به سایت نسوز پارس خوش آمدید .

میدان امام خمینی - خیابان امیر کبیر - بین پاساژ طوس و ناظم الاطبا جنوبی - پلاک 546
ایران ، تهران

پارچه فایبرگلاس 100 گرمی

معرفی پارچه فایبرگلاس 100 گرمی

در ابتدا درباره پارچه نسوز فایبر گلاس باید بگوییم که از الیاف فایبرگلاس، آرامید یا فایبر سرامیک ساخته می‌شود. پارچه نسوز دارای مقاومت حرارتی بسیار بالایی بوده و غیرقابل اشتعال است. در دمای بالا این پارچه‌ها کم کم متلاشی و نابود می‌شوند اما آتش نمی‌گیرند. برخی از پارچه‌های نسوز در هنگام اشتعال، می‌توانند خود را خاموش کنند و روند اشتعال پذیری را از بین ببرند. این پارچه‌ها ضد اسیدی و ضد بازی هستند و در مقابل این مواد خطرناک از خود مقاومت نشان می‎دهند. این محصل دارای انعطاف پذیری بالایی است و در همه صنایع تولیدی و صنعتی مورد استفاده قرار می‌گیرد. پارچه فایبر گلاس 100 گرمی در برابر کشش، سایش و فشار مقاومت بسیار خوبی از خود نشان می‌دهد. ما در ادامه راجع به این محصول صحبت می‌کنیم. با ما همراه شوید.

 

 

معرفی پارچه فایبرگلاس ۱۰۰گرمی

پارچه فایبرگلاس ۱۰۰گرمی یک پارچه نسوز می‌باشد و از به هم بافته شدن الیاف شیشه یا همان الیاف فایبرگلاس به وجود می‌آید. کشف پارچه فایبرگلاس بسیار اتفاقی بود و از آن دوره تا امروز از این پارچه در انواع محصولات استفاده می‌شود. برای ساخت این پارچه از الیاف نوع ای گلس و سی گلس استفاده می‌کنند.

باید گفت که فایبرگلاس یک نوع کامپوزیت است که دارای وزن کمی می‌باشد و از آن برای تولید محصولات نیاز استفاده می‌شود. درنظر داشته باشید که فایبرگلاس دارای سختی بسیار زیادی نیست اما شکننده است. مواد اولیه برای ساخت فایبرگلاس بسیار ارزان قیمت بوده و مقرون به صرفه می‌باشد. وزن فایبرگلاس نسبت به بسیاری از فلزات بسیار کمتر است و به همین علت می‌توان آن را به شکل‌های مختلف و پیچیده تبدیل کرد.

گفتیم که فایبرگلاس دارای کاربردهای زیادی است و بیشترین محبوبیت آن به دلیل استفاده از آن به عنوان جایگزین نوار آزبست است. نوار آزبست یک عایق حرارتی است که درگذشته از آن به عنوان عایق استفاده می‌شده است اما طی تحقیقات انجام شده به این نتیجه دست یافتند که در اثر تماس مستقیم انسان با نوار آزبست، بیماری‌هایی از قبیل سرطان ریه در بدن انسان ایجاد خواهد شد، به همین دلیل برای سلامت انسان و همچنین محیط زیست خطرساز است. امروزه از الیاف و پارچه فایبرگلاس به عنوان جایگزین آزبست استفاده می‌شود. زیرا فایبرگلاس برخلاف آزبست هیچ ضرری برای بدن انسان و محیط زیست نداشته و  میزان تحمل حرارت پارچه فایبرگلاس 100 گرمی با نوار آزبست کاملا برابر است به همین علت یک جایگزین کامل و مناسب برای استفاده در صنعت می‌باشد.

ویژگی‌ها و خصوصیات فایبرگلاس 100 گرمی

پارچه فایبر گلاس 100 گرمی خصوصیات و ویژگی‌های مخصوص به خود را دارد. این ویژگی‎ها عبارتند از:

  1. قیمت پایین و مقرون به صرفه
  2. استفاده و نصب آسان
  3. استفاده از عایق حرارتی به دلیل مقاوم بودن در برابر حرارت
  4. داشتن تراکم مناسب و مطلوب
  5. داری مقاومت مکانیکی بالا
  6. قابلیت ضد زنگ بودن و ضد سایش بودن

 

انواع فایبرگلاس

ماده فایبر گلاس انواع مختلفی دارد. تقسیم بندی الیاف فایبرگلاس به این صورت است ای گلس، آر گلس، اس گلس، سی گلس، ای سی آر گلس، ای آر گلس. لازم به ذکر است که فقط از دو نوع این الیاف برای تولید پارچه فایبر گلاس 100 گرمی استفاده میکنند.

