به سایت نسوز پارس خوش آمدید .

میدان امام خمینی - خیابان امیر کبیر - بین پاساژ طوس و ناظم الاطبا جنوبی - پلاک 546
ایران ، تهران

فوم ضد حریق

معرفی فوم ضد حریق

فوم محصولی است که طریق جابجایی گازها در مایعات یا جامدات تشکیل می­شود. فوم ها در انواع جامد و مایع تولید شده و به بازار عرضه می­گردند.در ادامه درباره­ی انواع فوم مایع و جامد و همچنین کاربردهای هرکدام صحبت خواهیم کرد. برای فوم جامد می­توان به اسفنج حمام و چوب پنبه که بر روی درب بطری قرار می­گیرد، اشاره کرد. درباره ساختار فوم های جامد باید گفت که دارای ساختار سلولی باز یا بسته هستند. در ساختار سلولی بسته گازها به صورت جدا ازهم تشکیل می­شوند و هرکدام کاملا  توسط جامد احاطه می­شوند. در فوم سلولی باز، حفره های گاز با هم ارتباط دارند و به هم متصل هستند، برای مثال میتوان به اسفنج حمام اشاره کرد که نمونه­ای از فوم با سلول باز است که حباب­های آن به هم متصل هستند. تشک های مخصوص کمپ از نوع فوم سلول بسته می­باشند. ما در ادامه درباره برخی از ویژگی­های فوم ضد حریق و کاربردهای آن صحبت خواهیم کرد با ما همراه شوید.

 

کابرد فوم­های مایع

از کاربرد­های فوم مایع که از جابجایی گازها در مایعات به وجود آمده است، می­توان به کف­های خاموش کننده­ی آتش اشاره کرد.از مخمرها نیز در بسیاری از موارد فوم استفاده می­شوند، زیرا مخمر حباب­های گاز را در خمیر افزایش می­دهد.از طریق برش دادن خمیر، گاز حباب های برش داده شده خارج شوند اما گاز حباب­های دیگر خمیر هنوز توسط خمیر محاصره شده­ باقی می­مانند. فوم های مایع­گازی به طور معمول روی سطح آب شناور می­شود.

 

توضیح درباره فوم جامد و کاربرد آن

 

فوم­های جامد دارای وزن سبکی هستند. این نوع فوم­ها با کمک هوای گرم به هم متصل می­شوند و به همین علت نیازی به استفاده از چسب ندارند. این مزیت بسیار عالی سبب تسریع در روند کار می­شود و همچنین سبک بودن فوم باعث می­شود که فوم سریع­تر روی محل موردنظر نصب می­شود.

ویژگی­ها و مزیت­­های فوم­

 فوم محصولی است که از جابه­جایی گازها در مایعات به دست می­آید. از مزایای استفاده از این محصول می­توان به کاربرد آسان و راحت، انعطاف­پذیری بالا، مناسب بودن برای پوست، رنگ ثابت، وزن سبک و در عین حال بسیار مقاوم بودن آن اشاره کرد. از دیگر ویژگی­های این محصول می­توان به استفاده از آن در پارچه، گالن و استیروفوم، اشاره کرد.این محصول را می­توانید بسیار راحت و بدون استفاده از چسب به محل مورد نظر بچسبانید که این امر باعث تسریع در روند کار می­شود. تولیدحجم های زیاد، موجود در تنوع رنگ­مختلف. دافع آب،از دیگر مزیت­های فوم است. با گذشت زمان و یا تابش نور خورشی رنگ این فوم تغییر نکرده و رنگ آن ثابت می­ماند.

 

فوم ضدحریق چیست.

فوم­های ضد حریق محصولاتی هستند که از پلی اورتان ساخته می­شوند.پلی اورتان پلیمری است که از مواد شیمیایی ساخته شده و از واکنش بین پلی یول و ایزو سیانات به دست می­آید.این مواد با خواص ویژه­ی خود،پیشرفت چشمگیری در بسیاری از صنایع جهان به وجود آوردند. وبا گذشت مدت زمانی پس از کشف این محصول­، کاربرد آن در بسیاری از صنایع و تجهیزات مشاهده شد. گروه ایزوسیانات موادی هستند که به شدت واکنش­پذیر می­باشند. و همین دلیل واکنش بین آن­ها به افزایش دما و کاتالیزگر نیاز ندارد و حتی در دمای اتاق هم واکنش می­تواند انجام شود. پلی اورتان اولین بار در سال 1937 در آلمان کشف شد. نخستین پلی اورتان از واکنش دی ایزوسیانات به وجود آمد. مهم­ترین ویژگی این دسته از پلیمرها این است که پس از واکنش، ساختار پایداری را به وجود می­آورند. این ماده به دلیل داشتن ویژگی­هایی مانند مقاومت بالا، قدرت چسبندگی و کششی بالا، مقاومت عالی در برابر خوردگی، نفوذ حرارت، برودت و صدا و وزن کم باعث شده اند که استفاده از این ماده در صنایع مختلف بسیار افزایش یابد.

