به سایت نسوز پارس خوش آمدید .

میدان امام خمینی - خیابان امیر کبیر - بین پاساژ طوس و ناظم الاطبا جنوبی - پلاک 546
ایران ، تهران

پارچه سرامیک سیم دار

معرفی پارچه سرامیک سیم دار

پارچه سرامیک سیم دار، از  پارچه نسوز سرامیک به همراه لایه‌هایی از سیم استنلس استیل، سیم فیبر شیشه ای، سیم فولادی ضدزنگ، ساخته شده است  که دارای کاربردهای زیادی است که در ادامه درباره آنها صحبت خواهیم کرد  با ما همراه شوید 

ویژگی‌های پارچه سرامیک سیم دار

پارچه نسوز سرامیک سیم دار از بافتن پارچه نسوز به همراه سرامیک و نیز سیم استنلس استیل به وجود آمده است  این پارچه ویژگی‌های خاص خود را دارد.  ما در ادامه راجع به این ویژگی‌ها صحبت می‌کنیم.

1 وجود لایه هایی از سیم استنلس استیل باعث شده که مقاومت مکانیکی پارچه سرامیک سیم دار بیشتر شود.

2کاین پارچه می‌تواند دماهای زیادی را تا حدود دما هزار و دویست و هشتاد درجه سانتیگراد تحمل کند.

3 وزن این پارچه کم بوده و استحکام این محصول بالا می‌باشد.

4 وزن سیم‌های استفاده شده در این محصول کمتر از فلزات آلیاژهای مقاوم بوده و در برابر حرارت هم بسیار مقاوم عمل می‌کنند.

5 پارچه سرامیک نسوز نسبت به گرما و ضربه هم مقاوم است اما باید توجه داشت که پارچه نسوز در صورت داشتن سیم می‌تواند تا دما هزار و دویست و هشتاد درجه سانتیگراد را تحمل کند، اگر این پارچه فاقد سیم باشد نمی‌تواند این دما را تحمل کند  و شکسته می‌شود .

6 سیم استفاده شده در پارچه سرامیک سیم دار، سبب افزایش مقاومت حرارتی این محصول می‌شود.

 

کاربردهای پارچه سرامیک سیم دار

پارچه سرامیک سیم دار یک محصول نسوز بوده که از سرامیک به همراه سیم استنلس استیل اسخته شده که این مواد باعث افزایش مقاومت این محصول می­شوند.

1 به عنوان عایق و یا سپر محافظ می‌توانید از پارچه سرامیک سیم دار استفاده کنید.

2 از این محصول در صنایع مختلف مانند کشتی‌سازی هم استفاده می‌شود.

3 در نیروگاه‌ها و پالایشگاه‌های متوسط از این پارچه نسوز استفاده می‌کنند .

4 در علمیات جوشکاری میدان‌های گازی و نیز در عملیات ریخته‌گری هم از پارچه سرامیک سیم دار می‌توان استفاده کرد.

5 به عنوان ژاکت حرارتی کابل‌ها و لوله می‌توانید از محصول ذکر شده استفاده کنید.

6 در کارخانجات فولاد و آلومینیوم هم این پارچه کاربرد دارد.

  1. پارچه سرامیک سیم دار درمقابل آتش و حرارت مقاوم است و نمی­سوزد.
  2. این ماده ممکن است بتواند خود را خاموش کند.
  3. از این پارچه می‌توان در صنایع مختلفی از قبیل صنایع ساختمانی، نظامی، فولاد، غذایی، کشتی‌سازی استفاده کرد.
  4. پارچه سرامیک سیم دار به عنوان یک محصول عایق در عایق‌کاری حرارتی، الکتریکی هم کاربرد دارد.
  5. این ماده برای عایق بندی دیگ بخار، تاسیسات، کارخانه‌ها، لوله، نیروگاه های برق استفاده می‌شود و در برابر کشش، فشار، جریان هم مقاومت بسیار مطلوبی دارد.
  • پارچه نسوز چیست

    پارچه نسوز محصولی است که از بافته شدن الیاف فایبرگلاس، یا الیاف سرامیک یا الیاف آرامید ساخته می‌شود  مواد و الیاف استفاده شده در ساخت پارچه نسوز، از بهترین و مرغوبترین الیاف است تا باعث بالارفتن مقاومت محصول گردد .برای بافتن الیاف پارچه نسوز، روشهای مختلف وجود دارد. این روشها عبارتند از:

    • بافتی
    • تار و پودی
    • بافت ساتین

     

    خصوصیات و ویژگی‌های پارچه نسوز

    پارچه سرامیک سیم دار یا همان پارچه نسوز از بافته شدن الیاف شیشه یا آرامید ساخته شده­اند . این محصول غیرقابل اشتعال است  ویژگی‌های پارچه نسوز به نوع بافت و الیاف استفاده شده در آن بستگی دارد. در اثر قرار گرفتن پارچه نسوز در برابر آتش، این محصول ذوب می‌شود و به یک ماده گرم و چسبنده تبدیل می‌شود. گاهی برای ساختن این پارچه‌ها از الیاف طبیعی استفاده می‌کنند، که باید گفت الیاف طبیعی مانند پشم در برابر آتش مقاوم هستند و بسیار سخت آتش می‌گیرند حتی بعضی از این الیاف می‌توانند خود را خاموش کنند. پارچه‌های غیرطبیعی بسیار راحت آتش می‌گیرند و سبب به وجود آمدن آتش‌سوزی های بزرگ می‌شوند به همین علت می‌توان پارچه‌های نسوز را به عنوان جایگزین برای پارچه‌های دیگر به کار برد پارچه‌هایی که از ترکیب الیاف طبیعی و مصنوعی ساخته شده‌اند، بسیار مقاوم می‌باشند. پارچه‌هایی که دارای وزن سبکی هستند و بافته شده‌اند زودتر و سریعتر از پارچه‌های سنگین و محکم می‌سوزند. مقاومت حرارتی پارچه نسوز بالا است و تا دما هزار و پانصد درجه سانتیگراد را می‌تواند تحمل کند. این محصول در برابر اسید و بازها، روغن مقاوم است پارچه نسوز دارای انعطاف پذیری بالایی است. این محصول در برابر کشش، سایش، فشار، جریان، حرارت مقاومت بسیار خوبی را از خود نشان می‌دهد.

