به سایت نسوز پارس خوش آمدید .

میدان امام خمینی - خیابان امیر کبیر - بین پاساژ طوس و ناظم الاطبا جنوبی - پلاک 546
ایران ، تهران

ورق گرافیت استیل دار

معرفی ورق گرافیت استیل دار

در صنعت برای رسیدن به محصولی با کیفیت نیاز به مواد اولیه با کیفت می‌باشد. در صورتی که صنعتگران بتوانند از مواد اولیه درست و با کیفت استفاده کنند، محصول خروجی نیز بی‌شک با کیفیت و کارآمد خواهد بود. در غیر این صورت تولید محصولات کارا که بتواند پاسخگو نیاز باشند، غیر ممکن می‌باشد. برای تولید یک محصول با کیفیت نیاز است که مواد اولیه سازنده آن را به درستی انتخاب کرد تا به محصولی با ویژگی‌های لازم به دست بیاید. ورق گرافیت استیل دار یکی از مواد است که مواد اولیه آن به درستی و مهندسی شده انتخاب شده است. همین موضوع سبب شده تا ورق گرافیت استیل دار محصولی در کاربرد در صنعت محسوب شود. این متریال از متریال‌های پر فروش در صنعت به حساب می‌آید. ما در ادامه راجع به این محصول و ویژگی‌های آن صحبت می‌کنیم. با ما همراه شوید.

مواد اولیه ساخت ورق گرافیت استیل دار

هر متریال و محصولی از مواد اولیه‌ای ساخته شده است، که تعیین‌کننده‌ی ویژگی‌های این محصول می‌باشد. برای رسیدن به علم و شناخت کافی در باره‌ی یک محصول، نیاز است که مواد اولیه‌ی آن محصول را به خوبی بشناسید و پس از آن از ویژگی‌های مواد اولیه‌ی آن آگاه شوید. این گونه مشخص میشود که محصول مورد نظر چه خواص و ویژگی‌های دارد و می‌توان از آن در چه زمینه‌ای استفاده کرد. ورق گرافیت استیل دار همان طور که از نام آن پیدا است، از دو متریال گرافیت و استیل ساخته شده است. در انتخاب ماده‌های اولیه‌ ورق گرافیت استیل دار، دقت خوبی انجام شده است. دو متریال گرافیت و استیل به خوبی یک دیگر را تکمیل می‌کنند و مکمل هم هستند.

 گرافیک یک آلوتروپ از ماده کربن می‌باشد. این ماده از لایه‌هایی از اتم کربن تشکیل شده است که این لایه‌ها می‌توانند به راحتی بر روی هم سر بخورند. این ویژگی گرافیت باعث شده تا ماده‌ای نرم باشد و ورق گرافیت استیل دار نیز به دلیل داشتن این گرافیت، به یک محصول انعطاف ‌پذیر تبدیل شود. همچنین باید بدانید که گرافیت می‌تواند الکتریسیته را به راحتی هدایت می‌کند. دلیل این اتفاق هم این است که در بین لایه‌های این ماده، کربن الکترون وجود دارد. تنها ضعف کربن، این ماده به خصوص، استحکام پایین آن می‌باشد. برای رفع مشکل استحکام پایین کربن، لایه‌ای استیل به این متریال اضافه کرده‌اند تا استحکام آن افزایش پیدا کند. کربن خاصیت دیگری هم دارد که آن مقاومت حرارتی می‌باشد. اضافه شدن استیل به کربن به بالا رفتن مقاومت حرارتی ورق گرافیت استیل دار کمک می‌کند. در کنار هم قرار گرفتن کربن و گرافیت باعث شده است، ترکیبی متناسب با دارا بودن تمام ویژگی‌های لازم برای یک ماده پر کاربرد در صنعت به دست آید. یکی از دیگر قابلیت‌هایی که ورق گرافیت استیل دار که مربوط به کربن به کار رفته در این محصول می‌باشد، خاصیت روان‌کننده بودن می‌باشد. ورق گرافیت استیل دار ویژگی‌های زیادی دارد که آن‌ها را با هم بررسی خواهیم کرد.

  • ویژگی‌های ورق گرافیت استیل دار

    ورق گرافیت استیل دار خاصیت و ویژگی‌های زیادی دارد که آن را به مواد سازنده‌ی خود یعنی گرافیت و استیل مدیون می‌باشد.

    1. ورق گرافیت استیل دار یکی از متریال‌ها مقاوم در برابر حرارت می‌باشد.
    2. میزان مقاومت حرارتی آن به قدری بالا می‌باشد که می‌توان از این محصول در اکثر صنایع استفاده کرد و در بالا‌ترین دما‌ها آن را به کار برد.
    3. مقاومت حرارتی ورق گرافیت استیل دار تا پانصد و پنجاه درجه سانتی‌گراد در دمای مثبت و تا دویست درجه‌ی سانتی‌گراد در دمای منفی می‌باشد. این گسترده‌ بزرگ از مقاومت حرارتی در کمتر متریالی یافت می‌شود و همین موضوع موجب شده تا این متریال یکی از متریال‌های منحصر به فرد در صنعت به شمار بیاید.
    4. دیگر ویژگی ورق گرافیت استیل دار مقاومت آن در برابر فشار می‌باشد. یافتن ماده‌ای که بتواند در شرایط سخت و در فشار بالا دوام بیاورد، بسیار سخت می‌باشد، اما ورق گرافیت استیل دار دار می‌تواند فشار را تا دویست بار تحمل کند. این میزان از تحمل فشار در بین متریال‌ها بسیار کم نظیر می‌باشد.

