به سایت نسوز پارس خوش آمدید .

میدان امام خمینی - خیابان امیر کبیر - بین پاساژ طوس و ناظم الاطبا جنوبی - پلاک 546
ایران ، تهران

پکینگ آزبست گرافیت

معرفی پکینگ آزبست گرافیت

پکینگ محصولی است که می‌توان گفت از آزبست ساخته شده که در می‌توان از آن در صنایع مختلف استفاده کرد و از زمان‌های قدیم تا به امروز بسیار زیاد از آن استفاده شده است. این ماده یک نوع عایق است که در صنایع مختلف کاربرد دارد. ما در ادامه راجع به پکینگ آزبست گرافیت صحبت می‌کنیم. با ما همراه شوید.  

پکینگ آزبست گرافیت

پکینگ آزبست گرافیت از الیاف نسوز آزبست ساخته شده است. این ماده یک نوع عایق مفید است که در صنایع مورد استفاده قرار می‌گیرد. در ساختار پکینگ آزبست گرافیت، همانطور که از نامش مشخص است، برای جلوگیری از پخش ذرات مضر آزبست که سبب بروز بیماری‌ می‌شود، از روغن گریس و نیز گرافیت در این محصول استفاده می‌کنند. وجود گریس یا روغن در این محصول سبب افزایش انسجام و استحکام پکنیگ نیز می‌شود.

انواع پکینگ آزبست گرافیت

پکینگ آزبست گرافیت انواع مختلفی دارد که در صنایع مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد. این انواع عبارتند از:

-پکینگ آزبست گرافیت به همراه روغن و گرافیت

-پکینگ آزبست گرافیت به همراه گریس و گرافیت

ویژگی‌های پکینگ آزبست گرافیت

پکینگ آزبست گرافیت، یک سری ویژگی‌های خاص دارد که آن را از دیگر محصولات متمایز کرده است. ما در ادامه راجع به این ویژگی‌ها صحبت می‌کنیم.

.-پکینگ آزبست گرافیت انعطاف‌پذیر بوده و نیز دارای تراکم بسیار مطلوبی می‌باشد

-این محصول دارای محافظهایی برو روی نوار آزبست بوده به همین علت به پکینگ آزبست سبز هم معروف است و برای سلامت انسان و محیط زیست خطرساز نمی‌باشد.

-این محصول می‌تواند تا دما هشتصد درجه سانتیگراد را تحمل کند اما حد استاندارد تحمل دما در این محصول تا پانصد و پنجاه درجه سانتیگراد تعیین شده است.

کاربردهای پکینگ آزبست گرافیت

پکینگ آزبست گرافیت هم مانند هر محصول دیگری یک سری کاربرد خاص دارد که سبب شده صنعتگران بتوانند از این محصول به خوبی استفاده کنند. این کاربرد ها در متن زیر بیان شده‌اند.

-از پکینگ آزبست گرافیت به عنوان درزبند در محیط‌های با درجه حرارت بالا، بخار روغن، گازهای بوتان، نفت کوره می‌توان استفاده کرد.

-از این محصول در فلنچ، شیرآلات، دیگ‌های بخار هم استفاده می‌شود.

-اصلی‌ترین و مهمترین کاربرد پکینگ، در عایق ‌بندی و آب ‌بندی وسایل و تجهیزات مختلف موجود در صنایع است.

-از این محصول در آب بندی سیالاتی که دارای ویسکوزیته پایین هستند، برای مثال نفت سفید، می‌توان استفاده کرد.

  • معرفی آزبست و کاربردهای آن  

     در ابتدا لازم است بدانید که ماده آزبست یک ماده معدنی از نوعی از سیلیکات است. این الیاف آزبست دارای شکلی میکروسکوپی بوده که بسیار ریز هستند. این مشکل برای سلامت بدن انسان و محیط زیست خطرناک است.  

    از این محصول می‌توان به عنوان یک عایق در برابر حرارت، آتش، استفاده کرد. از آزبست در کالاهایی نظیر سقف کاذب، صنایع کاغذ سازی، کاشی استفاده می‌شود. از این محصول به علت داشتن توانایی اصطکاک بالا، در ساخت لنت ترمز، کلاچ،  قطعات دیگر خودرو هم استفاده می‌شود. ماده آزبست برای عایق کاری، سقف سازی و کف سازی نیز استفاده می‌شود.

