به سایت نسوز پارس خوش آمدید .

میدان امام خمینی - خیابان امیر کبیر - بین پاساژ طوس و ناظم الاطبا جنوبی - پلاک 546
ایران ، تهران

گسکت کلینگریت بدون آزبست

معرفی گسکت کلینگریت بدون آزبست

مواد نسوز یکی از اصلی ترین متریال ها در صنعت به حساب می آید. این مواد به دلیل خواصی که دارند، از اهمیت بالاتری در بین مواد صنعتی برخوردار می باشند. یکی از اصلی ترین و محبوب ترین انواع ورق نسوز، گسکت کلینگریت بدون آزبست می باشد. این متریال به دلیل ویژگی های بسیار خاصی که دارد، یکی از مواد پر فروش در بین انواع مختلف مواد نسوز می باشد. دلایلی مختلفی برای محبوبیت این متریال وجود دارد. یکی از آن ها به کار نرفته آزبست در آن می باشد. دلیل دیگر نیز خواص فوق العاده این متریال است که باعث شده کارایی بس نظیری داشته باشد. در این مقاله به دلایل اهمیت و محبوبیت این متریال، مواد سازنده ی آن، ویژگی ها و کاربرد های آن می پردازیم و از جهات مختلفی این متریال خاص و فوق العاده را مورد برسی قرار می دهیم.

 

اهمیت و دلیل محبوب بودن گسکت کلینگریت بدون آزبست

این محصول یکی از مواد نسوز می باشد، که توانسته توجه خیل عظیمی از کارخانه داران و صنعتگران را به خود جلب نماید. این متریال بسیار کاربردی بوده و ویژگی های که در آن نهفته است، آن را از سایر مواد متمایز کرده است. گسکت کلینگریت بدون آزبست از این جهت دارای اهمیت زیادی می باشد، که می تواند نیاز صنایع بسیار اساسی را برطرف کند. صنایعی مانند سوخت های فسیلی، فولاد و فلزات اساسی صنایعی می باشند که در دنیای امروز بسیار اهمیت زیادی دارند و این موضوع سبب شده است تا رفع نیاز آن ها بسیار حائز اهمیت باشد، زیرا اگر چرخ تولید این مواد دچار اشکال شود، زندگی انسان ها و تکنولوژی نیز دچار اختلال می شود. این گسکت نسوز می تواند در صنایع زیادی ایفای نقش داشته باشد و از اهمیت بسیار زیادی برخوردار می باشد. این نوع صنایع در دمای بالا کار می کنند، و هر متریالی‌ نمی تواند در چنین دمایی دوام آورد، اما این گسکت بدون آزبست از پس آن بر می آید از همین رو حائز اهمیت می باشد.

 دلیل محبوبیت این نوع از مواد نسوز یعنی گسکت کلینگریت بدون آزبست، ساختار فوق العاده ی این متریال و به کار نرفتن، آزبست در آن می باشد. آزبست از مواد سمی و سرطان زا می باشد، که خطر بسیار زیادی برای انسان و همچنین محیط زیست دارد. الیاف آزبست هنگامی که در هوا پخش می شوند، با هوا مخلوط می شوند و در صورتی که توسط فردی بلعیده شوند، می توانند آسیب جدی به فرد وارد کنند و حتی منجر به سرطان بشوند، این موضوع باعث شد تا سازمان بهداشت جهانی نیز استفاده از این متریال را در اروپا و آمریکا ممنوع کند. این محصول، با طراحی فوق العاده و انتخاب بسیار درست مواد اولیه ی سازنده ی آن بدون اینکه در آن از آزبست استفاده شده باشد، همان کارایی آزبست را دارا می باشد و می تواند به همان اندازه کارا باشند و خواص بهتری نیز داشته باشند. گسکت کلینگریت بدون آزبست کاملاً سالم می باشد و هیچ خطری برای محیط زیست و یا افراد ندارد از این سو بسیار محبوب شده و مورد توجه صنعتگران قرار گرفته است.

