به سایت نسوز پارس خوش آمدید .

میدان امام خمینی - خیابان امیر کبیر - بین پاساژ طوس و ناظم الاطبا جنوبی - پلاک 546
ایران ، تهران

تولید انواع سیلیکون

برای مشاوره و خرید هر محصول به روی تصویر آن کلیک فرمایید .

تولید انواع نوار و وارنیش سیلیکون

 

برای این که اطلاعات بیشتری در رابطه با مواد سیلیکونی و انواع سیلیکون و تولید انواع سیلیکون داشته باشیم بهتر است که در رابطه با سیلیکون اطلاعاتی را داشته باشیم. سیلیکون ها دارای انواع مختلف و متفاوتی می باشند که هر کدام با توجه به متریال و مزایای خود دارای کاربردهای متفاوتی می باشند. سیلیکون ها دارای انواع مختلفی همچون ژله ای و سیلیکون الاستومری و سیلیکون های فلوئیدی و سیلیکون های رزینی و سیلانول و سایتلومتیکون و دایمتیکون و … و … می شوند. در ادامه با ما همراه باشید تا در رابطه با سیلیکون و انواع آن و … توضیحات بیشتری بدهیم.

سیلیکون چیست؟

سیلیکون و انواع سیلیکون در دسته پلیمر های مصنوعی  جا می گیرند. سیلیکون ها از بهم پیوستن چند واحد به یک دیگر و به صورت زنجیره ای وجود می آیند. به هر کدام از این واحد ها در سیلیکون مونومر می گویند. مونومر از لحاظ معنایی به دو بخش تقسیم می شوند. مونو به معنای تک می باشدو مر نیز به معنای جز پس به طور کلی سیلیکون ها از به هم پیوستن همین تک جزئی ها به وجود می آیند. اگر بخواهیم پلیمر را بخش بخش کنیم می توانیم بگوییم پلی به معنای چند می باشد و مر نیز به معنای جز که روی هم رفته چند جز می شود. اگر پلیمر ها از بهم پیوستن تک مونومر تشکیل شوند به آن پلیمر هموپلمیر می گویند و اگر پلیمر ها از بهم پیوستن چند مونومر به وجود بیایند به آن کوپلیمر خواهند گفت. انواع سیلیکون ها پلیمر هایی می باشند که شامل زنجیره سیلیکون _ اکسیژن می باشند.

البته در ساختار سیلیکون ها زنجیره های جانبی هیدروژن نیز موجود می باشند.  در ساختار سیلیکون ها به دلیل این که خبری از کربن نیست به آن ها سیلیکون های معدنی می گویند. پیوند سیلیکون با اکسیژن به مراتب قوی تر از پیوند کربن با کربن می باشد. در ساختار انواع سیلیکون ها به دلیل داشتن زنجیره جانبی هیدروژنی آن ها دارای خاصیت آب گریزی می باشند. آب گریزی در این مواد باعث می شود در شرایطی که نیاز به دفع آب است کاربرد فراوانی داشته باشند. زنجیره های جانبی انواع سیلیکون ها مربوط به گروه متیل می باشد که سبب می شود واکنش شیمیایی انجام ندهند. انجام ندادن واکنشات شیمیایی توسط سیلیکون ها سبب می شود که این مواد ساختار و عملکرد خود را از دست ندهند. مقاومت شیمیایی از موارد بسیار مهم در رابطه با محصولات صنعتی می باشد که در تولید انواع سیلیکون ها شاهد آن هستیم.

انواع سیلیکون

انواع محصولات سیلیکونی با توجه به روند تولید آن ها و ساختار متفاوت خود و متریال به کار رفته در آن ها و … و … دارای مزیت هایی می باشند که این مزیت ها سبب کاربرد فراوان ان ها شده است. در ادامه همراه کا باشید تا در رابطه با انواع محصولات سیلیکونی بیشتر صحبت کنیم.