     

    دلایل ممنوعیت استفاده از آزبست

    الیاف و نوارهای آزبست، برای سلامت انسان و محیط زیست مصر است. بسیاری از پژوهشگران معتقدند که خطرات این محصول بسیار بیشتر از دود سیگار است و بسیار زیاد به ریه انسان آسیب وارد می‌کند. در برخی از موارد این ماده، سبب بروز بیماری‌های خطرناکی مانند سرطان می‌شود. افرادی که در صنعت ساختمان سازی، عایق‌کاری و کشتی‌سازی، که در معرض تماس مستقیم با آزبست بوده‌اند، امکان ابتلای آن‌ها به بیماری‌های خطرناک بسیار زیاد است به همین علت استفاده از آزبست در بسیاری از کشورها ممنوع اعلام شد.

    معرفی ماده گرافیت و بیان کاربرد آن

    گرافیت یکی از آلوتروپ‌های کربن است که ساختار آن به صورت لایه لایه می‌باشد. وجود این لایه‌ها سبب شده که صفحات بسیار راحت بتوانند روی هم بلغزند. نحوه قرار گرفتن این صفحات به صورت موازی است و در هر صفحه، اتم کربن با سه اتم دیگر از طریق پیوند کووالانسی به هم وصل شده‌اند.

    از این محصول می‌توان به عنوان یک آب‌ بند و عایق‌ بند استفاده کرد، زیرا در برابر نفوذ آب و سیالات دیگر بسیار نفوذناپذیر است. گرافیت دارای قدرت چسبندگی بالایی است که می‌تواند به فلزات بچسبد. برای تعمیر کردن اسکلت‌های فولادی و نیز آسترهای اولیه ضدخوردگی می‌توانید از گرافیت استفاده کنید. این ماده می‌تواند با سرب قرمز ترکیب شده و در مصارف دیگری مورد استفاده قرار گیرد. ماده آزبست را معمولا را با روغن ترکیب کرده و در صنایع برای جلوگیری از اصطکاک از آن استفاده می‌شود.

    در اثر ترکیب گرافیت با خاک رس ترکیبی ساخته می‌شود که در مغز مداد به کار می‌رود و به علت روانکاری گرافیت، مداد به راحتی و با کمترین فشار روی کاغذ لغزیده و می‌تواند روی کاغذ اثر بیاندازد.

دیتا شیت پکینگ آزبست گرافیت

ویژگی

مقیاس

مقدار

جنس

 

الیاف آزبست، گرافیت

سطح مقطع

 

چهارگوش

ابعاد

m

25 – 4

تراکم الیاف

 

1.6 – 1.4

بازه تحمل حرارتی

 

550 تا 50-

مقاومت در برابر فشار

دریچه

bar

50

موتورهای رفت و برگشتی

20

موتورهای دوار

10

مقاومت کششی

m/s

8

PH

 

8 – 4

 

 

سادگی نصب پکینگ

برای نصب پکینگ آزبست گرافیت، لازم نیست که شفت را باز کنیم. این پکینگ بسیار ساده نصب شده و برای نصب این محصول به تخصص و ابزار خاصی نیازی نیست.

 

قیمت پکینگ آزبست گرافیت

هر ماده صنعتی بسته به کاربرد و مقاومت خود و یا بسته به اینکه چه نوع مواد اولیه‌ای در خود دارد، قیمت یکسان نداشته و با قیمت های مختلف در بازار به فروش میرسد. قیمت پکینگ آزبست گرافیت هم طبق این گفته بررسی می‌شود. شما برای اطلاع از قیمت اصلی محصولات و مواد نسوز، می توانید به سایت نسوز پارس مراجعه کنید و از آنها راهنمایی بخواهید.

نتیجه گیری

هر محصول در بازار که کارایی لازم را دارد، به دو صورت اصلی و تقلبی تولید می‌شود. همگان و از جمله صنعتگران به خوبی میدانند که استفاده از محصولات تقلبی میتواند روند تولید را مختل کرده و خسارتهای جبران ناپذیری به دستگاه‌های موجود در یک صنعت، آسیب وارد کند. پکینگ آزبست گرافیت جز این مواد کاربردی است که در بازار به دو صورت اصلی و تقلبی تولید میشود. این محصول، کارایی لازم را در بیشتر حوزه‌های صنعت داشته و مورد استفاده تمامی صنعتگران قرار میگیرد. شما برای استفاده از این محصول به صورت اصلی و یا برای خرید آن، میتوانید به سایت نسوز پارس مراجعه کنید. این شرکت تمامی محصولات خود را به صورت اصلی و با کیفیت بالا در اختیار مشتریان خود قرر میدهد. مشاوران ما به صورت بیست و چهار ساعته آماده خدمت رسانی به مشتریان خود و صنعتگران گرامی میباشند .

 

 

اینفوگرافی

پکینگ-آزبست-گرافیت
ویدیو

به زودی

محصولات مشابه با پکینگ آزبست گرافیت

سوالات متداول پکینگ آزبست گرافیت

به زودی