به سایت نسوز پارس خوش آمدید .

میدان امام خمینی - خیابان امیر کبیر - بین پاساژ طوس و ناظم الاطبا جنوبی - پلاک 546
ایران ، تهران

نخ دوخت سیم دار

معرفی نخ دوخت سیم دار

مواد مورد نیاز برای ساخت دستگاه و یا تولیدات صنعتی روز به روز متنوع‌تر می‌شود. این مواد در کیفیت محصولات تولیدی تاثیر بسیار زیادی دارد. هرچه مصرف انسان‌ها به دلیل افزایش تکنولوژی و همچنین افزایش جمعیت بیشتر از قبل شد، نیاز به تولید بیشتر و با کیفیت بالا‌تر نیز بیشتر شد. از همین رو علاوه بر تعداد خطوط تولید کارخانه‌ها باید انواع مواد اولیه نیز گسترده‌تر و با کیفت‌تر می‌شد. از این رو صنعت گران به دنبال متریال‌های جدید با کاربرد‌های بیشتر و کارایی بهتر بودند. در نتیجه این تحقیقات، متریال‌های نوینی به وجود آمد که یکی از شاخص‌ ترین آن‌ها نخ دوخت سیم دار است. این متریال همان طور که از نامش مشخص است، برای دوخت و دوز مورد استفاده قرار می‌گیرد. از طرفی ویژگی‌های فوق ‌العاده‌ای نیز دارد که سبب استفاده گسترده‌ از این محصول، در حوزه‌های مختلف صنعت شده است. ما در ادامه راجع به این محصول و ویژگی‌های آن صحبت میکنیم. با ما همراه شوید.

مواد اولیه ساختار نخ دوخت سیم دار

مواد اولیه سازنده‌ هر محصولی مشخص‌کننده‌ خواص آن محصول می‌باشد. برای تولید یک محصول با ویژگی‌های مورد نظر، بسیار مهم است که بدانید، می‌خواهید محصول را در چه شرایطی مورد استفاده قرار دهید و در آن شرایط بهترین بازده برای این محصول چه می‌تواند باشد؟ وقتی که به بهترین ویژگی‌های ممکن برای ساخت محصول مورد نظر خود رسیدید، تازه به اصلی ‌ترین بخش تولید یعنی انتخاب ماده اولیه‌ مناسب برای تولید محصول رسیده‌اید. ماده‌ اولیه، تاثیر بسیار زیادی در ویژگی‌های یک محصول دارد و یکی از مهم ‌ترین و فنی ‌ترین بخش‌ها انتخاب ماده‌ اولیه مناسب است که بتواند نیاز‌های شما را برآورده کند و کارایی لازم را با کیفت بالایی یه شما ارائه دهد. از این رو انتخاب ماده‌ی اولیه نیاز به دانش بالایی دارد. نخ دوخت سیم دار نیز به همین گونه است و بخش اعظمی از ویژگی‌های خود را به خاطر انتخاب درست ماده‌ی اولیه ساخت خود دارد.

 در نخ دوخت سیم دار ماده‌ اولیه به درستی انتخاب شده و این کار سبب شده تا محصول تولیدی خواص بسیار مناسبی داشته باشد. نخ دوخت سیم دار از الیافی مانند کولار و فایبرگلاس تولید می‌شود. هر دو این ماده خاصیت‌های مشابه زیادی دارند. در هر دو ماده مقاومت در برابر حرارت بسیار بالا می‌باشد و غیر قابل اشتعال می‌باشند. این ماده‌ها به این دلیل برای ساخت نخ دوخت سیم دار انتخاب شده‌اند که مقاومت بالا دارند و می‌توان از آن‌ها در شرایط سخت و تحت فشار و یا در معرض سایش و خوردگی استفاده کرد. زیرا این متریال‌ها در چنین شرایطی بهترین عملکرد را نسبت به دیگر متریال‌ها دارند. نخ دوخت سیم دار نسبت به نخ دوخت معمولی یک ویژگی فرا‌تر نیز دارد. آن ویژگی استفاده از رشته‌های سیم در طراحی آن می‌باشد. با استفاده از این رشته‌ها علاوه بر بالا رفتن مقاومت محصول در برابر حرارت، میزان تحمل ضربه و فشار نیز افزایش یافته که این موضوع باعث شده تا نخ دوخت سیم دار به متریالی کامل و کم نظیر تبدیل شود.