 

نحوه ساخت پارچه فایبرگلاس ۱۰۰گرمی

برای ساخت پارچه فایبر گلاس 100 گرمی، ابتدا الیاف فایبرگلاس را به صورت رشته ای وارد دستگاه بافندگی مخصوص این الیاف می‌کنند. این دستگاه، الیاف فایبرگلاس را به ضخامت های متفاوت حدود نیم میلیمتر می‌بافد که طی این مراحل نخ نسوز و الیاف ایجاد می‌شود. باید اشاره کرد که حدود سه نوع بافت وجود دارد که بافت تار و پودی، بافت ساتین و بافت مورب است. از به هم بافته شدن نخ نسوز، پارچه فایبرگلاس به وجود می‌آید. باید بدانید که پارچه فایبرگلاس بعد از بافت، به دو ترکیب کلی از نظر ضخامت و وزن تبدیل می‌شود. نوع اول دارای ضخامت یک و نیم میلیمتر، نوع دوم سه میلیمتر و نیز دارای وزن صدگرم و دویست گرم می‌باشد.

  • کاربرد پارچه فایبرگلاس ۱۰۰ گرمی

    تمامی محصولات صنعتی، کاربردهای مختلفی دارند که آنها را از دیگر محصولات متمایز می‌شود. پارچه فایبر گلاس 100 گرمی از این قاعده مستثنی نیست. ما در ادامه راجع به کاربردهای این محصول صحبت می‌کنیم. این کاربردها عبارتند از:

    1. قابلیت نسوز بودن
    2. قابل استفاده در لباس و تجهیزات آتش نشانی
    3. قابل استفاده در تولید دستکش نسوز
    4. قابل استفاده در صنایع پتروشیمی
    5. قابل استفاده در صنایع نفتی و گازی
    6. استفاده از پارچه فایبر گلاس 100 گرمی به عنوان عایق الکتریکی
    7. قابل استفاده به عنوان عایق حرارتی
    8. قابل استفاده در کار و روند جوشکاری
    9. قابل استفاده به عنوان عایق بری اگزوزها
    10. استفاده از پارچه فایبر گلاس 100 گرمی در موتورخانه‌ها
    11. قبل استفاده در قایق
    12. قابل استفاده در کشتی و هواپیما

دیتا شیت پارچه فایبرگلاس 100 گرمی

ویژگی

مقیاس

مقدار

جنس

 

الیاف فایبرگلاس (EGlass)

عرض

m

1

ضخامت

mm

(0.01)  0.1

تراکم الیاف

 

100

دمای کاربردی برای مدت طولانی

 

550

مقاومت شیمیایی

 

عالی؛ به‌جز در مواجهه با هیدروفلوئور

 

 

قیمت پارچه فایبر گلاس 100 گرمی

هر ماده صنعتی بسته به کاربرد و مقاومت خود و یا بسته به اینکه چه نوع مواد اولیه‌ای در خود دارد، قیمت یکسان نداشته و با قیمت های مختلف در بازار به فروش میرسد. قیمت پارچه فایبر گلاس 100 گرمی هم طبق این گفته بررسی می‌شود. شما برای اطلاع از قیمت اصلی محصولات و مواد نسوز، می توانید به سایت نسوز پارس مراجعه کنید و از آنها راهنمایی بخواهید.

 

نتیجه گیری

هر محصول در بازار که کارایی لازم را دارد، به دو صورت اصلی و تقلبی تولید می‌شود. همگان و از جمله صنعتگران به خوبی میدانند که استفاده از محصولات تقلبی میتواند روند تولید را مختل کرده و خسارت‌های جبران ناپذیری به دستگاه‌های موجود در یک صنعت، آسیب وارد کند. پارچه فایبر گلاس 100 گرمی یکی از این مواد کاربردی است که در بازار به دو صورت اصلی و تقلبی تولید میشود. این محصول، کارایی لازم را در بیشتر حوزه‌های صنعت داشته و مورد استفاده تمامی صنعتگران قرار میگیرد. شما برای استفاده از این محصول به صورت اصلی و یا برای خرید آن، میتوانید به سایت نسوز پارس مراجعه کنید. این شرکت تمامی محصولات خود را به صورت اصلی و با کیفیت بالا در اختیار مشتریان خود قرر میدهد. مشاوران ما به صورت بیست و چهار ساعته آماده خدمت رسانی به مشتریان خود و صنعتگران گرامی میباشند.

اینفوگرافی

پارچه-فایبرگلاس-100-گرمی
ویدیو

به زودی

محصولات مشابه با پارچه فایبرگلاس 100 گرمی