 

فوم ضدحریق پلی اورتان

 

پر مصرف­ترین نوع فوم­های ضدحریق پلی اورتان، چسب­های پلی اورتان هستند. این محصول ضدحریق بوده و نسوز می­باشد و درهنگام آتش­سوزی می­توانید از این محصول استفاده کنید. برای عایق­کاری و درزگیری از این چسب­ها استفاده می­شود. از این محصولات میتوان برای درزگیری درب و پنجره استفاده کرد. از این محصولات می­توان برای عایق­بندی و جلوگیری از ورود هوای سرد در فصل سرد زمستان برای درزهای درب و پنجره و همچنین برای جلوگیری از ورود گرد و غبار، استفاده کرد. همچنین به عنوان اسپری ضد حریق نیز می­توانید از این محصول استفاده کنید. این فوم همچنین می­تواند چند ساعت در مقابل حریق دوام بیاورد و از انتشار و تولیدگازهای سمی وکشنده و دود و ورود آن به فضای عایق بندی شده جلوگیری می­کند. باید گفت که محصول ذکرشده در هنگام آتش­سوزی کارایی خود را از دست نداده و همچنان می­تواند کارایی خود را حفظ کند.

  • کاربردهای فوم ضدحریق

    فوم ضدحریق یک محصول نسوز بوده که از پلیمری به نام پلی اورتان یا پلی پورتان ساخته شده است این محصول به علت نسوز بودن، در صنایع متفاوت کاربرد فراوان دارد. در ادامه به برخی از کاربردهای این محصول اشاره می­کنیم.

    1.به منظور نصب قاب درب و پنجره می­توانید از فوم ضدحریق استفاده کنید.

    2. این محصول یک محصول چند منظوره است برای همین از آن در صنایع و کاربردهای گوناگون میتوان استفاده کرد.

    3 .فوم ضدحریق دارای چسبندگی فوق العاده بالایی است و به راحتی بر روی سطوح مورد نظر می­چسبد.

    4.عایق صدا و ایزوله کردن دیوار های پارتیشن

    5. از این محصول به عنوان عایق حرارتی در ساخت سقف­ها استفاده می­کنند.

    6.برای پرکردن ترک­های موجود در دیوارها می­توانید از فوم ضدحریق استفاده کنید.

    7.به منظور پرکردن و آب­بندی کردن شکاف­ها، اتصالات و حفره­ها و برای درزبندی آن­ها از این محصول که دارای قدرت چسبندگی بالایی است، استفاده می­شود.

    8. فوم ضدحریق یک محصول برای آب­بندی است برای همین برای آب بندی اطراف محل عبور کابل و لوله از دیوارها می­توانید از محصول ذکرشده استفاده کنید. این محصول از نفوذ آب و یا مایعات به داخل قطعات جلوگیری می­کند.

     

    9 .فوم­های ضدحریق دارای رده­های مقاومت حرارتی متفاوتی هستند و هرکدام می­توانند حرارت­های گوناگونی را تحمل کنند و از آن­ها در صنایع مختلف و در دماهای گوناگون استفاده می­کنند. لازم است بدانید که این محصول در ابعاد و اندازه­های استاندارد و متنوع تولید شده و به بازار مصرف عرضه می­گردد تا افراد و مصرف­کنندگان محترم بتوانند باتوجه به نیاز خود این محصول را در اندازه­های مورد نیاز خریداری کنند.

دیتا شیت فوم ضد حریق

ویژگی

مقیاس

مقدار

جنس

 

پلی‌اورتان

رنگ

 

بژ

وزن مخصوص

 

3  22

زمان ایده‌آل برای سفت شدن کامل

hrs

24

انقباض

%

0

بازه تحمل حرارتی

 

90 تا 40-

دمای کاربردی برای مدت طولانی

 

30 تا 5

هدایت حرارتی (در  20)

W/m.k

0.038

مقاومت در برابر فشار

bar

0.4

مقاومت کششی

bar

0.8

مقاومت برشی

bar

1.4

کاهش سروصدا

db

60

 

 

قیمت فوم ضد حریق

هر ماده صنعتی بسته به کاربرد و مقاومت خود و یا بسته به اینکه چه نوع مواد اولیه‌ای در خود دارد، قیمت یکسان نداشته و با قیمت‌های مختلف در بازار به فروش می‌رسد. قیمت فوم ضد حریق هم طبق این گفته بررسی می‌شود. شما برای اطلاع از قیمت اصلی محصولات و مواد نسوز، می‌توانید به سایت نسوز پارس مراجعه کنید و از آن‌ها راهنمایی بخواهید.

 

نتیجه گیری

در آخر نیز باید بگوییم که هر محصول در بازار که کارایی لازم را دارد، به دو صورت اصلی و تقلبی تولید می‌شود. همگان و از جمله صنعتگران به خوبی می‌دانند که استفاده از محصولات تقلبی می‌تواند روند تولید را مختل کرده و خسارت‌های جبران ناپذیری به دستگاه‌های موجود در یک صنعت، آسیب وارد کند. فوم ضد حریق یکی از این مواد کاربردی است که در بازار به دو صورت اصلی و تقلبی تولید می‌شود. این محصول، کارایی لازم را در بیشتر حوزه‌های صنعت داشته و مورد استفاده تمامی صنعتگران قرار می‌گیرد. شما برای استفاده از این محصول به صورت اصلی و یا برای خرید آن، می‌توانید به سایت نسوز پارس مراجعه کنید. این شرکت تمامی محصولات خود را به صورت اصلی و با کیفیت بالا در اختیار مشتریان خود قرار می‌دهد. مشاوران ما به صورت بیست و چهار ساعته آماده خدمت‌رسانی به مشتریان خود و صنعتگران گرامی می‌باشند.

اینفوگرافی

فوم-ضدحریق
ویدیو

به زودی

محصولات مشابه با فوم ضد حریق