به سایت نسوز پارس خوش آمدید .

میدان امام خمینی - خیابان امیر کبیر - بین پاساژ طوس و ناظم الاطبا جنوبی - پلاک 546
ایران ، تهران

ورق پلی یورتان

معرفی ورق پلی یورتان

هرچه روز به روز تکنولوژی‌ها رو به جلو‌تر حرکت می‌کنند، نیاز جوامع بشری به مواد صنعتی نیز بیشتر خواهد شد. دانشمندان همواره در حال کشف و ساخت موادی هستند که در صنعت کمترین هزینه ساخت را داشته باشند و در عین حال بیشترین کاربرد را به همراه داشته باشند. در این مقاله قرار است در رابطه با یک متریال محبوب صنعتی با شما صحبت کنیم‌. نام این ماده صنعتی ورق پلی پورتان می‌باشد که مزایا و کاربرد بسیاری در صنعت دارد. با ما همراه شوید.

 

معرفی ورق پلی پورتان

اگر کمی به نام ورق پلی پورتان دقت کنیم خواهیم فهمید که این ماده از پلی پورتان تشکیل شده است. پلی پورتان‌ها دسته‌ای از مواد می‌باشند که از ال‌ها و ایزوسیانات‌ها تشکیل شده‌اند. این ماده بخش صنعتی جهان را متحول و دگرگون کرد و بعد از آن بسیاری از صنایع پیشرفت زیادی در کار‌های خود کردند. دانشمندان این ماده را در سال هزار و نهصد و سی و هفت کشف کردند و باعث تحول و پیشرفت عظیم صنایع بشری شدند. این ماده را می‌توان به شکل‌های متفاوت و فراوان در بازار جهانی یافت. این مواد را می‌توان به شکل فوم‌های نرم و ترموپلاستیک‌ها و الاستومر‌ها و رزین‌ها و فوم‌های سخت و رنگ و … یافت کرد.

پلی پورتان‌ها دارای ویژگی‌های بسیاری می‌باشند که همین ویژگی‌ها سبب شده است این مواد دارای کاربرد‌های فراوانی در صنایع مختلف باشند. یکی از کابرد‌های اساسی پلی پورتان مربوط به لایه پوششی بودن برای لوله‌های دفن شده در خاک می‌باشد. پلی پورتان به عنوان یک لایه پوششی باعث می‌شود که لوله در برابر خوردگی مقاوم باشد. پلی پورتان بر روی لوله‌های دفن شده در خاک به عنوان یک عایق عمل نمی‌کند و نمی‌گزارد که لوله با رطوبت خاک و اکسیژن ارتباط برقرار کرد و واکنش دهد.

واکنش دادن لوله با رطوبت خاک و اکسیژن باعث پوسیدگی و خرابی لوله‌های دفن شده در زیر خاک می‌شود. ورق پلی پورتان یکی از محصولاتی می‌باشد که پلی پورتان در ساخت آن نقش دارد. ورق پلی پورتان به دلیل داشتن ماده پلی پورتان در ساختار خود از انعطاف خوبی برخوردار می‌باشد. انعطاف ‌پذیری یکی از ویژگی‌های مهم ابزار و مواد صنعتی می‌باشد که اکثرا مواد صنعتی منعطف می‌باشند. انعطاف ‌پذیری یک ماده باعث می‌شود که ان ماده مقاوم باشد و کارایی اولیه خود را به راحتی و به سرعت از دست ندهد. همچنین انعطاف‌پذیری سبب می‌شود که وسیله مورد نظر حالت اولیه خود را حفظ کند. در واقع ماده انعطاف ‌پذیر ثبات خوبی دارد. این نوع ویژگی در ورق پلی پورتان سبب می‌شود که در هر شرایطی بتواند کارایی و بازده خوبی را از خود نشان دهد. ورق پلی پورتان از لحاظ اسمی مشابه مواد سمی می‌باشد به همین خاطر بسیاری آن را ماده سمی می‌دانند. این ماده فقط در خط تولید ممکن است کمی برای کارمندان خطر ساز باشد. این ماده حتی در مصارف پزشکی و داروئی استفاده می‌شود و همچنان جایگزین مناسبی برای آن نیامده است.

  • کاربرد‌های ورق پلی پورتان

    ورق‌های پلی پورتان به دلیل مزایای بسیاری که دارند دارای کاربرد‌های فراوانی نیز می‌باشند.

    1. ورق پلی پورتان جایگزین بسیار مناسبی برای انواع لاستیک‌ها می‌باشد.
    2. در تولید قطعات صنعتی مختلف نیز ورق پلی پورتان گزینه مناسبی می‌باشد اما در تولید قطعات کاربرد فراوانی ندارد.
    3. این ماده به دلیل داشتن ویژگی مقاومت دمایی بالا می‌تواند در صنایع پتروشیمی و نفت و گاز مورد استفاده قرار بگیرد.
    4. ورق پلی پورتان به عنوان یک عایق مناسب در انواع آزمایشگاه‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. از دیگر کاربرد‌های این ماده تولید واشر می‌باشد.
    5. این محصول در صنعت خودروسازی نیز کاربرد فراوانی دارد. این ورق در ساخت قالب‌های پلاستیکی و مدل‌سازی و الگو‌سازی نیز نقش دارد. این ماده در تولید انواع سرند و پکینگ و اورینگ و … نیز نقش دارند.