     

    1. همچنین دیگر ویژگی ورق گرافیت استیل دار که بسیار به افزایش کارایی این محصول کمک می‌کند، مقاومت این محصول در برابر کشش می‌باشد. مقاومت در برابر کشش در این محصول سبب می‌شود تا بتواند در شرایطی که فشار کششی به آن وارد می‌شود، دوام آورد و دچار تغییر شکل و یا پارگی نشود. مقاومت در برابر فشار طول عمر محصول را افزایش می‌دهد و سبب می‌شود تا در مرور زمان شکل اولیه خود را حفظ کند و همان کیفیت اولیه را از خود نشان دهد.

    کاربرد‌های ورق گرافیت استیل دار

    این محصول ویژه از دسته‌ مواد نسوز می‌باشد و در بخش‌های مختلفی می‌توان از آن استفاده کرد.

    1. مهم‌ترین کاربرد ورق گرافیت استیل دار که به دلیل مقاومت بالای آن در برابر فشار و حرارت می‌باشد؛ ساخت واشر سرسیلندر می‌باشد. این واشر‌ها در شرایط سختی قرار می‌گیرند و بسیار مهم است که بتوانند در چنین شرایطی مقاومت بالایی را از خود نشان دهند از همین رو باید از متریالی استفاده شود، که در این شرایط هم کارایی خود را حفظ کند، هم دوام و طول عمر بالایی داشته باشد، به همین دلیل از ورق گرافیت استیل دار در ساخت این واشر‌ها استفاده می‌شود.
    2. دیگر کارایی مهم ورق گرافیت استیل آب‌بندی متور‌ها می‌باشد. این محصول به خاطر مقاومت حرارتی بالا می‌تواند در آب‌بندی عملکرد خوبی را از خود نشان دهد.
    3. استفاده از این متریال‌ها در پالایشگاه‌ها نیز رونق دارد.

دیتا شیت ورق گرافیت استیل دار

ویژگی

مقیاس

مقدار

جنس

 

الیاف گرافیت، صفحه استیل، چسب و رزین مخصوص

ابعاد  

cm

سفارشی

ضخامت

mm

5 – 1

حداکثر تحمل حرارتی

 

820 تا 240-

دمای کاربردی برای مدت طولانی

 

550

تحمل فشار

bar

200

 

 

قیمت ورق گرافیت استیل دار

هر ماده صنعتی بسته به کاربرد و مقاومت خود و یا بسته به اینکه چه نوع مواد اولیه‌ای در خود دارد، قیمت یکسان نداشته و با قیمت‌های مختلف در بازار به فروش می‌رسد. قیمت ورق گرافیت استیل دار هم طبق این گفته بررسی می‌شود. شما برای اطلاع از قیمت اصلی محصولات و مواد نسوز، می‌توانید به سایت نسوز پارس مراجعه کنید و از آن‌ها راهنمایی بخواهید.

 

نتیجه‌گیری

ورق گرافیت استیل دار یکی از بهترین متریال‌های نسوز موجود در بازار می‌باشد. این محصول از در کار هم قرار گرفتن گرافیت و استیل ساخته شده است و همین موضوع خواص زیادی را به آن بخشیده است. این محصول، دارای مقاومت حرارتی و کششی بسیار بالایی می‌باشد. از این رو از آن در ساخت واشر سرسیلندر و آب بندی استفاده می‌نمایند. این  ورق بدون آزبست می‌باشد، از همین رو کاملا سالم است و جایگزین مناسبی برای مواد آزبستی نیز است.

در آخر نیز باید بگوییم که هر محصول در بازار که کارایی لازم را دارد، به دو صورت اصلی و تقلبی تولید می‌شود. همگان و از جمله صنعتگران به خوبی می‌دانند که استفاده از محصولات تقلبی می‌تواند روند تولید را مختل کرده و خسارت‌های جبران ناپذیری به دستگاه‌های موجود در یک صنعت، آسیب وارد کند. ورق گرافیت استیل دار یکی از این مواد کاربردی است که در بازار به دو صورت اصلی و تقلبی تولید می‌شود. این محصول، کارایی لازم را در بیشتر حوزه‌های صنعت داشته و مورد استفاده تمامی صنعتگران قرار می‌گیرد. شما برای استفاده از این محصول به صورت اصلی و یا برای خرید آن، می‌توانید به سایت نسوز پارس مراجعه کنید. این شرکت تمامی محصولات خود را به صورت اصلی و با کیفیت بالا در اختیار مشتریان خود قرار می‌دهد. مشاوران ما به صورت بیست و چهار ساعته آماده خدمت‌رسانی به مشتریان خود و صنعتگران گرامی می‌باشند.

اینفوگرافی

ورق-گرافیت-استیل‌دار
ویدیو

به زودی

محصولات مشابه با ورق گرافیت استیل دار