به سایت نسوز پارس خوش آمدید .

میدان امام خمینی - خیابان امیر کبیر - بین پاساژ طوس و ناظم الاطبا جنوبی - پلاک 546
ایران ، تهران

میلگرد تفلون خالص

معرفی میلگرد تفلون خالص

پکینگ تفلون خالص جز مهم‌ترین مواد در رابطه با صنایع مختلف می‌باشد. این ماده به دلیل این که مزایای فراوانی دارد. کابرد بسیاری در صنعت نیز دارد. از مهم‌ترین مزایای موادی که در صنایع مختلف استفاده می‌شوند نسوز بودن آن‌ها می‌باشد. تفلون خالص نیز ماده‌ای است که در برابر گرما مقاومت زیادی از خود نشان می‌دهد. میلگرد تفلون خالص صد در صد از تفلون ساخته می‌شود و با یک نگاه به نام آن متوجه این موضوع خواهید شد. در این مقاله قرار است در رابطه با میلگرد تفلون خالص صحبت کنیم. پس با ما همراه باشید.

 

معرفی تفلون خالص

این ماده دارای نام علمی پلی تترا فلوئورو اتیلن می‌باشد. علامت این ماده PTFE می‌باشد. همه مردم تفلون را با قابلمه‌های نچسب می‌شناسند. این پلیمر جز محبوب‌ترین و مشهور‌ترین پلیمر‌های صنعتی می‌باشد که دارای اصکاک کمی می‌باشد که این اصطکاک پایین مربوط به سطح صاف آن می‌باشد. تفلون‌ها داری ماندگاری بسیار بالایی می‌باشند و همچنین در ساخت این نوع قطعات هزینه زیادی صرف نمی‌شود. در ساخت پکینگ تفلون خالص ماده اولیه نخ تفلون می‌باشد که درصد بالایی را به خود اختصاص داده. این پکینگ‌ها دارای خصوصیات مشابهی با تفلون می‌باشند. تفلون خالص دارای هیچ ناخالصی نیست و صد در صد درست شده از الیاف تفلون نسوز می‌باشد.

مزایا و کاربرد میلگرد تفلون خالص

میلگرد تفلون خالص ماده‌ای مقاوم در برابر دما و تغیرات دمایی می‌باشد. ما در مورد این ویژگی‌های این ماده صحبت میکنیم.

1.     این ماده می‌تواند دمای سیصد درجه سانتی‌گراد را تحمل کند. پکینگ تفلون به غیر از اینکه مقاومت بالایی در رابطه با دمای بالا دارد در دمای پایین نیز از خود مقاومت خوبی نشان می‌دهد.

2.    تفلون خالص در برابر خم شدن نیز مقاوم است و به راحتی خم نمی‌شود.

3.    این ماده را جز دسته مواد آب‌گریز قرار می‌دهند. یعنی این که آب و هیچ گونه از مایعات به درون آن نفوذ نمی‌کنند و به نوعی نفوذ ناپذیر می‌باشد.

4.    تفلون خالص دارای خاصیت ضد عفونی می‌باشد به همین دلیل می‌توان از آن در کاربرد‌های بهداشتی استفاده نمود.

5.    این ماده در برابر شرایط آب و هوایی مختلف و همچنین در برابر اسید‌ها مقاومت خوبی از خود نشان می‌دهد و عملکرد خود را حفظ می‌کند. میلگرد تفلون خالص همانطور که گفته شد به دلیل خاصیت ضد عفونی بودن تفلون می‌تواند در صنعت داروسازی و آزمایشگاه‌ها مورد استفاده قرار بگیرد.

6.    این محصول به عنوان یک عایق حرارتی و الکتریکی در صنایع مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد زیرا دارای خواص دی الکتریک می‌باشد و همچنین مقاومت گرمایی خوبی را از خود نشان می‌دهد.

7.    میلگرد تفلون خالص به دلیل این که انعطاف‌پذیری کمی دارد‌؛ عایقی مناسب برای محیط‌های ایستا است و همچنین برای موتور‌هایی با سرعت پایین مناسب می‌باشد.

8.    نکته‌ای که در این جا حائز اهمیت است این است که تفلون خالص در محیط‌های شیمیایی گوناگون مورد استفاده قرار می‌گیرد به جز محیط‌هایی که برخی فلزات قلیایی در آن حضور داشته باشند.

9.    ضریب اصطکاک در این ماده بسیار پایین می‌باشد.

10. میلگرد تفلون خالص در برابر فشار مقاومت خوبی از خود نشان می‌دهد.

11. این ماده توانایی مهار فشار‌های وارد شده بر دیگر قطعات یک دستگاه را دارد.

12.  تفلون خالص در زمینه آب‌ بندی سانتریفیوژ‌ها و همچنین عایق‌بندی در صنعت محصولات غذایی نقش پر رنگی دارد.

13. میلگرد تفلون خالص از تراکم مناسبی برخوردار می‌باشد. همین موضوع سبب شده که یک عایق مناسب باشد. تراکم این ماده یک و چهار دهم گرم در سانتی‌متر مکعب می‌باشد. این ماده دارای عملکرد بسیار مناسبی در پی اچ صفر تا چهارده دارد. به دلیل همین عملکرد مناسب و خیره‌کننده این ماده در بیشتر محیط‌های اسیدی به کار گرفته می‌شود. البته در محیط‌هایی که در آن فلز آلکالاین و فلورین گاز دار موجود باشد گزینه مناسبی نیست.