  • سیلیکون ها ژله ای

نوعیداز محصولات سیلیکونی سیلیکون های ژله ای می باشند که بیشتر در زمینه آرایشی از آنها استفاده می کنند. نحوه تولید این سیلیکون ها به گونه ای است که می توانند آب را در خود محفوظ نگهدارند. این محصولات برای بافت های آسیب دیده بر روی صورت بسیار مناسب می باشند. از این سیلیکون ها استفاده زیادی می شود به عنوان مثال از این سیلیکون ها در کفی کفش و در ایمپلنت سینه استفاده می شود.

  • سیلیکون های فلوئیدی

نوعی دیگر از انواع سیلیکون می باشد که به مانند سیلیکون های ژله ای این دسته نیز در موارد آرایشی بهداشتی نیز کاربرد دارند. این سیلیکون ها را روغن های سیلیکونی نیز می نامند. این سیلیکون ها را معمولا به رنگ ها و انواع مختلف مواد آرایشی به عنوان یک روان کننده اضافه می کنند. نکته ای که در استفاده از این سیلیکون ها حائز اهمیت است شستشوی آن ها می باشد. تولید سیلیکون های فلوئیدی به این صورت است که آب را جذب نمی کنند و با آب شستشو پیدا نمی کنند و پس از مصرف باید حتما از شوینده های چرب استفاده کرد زیرا شوینده های غیر چرب نیز نمی توانند این مواد را کاملا از روی صورت بردارند.

  • سایتلومتیکون

یکی دیگر از انواع سیلیکون می باشد که سرعت تبخیر ان ها بسیار بالا می باشد و حتی از آب و اتانول نیز سریع تر تبخیر می شوند. با توجه به سرعت تبخیر بالای این مواد آن ها را مواد مناسبی برای تولید ضد عرق ها می دانند. از فواید تولید و استفاده از ضد عرق ها می توان به این اشاره کرد که لایه روی پوست ایجاد نمی شود. در رابطه با زیبایی مو نیز این مواد نقش دارند این مواد باعث صافی و لغزندگی مو می شوند. استفاده از این مواد بر روی مو سبب می شود گره های موها از بین برود پس برای افرادی که دارای موهای فر و بهم ریخته ای هستند نرم کننده های مو دارای سایتلومتیکون بسیار مناسب است. یکی دیگر از فوایدی که این سیلیکون ها دارند این است که بر روی مو نمی مانند.

  • سیلیکون های الاستومری

بر خلاف انواع سیلیکون که تا به الان توضیح داده شد این سیلیکون ها کاربرد هایی به غیر از آرایشی و بهداشتی دارند. از این مواد در ساخت دستکش های آشپزخانه استفاده می شود. از سیلیکون های الاستومری در صنایع هوایی و صنایع الکتریکی نیز استفاده می کنند. به این سیلیکون ها با توجه به ساختارشان سیلیکون های لاستیکی نیز می گویند.

 

  • سیلانول

دسته ای دیگر از انواع سیلیکون سیلانول ها نام دارند. سیلانول ها به مانند بسیاری از محصولات سیلیکونی کاربرد آرایشی و بهداشتی دارد. یکی از دلایلی که باعث شده این مواد کاربرد آرایشی بهداشتی داشته باشند انحلال پذیری آن ها در آب می باشد. با توجه به خاصیت انحلال پذیری که این مواد دارند در نرم کننده های مو مورد استفاده قرار می گیرند و این مواد به گونه ای تولید شده اند که دیگر نیازی به آبکشی نداشته باشند.

  • رزین های سیلیکونی

از دیگر انواع سیلیکون ها رزین های سیلیکونی می باشند که دارای ساختار و کاربردی کاملا متفاوت نسبت به دیگر محصولات سیلیکونی می باشد. این سیلیکون ها از مقاومت بسیار خوبی در برابر حرارت و دما برخوردار می باشند. رزین های سیلیکونی قادرند که در برابر شرایط بد آب و هوایی دوام بیاورند و در برابر نور خورشید و اشعه های مضر از خود مقاومت خوبی نشان می دهند. تولید این رزین ها به منزله حفاظت از ساختمان می باشدو از آن ها در درون بتن ها استفاده می کنند.

