به سایت نسوز پارس خوش آمدید .

میدان امام خمینی - خیابان امیر کبیر - بین پاساژ طوس و ناظم الاطبا جنوبی - پلاک 546
ایران ، تهران

نوار میکا پروفیز

معرفی نوار میکا پروفیز

میکا یک ماده معدنی می‌باشد که از موادی مانند سیلیکات آبدار، آلومینیوم، پتاسیم یا سدیم ساخته شده است. این محصول دارای کاربردها و ویژگی‌های متفاوتی است. ما در ادامه درباره نوار میکا پروفیز، خصوصیات و ویژگی‌های آن و همچنین کاربردهایش صحبت خواهیم کرد با ما همراه شوید.

 

ویژگی‌های میکا

میکا از آلومینیوم، سدیم یا پتاسیم ساخته شده و یک ماده معدنی بسیار محبوب است. باید گفت که میکا حدود چهار درصد از کل کانی‌ها را تشکیل می‌دهد. این محصول دارای ظاهری فلس مانند است. ساختار کریستالی این محصول سبب شده که به ورق‌های نازکی  با ضخامت بسیار کم تبدیل شود. این محصول دارای خواص فیزیکی، شیمیایی، مکانیکی و حرارتی بسیار مطلوبی است. به همین علت می­توان از این محصول در صنایع مختلف استفاده کرد.

انواع میکا

میکا یک کانی معدنی استکه جنس آن از آلومینیوم، سدیم و یا پتاسیم می­باشد. انواع مختلفی از این محصول وجود دارد که عبارتند از . میکای خشک یا سخت که از این محصول به عنوان عایق حرارتی و الکتریکی استفاده می‌کنند. ضخامت این محصول حدود سه دهم میلیمتر تا بیست میلیمتر است.

میکای نرم که این نوع میکا دارای انعطاف پذیری نسبتا بالایی است و که این محصول دارای یک بافت محافظ است که باعث تقویت آن در برابر خمش می‌شود.

طلق میکا که این محصول در برابر فشار و حرارت مقاومت بسیار بالایی دارد و همچنین نشکن بوده و از انعطاف پذیری نسبتا بالایی برخوردار است. از طلق میکا می‌توان به عنوان عینک دید در بخار مایعات و دیگ فشارقوی و نیز دریچه کوره حرارتی استفاده کرد. جنس طلق نسوز از هیدرات منیزیم سیلیکات است. این کانی نرم ترین کانی می­باشد که می­توان به راحتی با ناخن روی آن خط و خراش ایجاد کرد. ورقه­های کوچک این محصول بسیار  انعطاف­پذیر هستند اما قابل ارتجاع نمی­باشند. ازدیگر خصوصیات و ویژگی­های این کانی می­توان گفت یک که هادی خوب برای حرارت نیست و نمی­تواند حرارت را انتقال دهد. هنگامی که افراد این کانی را لمس می­کنند، احساس می­کنند این کانی چرب است. طلق نسوز در آب حل نمی­شود اما به مقدار بسیار کمی می­تواند در کانی های اسیدی حل شود. باید گفت که کانی ذکر شده در شعله ذوب نمی­شود. اگر بخواهیم یک کانی مشابه با طلق نسوز را نام ببریم باید به پیروفیلیت اشاره کنیم که رنگ آن صورتی می­باشد.

 

 

کاربردهای میکا

میکا یک ماده معدنی می‌باشد که در صنایع مختلف می‌توان از آن استفاده کرد. از این محصول می‌توانید در خمیردندان، پودر بهداشتی، کامیپوتر، لاستیک، صنایع هوافضا، استفاده کنید.

در صنایع مختلف مانند صنایع کاغذسازی هم از میکا استفاده می‌شود.در پودر جوش، رنگ و عایق دما، گل حفاری از این ماده معدنی استفاده می‌کنند.به عنوان عایق الکتریسیته، به عنوان پوشش سلولزی، پوشش‌های مختلف خارجی، تولید سایه، ماتیک و لوازم آرایشی از این محصول استفاده می‌شود. در وسایل تزیینی مانند مجسمه، گل، شمع می‌توانید از میکا استفاده کنید. از این محصول می‌توان به عنوان خشک کننده و پوشش دهنده، منبسط کننده ماده‌ی رنگی، الکترود جوشکاری، تولید لاستیک، آجر نسوز، تولید کاغذ میکا، دیوارهای سیمان گچی استفاده کرد.

  • نوار میکا پروفیز

    نوار میکا پروفیز محصولی است که از ماده معدنی میکا ساخته شده است درباره میکا لازم است بدانید که یک کانی معدنی بوده که از سیلیکات آلومینیوم و پتاسیم یا سدیم ساخته شده است.

     

    ویژگی‌های نوار میکا پروفیز

    نوار میکا پروفیز از مواد معدنی به همراه مقداری رزین و ماسه معمولی ساخته شده است. این محصول دارای ویژگی‌های بسیار مطلوبی است که در ادامه درباره آن‌ها توضیح خواهیم داد.

    نوار میکا پروفیز دارای مقاومت حرارتی بسیار بالایی است و همچنین در برابر آتش هم مقاومت خوبی از خود نشان می‌دهد.

    1 .این محصول بسیار انعطاف پذیر است و طول سیم‌پیچ این نوار تا حدود دوهزار متر است.

    2 .از دیگر خصوصیات این محصول می‌توان به استحکام و مقاومت کششی بسیار عالی و مقاومت در برابر مشکلات الکتریکی اشاره کرد.

