به سایت نسوز پارس خوش آمدید .

میدان امام خمینی - خیابان امیر کبیر - بین پاساژ طوس و ناظم الاطبا جنوبی - پلاک 546
ایران ، تهران

ورق پلی اتیلن

معرفی ورق پلی اتیلن

ورق نسوز از  ترکیب چندین موادنسوز و غیرقابل اشتعال ساخته شده است.‌ مقاومت حرارتی این محصول بسیار بالا است. به علت نسوزبودن این محصول میتوان از آن در صنایع گوناگون استفاده کرد به همین علت یک محصول بسیار پرفروش و پرطرفدار می­باشد. ما در ادامه درباره ورق پلی اتیلن که یک محصول نسوز است، و خصوصیات و کاربردهای آن صحبت خواهیم کرد باما همراه باشید.

 

ویژگی‌های ورق نسوز

ورق نسوز ساخته شده از مواد نسوز و دارای مقاومت حرارتی بالا، دارای استحکام نسبتا خوبی است. این محصول می‌تواند دما سیصد درجه سانتیگراد تا هزار و چهارصد درجه سانتیگراد را تحمل کند. ورق نسوز یک محصول بسیار پرفروش و پرکاربرد است زیرا کاربرد بسیار وسیعی در صنایع دارد.

 

کاربردهای ورق نسوز

ورق نسوز به علت غیرقابل اشتعال بودن آن دارای کاربردهای زیادی در صنایع مختلف است. از این محصول می‌توانید در پالایشگاه‌ها، مخازن نفت، نیروگاه‌ها، صنایع پتروشیمی، عایق حرارتی، جایگاه سوخت استفاده کنید. ورق نسوز از عبور مواد و مایعات به خارج جلوگیری کرده و بدین ترتیب سبب آب‌بندی قطعات و تجهیزات می‌شود. و از خراب شدن قطعات جلوگیری می­کند.

نکات قابل توجه درباره ورق نسوز

همانطور که می‌دانید از ورق نسوز به‌عنوان عایق حرارتی و نیز آب‌بند استفاده می‌کنند اما برای اینکه مایعات و دیگر مواد به بیرون نشت نکنند لازم است به این نکات توجه کنید زیرا این موارد سبب بروز نشتی و اختلال در عملکرد ورق نسوز میشوند. امکان به وجود آمدن تکان‌های سطحی که نتیجه آن ایجاد فاصله بین دو قطعه ورق نسوز است. مشاهده نقص‌هایی بر روی قطعه که باعث چفت نشدن قطعات می‌شود. موازی نبودن فلنج و همچنین وجود شیارهایی روی سطح قطعه. هرکدام از موارد بالا باعث بروز نشتی در ورق نسوز می­شوند که درنتیجه مواد و مایعات از این ورق عبور کرده و ممکن است وارد قطعات شوند که در این صورت خرابی قطعات و تجهیزات را به بار می­آورند.

 

انواع ورق نسوز

ورق نسوز انواع گوناگونی دارد و در اندازه‌های مختلف تولید شده و به بازار مصرف عرضه می‌شود که عبارتند از. ورق نسوز ویکتوری، ورق نسوز آزبست، ورق نسوز کلینگریت، ورق نسوز گرافیت، ورق دونیت. این محصول از موادنسوز درجه یک و باکیفیت ساخته شده است برای همین به عنوان یک محصول عایق و آب­بند بسیار معروف و محبوب است.

 

معرفی ماده پلی اتیلن

پلی اتیلن پلیمری است که از طریق پلیمریزاسیون گاز اتیلن به دست می‌آید. لازم به ذکر است که هر مولکول پلی اتیلن دارای زنجیری بلند از اتم‌های کربن است که به هر اتم کربن هم دو اتم هیدروژن متصل شده است.

 

انواع پلی اتیلن

پلی اتیلن از به هم پیوستن اتم‌های کربن به همراه اتم هیدروژن ساخته می‌شود این ماده دارای انواع مختلفی است که عبارتند از. پلی اتیلن با دانسیته بالا، پلی اتیلن با دانسیته پایین، پلی اتیلن سبک خطی، پلی اتیلن خیلی سبک، پلی اتیلن با وزن مولکولی بالا، پلی اتیلن با اتصالات عرض، پلی اتیلن مقاوم به گرما.

  • ویژگی‌های  ماده پلی اتیلن

    ماده اصلی پلی اتیلن، اتم‌های کربن است که به هر اتم کربن دو اتم هیدروژن هم متصل شده است. چگالی پلی اتیلن از 0.910تا 0.965 است و باید گفت با افزایش چگالی، مواردی مانند خطی بودن، استحکام کششی، سفتی، استحکام پارگی، شکنندگی، دمای نرم،  تمایل به ترک برداشتن و همچنین عمر خمشی این پلیمر هم افزایش پیدا می‌کند.پلی اتیلن از نظر چگالی به چهار گروه پلی اتیلن باچگالی کم، پلی اتیلن با چگالی کم‌خطی، پلی اتیلن با چگالی متوسط، پلی اتیلن با چگالی زیاد دسته‌بندی می‌شود.

    از دیگر ویژگی‌های پلی اتیلن، نمایه مذاب یا همان شاخص جریان مذاب است که شاخص جریان مذاب وزن پلی اتیلنی است که در مدت زمان یک دقیقه از یک روزنه باعرض و طول ثابت و در دمای صدونود درجه سانتیگراد بیرون می‌آید. شاخص جریان مذاب تاحدودی با گرانروی مذاب رابطه عکس دارد. با افزایش شاخص جریان مذاب، مقاومت پارگی، استحکام و مقاومت کششی، دمای نرم شدن پلی اتیلن کاهش می‌یابد. از دیگر خصوصیات پلی اتیلن می‌توان به توزیع وزن مولکولی آن اشاره کرد که با افزایش توزیع وزن مولکولی، دمای نرم شدن، استحکام کششی، کاهش می‌یابد و همچنین تمایل به شکنندگی و یا ترک برداشتن بیشتر می‌شود.