  • دایمتیکون ها

از انواع سیلیکون ها می باشد که دارای وزنی سبک می باشد ولی وزن مولکولی آن سنگین است. همین ساختار متفاوت و خاص در دایمتیکون ها سبب شده که دارای کاربرد خاص خود باشند. به دلیل ساختار این مواد از این مواد  بیشتر در موارد انسداد استفاده می شود. این مواد دارای خاصیت پخش پذیری روی سطوح مختلف می باشند.

آیا تولید سیلیکون ها مضر است؟

یکی از مواردی که همگان در رابطه با آن صحبت می کنند همین مضر بودن سیلیکون ها بر روی سلامت انسان و محیط زیست می باشد. نظریات مختلفی در این باره وجود دارد و برخی معتقدند که سیلیکون ها می توانند برای انسان مضر باشند. آن ها این عقیده را دارند که اگر محصولات آرایشی سیلیکونی بر روی پوست بمانند باعث بسته شدن منافذ پوست می شوند و همین بسته شدن سبب می شود تا سموم از طریق منافذ به بیرون منتقل نشوند و به نوعی درون بدن ماندگار شوند. برخی از دانشمندان معتقدند که محصولی به نام سیلوکسان به دلیل داشتن مولکول های بسیار کوچک همین روند را در پیش می گیرند و سبب بسته شدن منافذ پوست می شوند البته اگر به خوبی از روی صورت پاک نشوند. یکی دیگر از موارد استفاده از محصولات سیلیکونی مربوط به مو می باشد. برخی این عقیده را دارند که استفادع از این مواد باعث کم حجم شدن موها می شود و باعث نازک شدن تارهای مو می شود. البته که همین طور که حرف هایی بر ضد انواع سیلیکون ها موجود بود گفته هایی نیز وجود دارد که مزیت این مواد را بازگو می کنند. برخی از کارشناسان پوست و مو این عقیده را دارند که محصولات سیلیکونی نه تنها جلوی بسته شدن منافذ را نگرفته بلکه باعث می شوند منافذ پوست نفس بکشند. این متخصصان این عقیده را دارند که این مواد به گونه ای تولید شده اند که آب و هوا قادرند از آن ها عبور کنند و همچنین اگر این مواد بر روی پوست بمانند سبب بسته شدن منافذ نمی شوند و بالعکس باعث نفش کشیدن پوست می شود. بیشتر متخصصان معتقدند که اگر از پاک کننده های روغنی برای پاک کردن این مواد از روی سطح پوست استفاده شود هیچ مشکلی برای فرد استفاده کننده پیش نمی آید.

 در رابطه با شست و شوی این مواد آب و شوینده های عادی کافی نیستند و برای پاک شدن کامل آن ها باید از شوینده های روغنی استفاده کنید. محصولات سیلیکونی دارای مزایای دیگری نیز می باشند که می توان به رفع چین و چروک ها به صورت موضعی نام برد. این مواد آب را در خود نگه می دارند و باعث ماندگاری رطوبت بر روی پوست شما می شوند. این یک مزیت عالی برای پوست می باشد. محصولات سیلیکونی سبب احیا سازی پوست نیز می شوند. انواع سیلیکون ها که در زمینه احیا سازی نقش دارند اگر همراه با مواد آب رسان استفاده شوند باعث می شود که صورت تو پر تر و جوان تر شاداب تر نیز شود. مواد آب رسان در حال حاضر بسیارند و دو نوعی که به صورت متداول مصرف می شود گیلیسیرین و هیالورونیک اسید می باشد.