    3 . نوار میکا پروفیز فاقد آزبست بوده که آزبست هم یک محصول عایق است اما به علت داشتن ذرات ریز باعث ایجاد بیمارهای خطرناکی برای انسان می‌شود، نوار میکا غیرقابل اشتعال می‌باشد و از خود گازسمی و یا دود تولید نمی‌کند برای همین برای سلامت انسان و محیط زیست خطرساز نمی‌باشد.

    4 .رزین و یا چسب استفاده شده در این محصول برای افزایش انسجام و همچنین اطمینان از چسبندگی محصول است.

     

     

    انواع نوار میکا پروفیز

  • نوار میکا پروفیز انواع مختلفی دارد که عبارتند از .

     

    نوار میکا وابسته به فلوگوپانت که این محصول می‌تواند تا دمای چهارصدوهشتاد درجه سانتیگراد را تحمل کند.

    وابسته به مسکوییت خشک که این نوع از نوار میکا قادر است تا دما نهصد درجه سانتیگراد را تحمل کند.

    وابسته به میکای مصنوعی، در این نوع از نوار میکا تحمل دما تا هزار درجه سانتیگراد می‌باشد.

    افراد می‌توانند باتوجه به نیاز خود یکی از انواع گفته شده را انتخاب کنند و آنرا خریداری نمایند

     

     

    عوامل تعیین کننده خواص نوار میکا پروفیز

    نوار میکا پروفیز یک محصول عایق است که از مواد معدنی باکیفیت و مرغوب ساخته شده است برخی از مواد باعث تعیین خواص این نوار می‌شوند که عبارتند از . نوع ورق میکا، نوع و میزان رزین به کار رفته در آن، تعداد لایه‌های بستر موجود، نوع بستر کاربردی.

دیتا شیت نوار میکا پروفیز

به زودی

کاربردها و موارد استفاده از نوار میکا پروفیز

نوار میکا پروفیز محصولی است که از ورق‌های میکا به وجود می‌آید این محصول در صنایع مختلف و تجهیزات گوناگون کاربرد دارد.

1 .از نوار میکا پروفیز می‌توان در متروها، واحد هوافضا، مراکز رایانه‌ای، مراکز مخابراتی، کشتی‌ها استفاده کرد.

2 .از این محصول برای عایقکاری کابل برق و سیم‌پیچی‌ها، عایقکاری ژنراتور و موتورهای برق استفاده می‌شود.

3 .در ایستگاه‌های برق، عایق بین تجهیزات لایه‌ها با ولتاژ بالا از نوار میکا پروفیز می‌توانید استفاده کنید.

4 .نوار میکا پروفیز بین سیم هسته‌ی کابل و پوشش آن قرار می‌گیرد و از این طریق سبب عایق‌بندی کابل‌ها می‌شود.

5 .از نوار میکا پروفیز می‌توان در متروها، واحد هوافضا، مراکز رایانه‌ای، مراکز مخابراتی، کشتی‌ها استفاده کرد.

6 .از این محصول برای عایقکاری کابل برق و سیم‌پیچی‌ها، عایقکاری ژنراتور و موتورهای برق استفاده می‌شود.

7 .در ایستگاه‌های برق، عایق بین تجهیزات لایه‌ها با ولتاژ بالا از نوار میکا پروفیز می‌توانید استفاده کنید.

8 .نوار میکا پروفیز بین سیم هسته‌ی کابل و پوشش آن قرار می‌گیرد و از این طریق سبب عایق‌بندی کابل‌ها می‌شود.


قیمت نوار میکا پروفیز

هر ماده صنعتی بسته به کاربرد و مقاومت خود و یا بسته به اینکه چه نوع مواد اولیه‌ای در خود دارد، قیمت یکسان نداشته و با قیمت‌های مختلف در بازار به فروش می‌رسد. قیمت نوار میکا پروفیز هم طبق این گفته بررسی می‌شود. شما برای اطلاع از قیمت اصلی محصولات و مواد نسوز، می‌توانید به سایت نسوز پارس مراجعه کنید و از آن‌ها راهنمایی بخواهید.

 

نتیجه گیری

در آخر نیز باید بگوییم که هر محصول در بازار که کارایی لازم را دارد، به دو صورت اصلی و تقلبی تولید می‌شود. همگان و از جمله صنعتگران به خوبی می‌دانند که استفاده از محصولات تقلبی می‌تواند روند تولید را مختل کرده و خسارت‌های جبران ناپذیری به دستگاه‌های موجود در یک صنعت، آسیب وارد کند. نوار میکا پروفیز یکی از این مواد کاربردی است که در بازار به دو صورت اصلی و تقلبی تولید می‌شود. این محصول، کارایی لازم را در بیشتر حوزه‌های صنعت داشته و مورد استفاده تمامی صنعتگران قرار می‌گیرد. شما برای استفاده از این محصول به صورت اصلی و یا برای خرید آن، می‌توانید به سایت نسوز پارس مراجعه کنید. این شرکت تمامی محصولات خود را به صورت اصلی و با کیفیت بالا در اختیار مشتریان خود قرار می‌دهد. مشاوران ما به صورت بیست و چهار ساعته آماده خدمت‌رسانی به مشتریان خود و صنعتگران گرامی می‌باشند.

اینفوگرافی

نوار-میکا-پروفیز
ویدیو

به زودی

محصولات مشابه با نوار میکا پروفیز