14. همانطور که در بالاتر گفته شد این ماده در برابر دمای بالا تا سیصد درجه سانتی‌گراد دما را تحمل می‌کند. اما در برابر دمای پایین تا چه حدی می‌تواند دما را تحمل کند.

15. میلگرد تفلون خالص دمای منفی دویست درجه را نیز تحمل می‌کند و ابعاد و عملکرد آن دچار تغیر نمی‌شود. این ماده به دلیل خلوص بالا دارای انعطاف‌پذیری پایینی و نرمی زیاد می‌باشد.

16.  از این ماده در قسمت سنگ شکن در کارخانه‌های کاغذ ‌سازی استفاده می‌شود تا از آن به عنوان یک عایق در برابر خوردگی و کثیف شدن محافظت کند.

 

17.  عایق ‌بندی قطعات صنایع مختلف همچون پتروشیمی و نفت و گاز با این ماده انجام می‌شود. آن هم به دلیل مقاومت بالایی که در برابر حرارت دارند. 

  • تولید میلگرد تفلون خالص

    در تولید این ماده از صد در صد الیاف تفلون استفاده می‌شود که به همین دلیل به آن میلگرد تفلون خالص می‌گویند. در تولید آن از الیاف تفلون خالص در ابعاد مختلف استفاده می‌کنند و آن‌ها را به صورت دایره‌ای می‌بافند. در بعضی مواقع به دلیل این که این ماده مقاومت بالاتری در برابر فشار داشته باشد. الیاف‌ها را به دور یک مغزی به قطر سه میلی‌متر متر خواهندبافت. در آخر این پکینگ‌ها با ابعاد بین چهار تا بیست و پنج میلی‌متر و به صورت سطح مقطع دایره‌ای شکل روانه بازار‌ها خواهند شد.

     

  • قیمت میلگرد تفلون خالص

    هر ماده صنعتی بسته به کاربرد و مقاومت خود و یا بسته به اینکه چه نوع مواد اولیه‌ای در خود دارد، قیمت یکسان نداشته و با قیمت‌های مختلف در بازار به فروش می‌رسد. قیمت میلگرد تفلون خالص هم طبق این گفته بررسی می‌شود. شما برای اطلاع از قیمت اصلی محصولات و مواد نسوز، می‌توانید به سایت نسوز پارس مراجعه کنید و از آن‌ها راهنمایی بخواهید.

دیتا شیت میلگرد تفلون خالص

ویژگی

مقیاس

مقدار

جنس

 

تفلون PTFE

قطر

mm

400 – 30

طول

cm

100 – 30

بازه تحمل حرارتی

 

280 تا 180-

دمای کاربردی برای مدت طولانی

 

260

دمای ذوب

 

330

مقاومت کششی

bar

300 – 200

ضریب اصطکاک

 

0.04

ولتاژ شکست

KV/mm

10

 

 

نتیجه‌گیری

پکینگ‌های تفلون خالص تماما ساخته شده از الیاف خالص می‌باشند‌. به همین دلیل به این محصولات تفلون خالص می‌گویند. میلگرد تفلون خالص به دلیل انعطاف کم و نرمی زیاد عایق‌های مناسبی برای محیط‌های ایستا می‌باشند. از این مواد می‌توان در صنایع پتروشیمی و نفت و گاز به دلیل مقاومت دمایی بالایی که دارند استفاده کرد. این ماده دارای خواص دی الکتریک می‌باشد. پس به عنوان یک عایق الکتریکی عملکرد مناسبی خواهد داشت. تفلون خالص در برابر دما بسیار مقاوم است و ابعاد آن و عملکرد آن در برابر دمای زیاد یا کم تغیری نخواهد کرد. پکینگ‌های تفلون خالص به صورت سطح مقطع مربعی شکل وارد بازار می‌شوند. این مواد در برابر پی اچ مختلف نیز مقاومت خوبی از خود نشان می‌دهند و در اکثر محیط‌های اسیدی قابل استفاده می‌باشند.

در آخر نیز باید بگوییم که هر محصول در بازار که کارایی لازم را دارد، به دو صورت اصلی و تقلبی تولید می‌شود. همگان و از جمله صنعتگران به خوبی می‌دانند که استفاده از محصولات تقلبی می‌تواند روند تولید را مختل کرده و خسارت‌های جبران ناپذیری به دستگاه‌های موجود در یک صنعت، آسیب وارد کند. میلگرد تفلون خالص یکی از این مواد کاربردی است که در بازار به دو صورت اصلی و تقلبی تولید می‌شود. این محصول، کارایی لازم را در بیشتر حوزه‌های صنعت داشته و مورد استفاده تمامی صنعتگران قرار می‌گیرد. شما برای استفاده از این محصول به صورت اصلی و یا برای خرید آن، می‌توانید به سایت نسوز پارس مراجعه کنید. 

اینفوگرافی

میلگرد-تفلون-خالص
ویدیو

به زودی

محصولات مشابه با میلگرد تفلون خالص