     

  • کاربردهای پلی اتیلن

    پلی اتیلن پلیمری ساخته شده از به هم پیوستن تعداد زیادی اتم‌های کربن است که در صنایع مختلف کاربرد فراوانی دارد. برای تولید تعداد زیادی از لوازم پلاستیکی ظروف آشپزخانه، می‌توان از پلی اتیلن استفاده کرد. این ماده در تولید انواع ظروف پلاستیکی سبک، کیسه پلاستیکی کاربرد دارد. برای تولید ظرف‌های شیر و مایعات، مخازن آب، تولید لوله پلاستیکی، اتصالات لوله‌کشی هم از این محصول استفاده می‌شود. پلی اتیلن دارای انعطاف پذیری بالایی است به همین علت در ساخت لوله‌های خم، از آن استفاده می‌کنند. برای پوشش برق دهی، شبکه‌های زهکشی، شبکه گازرسانی، سیستم انتقال مایعات و فاضلاب، پوشش لوله فلزی، کانال تهویه، شبکه آبیاری تحت فشار می‌توانید از لوله‌های پلی اتیلن استفاده کنید.

     

  • ورق پلی اتیلن

    ورق پلی اتیلن یک محصول مشتق‌شده از پلی اتیلن است که کاربردهای فراوان دارد باید گفت که پلی اتیلن از اتم‌های کربن ساخته شده که به هر اتم کربن دو اتم هیدروژن هم متصل است. در ادامه درباره کاربردهای این محصول و ویژگی­های آن صحبت خواهیم کرد.

دیتا شیت ورق پلی اتیلن

ویژگی

مقیاس

مقدار

جنس

 

پلی اتیلن

تراکم

 

0.95

ضخامت

mm

100 – 1

ابعاد

cm

100 * 100

بازه تحمل حرارتی

 

100 تا 50-

دمای کاربردی برای مدت طولانی

 

90

مقاومت در برابر فشار

bar

170

جذب آب

%

0.1

 

 

ویژگی‌های ورق پلی اتیلن

ورق پلی اتیلن محصولی است که از ماده­ای به نام پلی اتیلن ساخته شده است. لازم به ذکر است که پلی اتیلن از به هم پیوستن اتم­های کربن  به همراه هیدروژن به وجود آمده است. این محصول مانند موم دارای رنگ سفیدی است که دارای قابلیت قالب‌گیری و شکل‌پذیری است.


کاربرد ورق پلی اتیلن و ورق پلی اتیلن از نظر ضخامت

ورق پلی اتیلن از پلیمری به نام پلی اتیلن به وجود می‌آید. در اثر به هم متصل شدن اتم­های کربن و همچنین اتم هیدروژن این پلیمر به دست می­آید که در صنایع مختلف از آن استفاده می‌شود.

  1. ضخامت ورق پلی اتیلن باتوجه به کاربرد آن متفاوت است، نوع نازک این محصول دارای ضخامت هشتادوشش میکرون است که به عنوان محافظ دربرابر نقاشی، سمپاشی، و پوشش گردوغبار کاربرد دارد.
  2. ورق‌های پلی اتیلن نوع متوسط دارای ضخامت صدوبیست و پنج میکرون بوده که در مصارف عمومی کاربرد دارد.
  3. نوع سنگین این محصول دارای ضخامت دویست و پنجاه میکرون بوده که به عنوان محافظ­های قدرتمند از آن‌ها استفاده می‌کنند.

قیمت ورق پلی اتیلن

هر ماده صنعتی بسته به کاربرد و مقاومت خود و یا بسته به اینکه چه نوع مواد اولیه‌ای در خود دارد، قیمت یکسان نداشته و با قیمت‌های مختلف در بازار به فروش می‌رسد. قیمت ورق پلی اتیلن هم طبق این گفته بررسی می‌شود. شما برای اطلاع از قیمت اصلی محصولات و مواد نسوز، می‌توانید به سایت نسوز پارس مراجعه کنید و از آن‌ها راهنمایی بخواهید.

 

نتیجه گیری

در آخر نیز باید بگوییم که هر محصول در بازار که کارایی لازم را دارد، به دو صورت اصلی و تقلبی تولید می‌شود. همگان و از جمله صنعتگران به خوبی می‌دانند که استفاده از محصولات تقلبی می‌تواند روند تولید را مختل کرده و خسارت‌های جبران ناپذیری به دستگاه‌های موجود در یک صنعت، آسیب وارد کند. ورق پلی اتیلن یکی از این مواد کاربردی است که در بازار به دو صورت اصلی و تقلبی تولید می‌شود. این محصول، کارایی لازم را در بیشتر حوزه‌های صنعت داشته و مورد استفاده تمامی صنعتگران قرار می‌گیرد. شما برای استفاده از این محصول به صورت اصلی و یا برای خرید آن، می‌توانید به سایت نسوز پارس مراجعه کنید. این شرکت تمامی محصولات خود را به صورت اصلی و با کیفیت بالا در اختیار مشتریان خود قرار می‌دهد. مشاوران ما به صورت بیست و چهار ساعته آماده خدمت‌رسانی به مشتریان خود و صنعتگران گرامی می‌باشند.

اینفوگرافی

ورق-پلی-اتیلن
ویدیو

به زودی

محصولات مشابه با ورق پلی اتیلن