  • ویژگی‌های نخ دوخت سیم دار

    مهم‌ترین فاکتور در صنعت ویژگی و میزان کارایی هر محصول می‌باشد. دسته‌ بندی مواد نیز در صنعت نسبت به ویژگی آن‌ها انجام شده و این موضوع سبب می‌شود که مشخص شود هر یک از این محصولات در چه حوزه‌هایی کارایی دارند و می‌توان از آن‌ها استفاده کرد. نخ دوخت سیم دار از دسته‌ی محصولات نسوز می‌باشد. این ماده، ویژگی‌های شبیه به دسته‌ی مواد نسوز دارد. ما در ادامه ویژگی‌های این محصول را نام میبریم. این ویژگی‌ها عبارتند از:

    1. مقاوم  در برابر حرارت بالا
    2. کاربرد ویژه نخ سیم دار نسبت به نخ دوخت بدون سیم
    3. انعطاف ‌پذیر بودن و استفاده ازآن در شرایط مختلف
    4. مقاوم در برابر سایش
    5. داشتن طول عمر بالا
    6. غیر قابل اشتعال بودن

     

    کاربرد‌های نخ دوخت سیم دار

    نخ دوخت سیم دار از متریال‌های پر کاربرد در حوزه‌های مختلف صنعت به شمار می‌آید. این متریال به دلیل داشتن مقاومت حرارتی زیاد و همچنین مقاوم در برابر ضربه و منعطف بودن می‌توان در بخش‌های متنوعی از آن استفاده کرد. کاربردهای این نخ دوخت عبارتند از:

    1. قابل استفاده در تولید دستکش‌های نسوز
    2. تولید کیسه‌های هوا
    3. قابل استفاده در تولید لباس آتش نشان‌ها
    4. قابل استفاده به عنوان عایق حرارتی در بخش‌های با دمای بسیار بالا
    5. قابل استفاده در مخازن به عنوان یک پوشش عایق
    6. استفاده از این نخ در برخی شیرآلات نیز از این نخ
    7. استفاده از نخ دوخت سیم دار برای مصارف عادی مانند دوخت و تعمیرات برای محصولات بازدارنده‌ آتش

    قیمت نخ دوخت سیم دار

    هر ماده صنعتی بسته به کاربرد و مقاومت خود و یا بسته به اینکه چه نوع مواد اولیه‌ای در خود دارد، قیمت یکسان نداشته و با قیمت های مختلف در بازار به فروش میرسد. قیمت نخ دوخت سیم دار هم طبق این گفته بررسی می‌شود. شما برای اطلاع از قیمت اصلی محصولات و مواد نسوز، می توانید به سایت نسوز پارس مراجعه کنید و از آنها راهنمایی بخواهید.

دیتا شیت نخ دوخت سیم دار

ویژگی

مقیاس

مقدار

جنس

 

الیاف فایبرگلاس، سیم فلزی یا استیل ضدزنگ

سطح مقطع

 

گرد، چهارگوش

ابعاد

گرد

mm

40 – 4

چهارگوش

25 – 4

* ابعاد سفارشی قابل تولید است

حداکثر تحمل حرارتی

 

700

دمای کاربردی برای مدت طولانی

 

600

 

 

نتیجه‌گیری

نخ دوخت سیم دار از متریال‌های مهم صنعتی می‌باشد که از دسته‌ی مواد نسوز است. این ماده در دو شکل سیم دار و بدون سیم تولید می‌شود که نوع سیم دار آن هم مقاومت حرارتی بیشتری دارد و همچنین در برابر ضربه نیز مقاوم می‌باشد. نخ دوخت سیم دار تمام ویژگی‌های مواد نسوز را دارا می‌باشد و از صنایع عادی مانند دوخت و تعمیرات مورد نیاز به نخ بازدارنده آتش گرفته تا در کیسه‌های هوا و عایق حرارتی برای مخازن به کار می‌رود.

در آخر باید گفت که هر محصول در بازار که کارایی لازم را دارد، به دو صورت اصلی و تقلبی تولید می‌شود. همگان و از جمله صنعتگران به خوبی میدانند که استفاده از محصولات تقلبی میتواند روند تولید را مختل کرده و خسارتهای جبران ناپذیری به دستگاه‌های موجود در یک صنعت، آسیب وارد کند. نخ دوخت سیم دار یکی از این مواد کاربردی است که در بازار به دو صورت اصلی و تقلبی تولید میشود. این محصول، کارایی لازم را در بیشتر حوزه‌های صنعت داشته و مورد استفاده تمامی صنعتگران قرار میگیرد. شما برای استفاده از این محصول به صورت اصلی و یا برای خرید آن، میتوانید به سایت نسوز پارس مراجعه کنید. این شرکت تمامی محصولات خود را به صورت اصلی و با کیفیت بالا در اختیار مشتریان خود قرر میدهد. مشاوران ما به صورت بیست و چهار ساعته آماده خدمت رسانی به مشتریان خود و صنعتگران گرامی میباشند.

اینفوگرافی

نخ-دوخت-سیم-دار
ویدیو

به زودی

محصولات مشابه با نخ دوخت سیم دار