 انواع سیلیکون بهداشتی و آرایشی  برای  هوای گرم و لب ساحل بسیار مناسب می باشند زیرا این مواد از تعریق پوست جلوگیری می کنند. شاید الان فکر کنید که آب و رطوبت موجود در لی ساحل باعث پاک شدن این مواد از روی پوست می شوند ولی همانطور که در یالاتر گفته شد این محصولات توسط آب و رطوبت به این راحتی پاک نمی شوند. تا به الان در رابطه با پوست زیاد صحبت شد ولی بسیاری از افراد وحود دارند که دغدغه آن ها موهایشان می باشد. در رابطه با استفاده از محصولات سیلیکونی برای مو باید به شما بگوییم اگر هر روز موهای خود را شستشو دهید و در این حین از شامپو استفاده کنید هیچ مشکلی برای شما پیش نخواهد آمد. اگر هر فرد به میزان نیاز از انواع سیلیکون بهداشتی و آرایشی  استفاده کند هیچ مشکلی برای آن پیش نخواهد آمد.

چسب سیلیکونی

یکی از محصولات معروف سیلیکونی چسب سیلیکونی می باشد که به آن چسب آکورایوم نیز گفته می شود. این چسب ها مقاومت بسیار خوبی در برابر دما دارند و رنج مقاومت دمایی آن ها بالا است چه در رابطه با دمای پایین و چه در رابطه با دمای بالا از مقاومت خوبی برخوردار می باشند. این چسب ها در رابطه با رطوبت و نفوذ پذیری در برابر آب نیز بسیار مقاوم می باشند زیرا اگر مقاوم نباشند دیگر برای استفاده به عنوان چسب آکواریوم گزینه مناسبی نخواهند بود. این چسب ها در دمای بالای مثبت چهل و پنج درجه و همچنین در دمای بسیار پایین منفی هفتاد و پنج درجه می تواند عملکرد خود را به خوبی حفظ کند و از خود مقاومت نشان دهد.

نتیجه گیری

انواع سیلیکون ها پلیمر هایی می باشند که از زنجیره های بهم پیوسته سیلیکون با اکسیژن پدید آمده اند و این پیوند نسبت به پیوند کربن با کربن قوی تر است. تولید انواع سیلیکون بیشتر در زمینه محصولات آرایشی و بهداشتی و پزشکی صورت می گیرد. محصولات سیلیکونی که جنبه آرایشی دارند اگر به مقدار مورد نیاز مصرف شوند معمولا خطری برای انسان ندارند. پس از استفاده از محصولات سیلیکونی باید آن ها را با پاک کننده های روغنی شستشو داد و این مواد با آب و دیگر پاک کننده ها به صورت کامل از روی پوست پاک نمی شوند. پاک نشدن کامل این مواد از روی پوست به منزله بسته شدن منافذ پوست است که سبب می شود سموم بدن  از طریق منافذ ها دفع نشوند. محصولات سیلیکونی که در عرصه پزشکی تولید می شوند بیشتر در رابطه با سلامت پا کاربرد دارند. یکی از محصولات مشهور سیلیکونی چسب آکواریوم می باشد که در دمای بسیار پایین منفی هفتاد و پنج درجه نیز می تواند عملکرد خود را حفظ کند و قدرت چسبندگی بسیار بالایی نیز دارد.

نتیجه گیری

در آخر باید گفت که هر محصول در بازار که کارایی لازم را دارد، به دو صورت اصلی و تقلبی تولید می‌شود. همگان و از جمله صنعتگران به خوبی میدانند که استفاده از محصولات تقلبی میتواند روند تولید را مختل کرده و خسارتهای جبران ناپذیری به دستگاه‌های موجود در یک صنعت، آسیب وارد کند. انواع سیلیکون یکی از این مواد کاربردی است که در بازار به دو صورت اصلی و تقلبی تولید میشود. این محصول، کارایی لازم را در بیشتر حوزه‌های صنعت داشته و مورد استفاده تمامی صنعتگران قرار میگیرد. شما برای استفاده از این محصول به صورت اصلی و یا برای خرید آن، میتوانید به سایت نسوز پارس مراجعه کنید. این شرکت تمامی محصولات خود را به صورت اصلی و با کیفیت بالا در اختیار مشتریان خود قرار میدهد. مشاوران ما به صورت بیست و چهار ساعته آماده خدمت رسانی به مشتریان خود و صنعتگران گرامی میباشند.