     

  • مزایای ورق پلی پورتان

    این ورق دارای مزایای بسیار خوب و بی‌شماری می‌باشد.

    1. این ماده در برابر کشش و سایش بسیار مقاوم می‌باشد.
    2. ورق پلی پورتان در برابر دما و حرارت بسیار مقاوم می‌باشد و دمای هشتاد تا صد درجه سانتی‌گراد را هم می‌تواند تحمل کند.
    3. از دیگر مزایای این ورق داشتن قیمت مناسب و وزن کم و طول عمر بسیار می‌باشد.
    4. ورق پلی پورتان آب‌گریز می‌باشد یعنی این که آب و رطوبت به درون آن نفوذ نمی‌کنند و به طور کلی آب و رطوبت را جذب نمی‌کند.
    5. این محصول در برابر حشرات و … نیز مقاوم می‌باشد و به راحتی خراب نمی‌شود.
    6. معمولا این ورق‌ها را در ابعاد یک در یک متر می‌سازند‌. قطر این ورق‌ها نیز به یک الی شصت میلی‌متر می‌رسد.
    7. این نوع پلیمر قابلیت تراشکاری دارد و به راحتی به شکل‌های مختلفی در می‌آید.
    8. این ماده در برابر اشعه‌های مضر نیز مقاوم می‌باشد. در برابر اشعه‌هایی همچون یو وی و … مقاوم می‌باشد.
    9. ورق پلی پورتان در برابر بسیاری از مواد شیمیایی نیز از خود مقاومت لازمه را نشان می‌دهد.
    10. این ماده سمی نمی‌باشد و حتی قابل بازیافت می‌باشد.
    11. این ورق کم سوز و در برابر اشتعال مقاوم می‌باشد. ورق پلی پورتان در برابر انواع حلال‌ها می‌تواند مقاومت کند و کارایی و عملکرد خود را حفظ نماید. این نوع ورق‌ها گاز‌های سمی تولید نمی‌کنند و ضرری برای محیط زیست نخواهند داشت.

دیتا شیت ورق پلی یورتان

ویژگی

مقیاس

مقدار

جنس

 

پلی یورتان

ضخامت

mm

60 – 1

ابعاد

cm

100 * 100

بازه تحمل حرارتی

 

100 تا 30-

دمای کاربردی برای مدت طولانی

 

80

مقاومت در برابر فشار

bar

630 – 140

 

 

قیمت ورق پلی پورتان

هر ماده صنعتی بسته به کاربرد و مقاومت خود و یا بسته به اینکه چه نوع مواد اولیه‌ای در خود دارد، قیمت یکسان نداشته و با قیمت‌های مختلف در بازار به فروش می‌رسد. قیمت ورق پلی پورتان هم طبق این گفته بررسی می‌شود. شما برای اطلاع از قیمت اصلی محصولات و مواد نسوز، می‌توانید به سایت نسوز پارس مراجعه کنید و از آن‌ها راهنمایی بخواهید.

 

نتیجه‌گیری

ورق پلی پورتان همانطور که از نامش پیداست با ماده پلی پورتان ساخته می‌شود. ورق پلی پورتان در سال هزار و نهصد و سی و هفت، در آلمان کشف شد و از آن به بعد صنایع مختلف جهان دچار تحول عظیمی شدند. این ورق معمولا در ابعاد یک در یک متر ساخته می‌شود و با ضخامت یک میلی‌متر تا شصت میلی‌متر در بازار موجود می‌باشد. ورق پلی پورتان برای محیط زیست مضر نیست و قابلیت بازیافت دارد. همچنین این ورق گاز‌های سمی تولید نمی‌کند. وزن کم ولی مقاومت زیاد و طول عمر زیاد از مزایای ویژه این نوع از ورق‌های می‌باشد. این نوع از ورق‌ها در برابر رطوبت و آب مقاوم هستند و اجازه نفوذ آن‌ها را نمی‌دهند.

در آخر نیز باید بگوییم که هر محصول در بازار که کارایی لازم را دارد، به دو صورت اصلی و تقلبی تولید می‌شود. همگان و از جمله صنعتگران به خوبی می‌دانند که استفاده از محصولات تقلبی می‌تواند روند تولید را مختل کرده و خسارت‌های جبران ناپذیری به دستگاه‌های موجود در یک صنعت، آسیب وارد کند. ورق پلی پورتان یکی از این مواد کاربردی است که در بازار به دو صورت اصلی و تقلبی تولید می‌شود. این محصول، کارایی لازم را در بیشتر حوزه‌های صنعت داشته و مورد استفاده تمامی صنعتگران قرار می‌گیرد. شما برای استفاده از این محصول به صورت اصلی و یا برای خرید آن، می‌توانید به سایت نسوز پارس مراجعه کنید. این شرکت تمامی محصولات خود را به صورت اصلی و با کیفیت بالا در اختیار مشتریان خود قرار می‌دهد. مشاوران ما به صورت بیست و چهار ساعته آماده خدمت‌رسانی به مشتریان خود و صنعتگران گرامی می‌باشند.

اینفوگرافی

ورق-پلی-یورتان
ویدیو

به زودی

محصولات مشابه با ورق پلی یورتان