی محصولات خود را به صورت اصلی و با کیفیت بالا در اختیار مشتریان خود قرار می‌دهد. مشاوران ما به صورت بیست و چهار ساعته آماده خدمت‌رسانی به مشتریان خود و صنعتگران گرامی می‌باشند.

اینفوگرافی

میلگرد-پلی-اتیلن
ویدیو

به زودی

محصولات مشابه با میلگرد پلی اتیلن