     

    انواع پارچه نسوز

    پارچه نسوز  یا پارچه سرامیک سیم دار محصولی نسوز است که از الیاف فایبرگلاس و یا الیاف فایبرسرامیک ساخته شده است پارچه نسوز در انواع مختلفی تولید و به بازار مصرف عرضه می‌گردد که شامل پارچه نسوز آزبستی، پارچه کربن نسوز، پارچه فایبرگلاس، پارچه نسوز سرامیکی، پارچه نسوز فایبرگلاس فویلدار، پارچه برزنت نسوز می‌باشد.

دیتا شیت پارچه سرامیک سیم دار

ویژگی

مقیاس

مقدار

جنس

 

الیاف سرامیک، فایبرگلاس، سیم فولادی یا استیل ضد زنگ

رنگ

 

سفید

نوع بافت

 

تار و پودی

عرض

m

1

ضخامت

mm

5 – 1.5

تراکم الیاف

 

650 – 550

حداکثر تحمل حرارتی

 

1300

دمای ایمن

 

980

هدایت حرارتی

30

W/m K

0.13 –0.12

600

0.16 – 0.13

1000

0.20 – 0.17

 

 

معرفی سرامیک نسوز کاربردی در پارچه سرامیک سیم دار

سرامیک نسوز از موادی ساخته شده است که در برابر حرارت مقاومت بسیار خوبی از خود نشان می‌دهد، به همین علت کاربردهای گوناگونی دارد و می­توان از آن در صنایع مختلف استفاده کرد. سرامیک نسوز از مواد غیرقابل اشتعال ساخته شده است که بسیار مقاوم می­باشد. سرامیک نسوز در برابر شوک حرارتی بسیار مقاوم است. این محصول می‌تواند تا دماهای بالا را تحمل کند و تا حدود دما هزار و دویست و شصت درجه سانتیگراد را تحمل می‌کند. این ماده در برابر خوردگی، اکسیداسیون، هم دارای مقاومت مطلوبی است. انبساط حرارتی سرامیک نسوز کم بوده و در برابر سایش هم مقاوم می‌باشد. سرامیک نسوز در ضخامت های یک و نیم، دو، سه و پنج میلیمتر و نیز در عرضهای سه، پنج، هفت، ده و صد سانتیمتر تولید شده و به بازار مصرف عرضه می‌گردد.  

سرامیک نسوز یک محصول بسیار پرطرفدار است برای واشربندی از سرامیک نسوز استفاده می‌شود. در صنایع مختلفی مانند صنایع پتروشیمی هم می‌توان از این محصول استفاده کرد. از سرامیک نسوز به عنوان درزگیری دریچه‌هایی که آتش گرفته‌اند، کوره‌های صنایع فولادی، استفاده می‌شود. برای درزگیری کوره لاین ضداسید، واشربندی و نیز صنایع شیمیایی از سرامیک نسوز میتوان استفاده کرد.

قیمت پارچه سرامیک سیم دار

هر ماده صنعتی بسته به کاربرد و مقاومت خود و یا بسته به اینکه چه نوع مواد اولیه‌ای در خود دارد، قیمت یکسان نداشته و با قیمت های مختلف در بازار به فروش میرسد. قیمت پارچه سرامیک سیم دار هم طبق این گفته بررسی می‌شود. شما برای اطلاع از قیمت اصلی محصولات و مواد نسوز، می توانید به سایت نسوز پارس مراجعه کنید و از آنها راهنمایی بخواهید.

نتیجه گیری

هر محصول در بازار که کارایی لازم را دارد، به دو صورت اصلی و تقلبی تولید می‌شود. همگان و از جمله صنعتگران به خوبی میدانند که استفاده از محصولات تقلبی میتواند روند تولید را مختل کرده و خسارتهای جبران ناپذیری به دستگاه‌های موجود در یک صنعت، آسیب وارد کند. پارچه سرامیک سیم دار یکی از این مواد کاربردی است که در بازار به دو صورت اصلی و تقلبی تولید میشود. این محصول، کارایی لازم را در بیشتر حوزه‌های صنعت داشته و مورد استفاده تمامی صنعتگران قرار میگیرد. شما برای استفاده از این محصول به صورت اصلی و یا برای خرید آن، میتوانید به سایت نسوز پارس مراجعه کنید. این شرکت تمامی محصولات خود را به صورت اصلی و با کیفیت بالا در اختیار مشتریان خود قرار میدهد. مشاوران ما به صورت بیست و چهار ساعته آماده خدمت رسانی به مشتریان خود و صنعتگران گرامی میباشند.

اینفوگرافی

پارچه-سرامیک-سیم-دار
ویدیو

به زودی

محصولات مشابه با پارچه سرامیک سیم دار