 

 

مواد اولیه سازنده گسکت های کلینگریت نان آزبست

مواد اولیه ی سازنده ی هر متریالی‌ یکی از اصلی ترین بخش هایی است که در انتخاب متریال مناسب باید به آن دقت کرد. یکی از  نقاط قوت این گسکت مواد اولیه ی فوق العاده ی آن می باشد. این متریال از موادی ساخته شده که آن را به محصولی کم نظیر و بسیار با کیفیت تبدیل کرده است. در گسکت کلینگریت بدون آزبست از ترکیبات آرامید، کربن، فایبرگلاس، سرامیک کولار و غیره ساخته شده است. ویژگی های هر یک از این متریال ها تا حدی بسته به درصد استفاده از آن در ساخت گسکت بدون آزبست، در این محصول ظهور کرده است و این موضوع باعث شده تا با واشر نسوزی که کیفت بسیار بالایی دارد و ویژگی آن افراد را شگفت زده کند رو به رو شویم. هر یک از این مواد به کار رفته از یک سری ویژگی هایی برخودار می باشند که سبب بهبود کیفیت گسکت بدون آزبست کلینگریت شده است. چند ویژگی در همه ی این متریال ها مشترک است، که باعث شده این زمینه ها نقطه ی قوت اصلی گسکت کلینگریت بدون آزبست باشد. آن هم توانایی مقاومت بالا و همچنین داشتن انعطاف می باشد.

  • ویژگی های گسکت کلینگریت بدون آزبست

    به دلیل اینکه از ترکیب تعداد متریال که همه ی آن ها دارای مقاومت بالایی در برابر حرارت می باشند ساخته شده است، این موضوع سبب شده تا گسکت از مقاومت حرارتی بسیار خوبی برخودار باشد و بتواند دما را تا حد زیادی تحمل کند. این مقاومت تا حدی است که باعث می شود این متریال در دمای پونصد و پنجاه درجه سانتی گراد را نیز دوام بیاورد و کارایی خود را حفظ کند. دیگر ویژگی این متریال مقاومت در برابر خوردگی و همچنین سایش می باشد، که بازده این متریال را به شدت افزایش داده است. همچنین باید بدانید که گسکت کلینگریت بدون آزبست خاصیت الاستیسیته نیز دارد و می تواند خود را با شرایط مختلف وقف دهد.
  • کاربرد ها

    خوب همان طور که از نام گسکت کلینگریت بدون آزبست پیدا می باشد، این متریال نوعی گسکت است. گسکت ها برای درزگیری و آب بندی استفاده می شوند. در واقع گسکت ها همان واشر ها هستند و کارایی آن ها نیز مانند واشر ها می باشد. مهم ترین کاربرد گسکت کلینگریت بدون آزبست برای درزگیری فلنج ها می باشد. از آن جایی که این متریال توانایی مقاومت در برابر سایش و همچنین دما را دارد، در درزگیری و آب بندی دیگ های بخار نیز مورد استفاده قرار میگیرد.
  •  

دیتا شیت گسکت کلینگریت بدون آزبست

ویژگی

مقیاس

مقدار

جنس

 

فایبرگلاس، گرافیت، آرامید، کربن، تفلون PTFE، رزین لاستیکی

تراکم

 

1.5 – 1.3

ضخامت

mm

6 – 0.5

ابعاد

cm

سفارشی

بازه تحمل حرارتی

 

500 تا 150-

مقاومت در برابر فشار

bar

127

 

 

نتیجه گیری

گسکت کلینگریت بدون آزبست یکی از متریال
های محبوب و پرفروش می باشد، زیرا این متریال بدون آزبست می باشد، این محصول کاملا برای محیط زیست بی خطر است و برای بدن نیز هیچ ضرری ندارد. این محصول می تواند دما را تا پونصد و پنجاه درجه تحمل کند و در برابر. سایش و خوردگی مقاوم می باشد، این ویژگی ها باعث شده تا این محصول برای درزگیری فلنج ها و دیگ های بخار مورد استفاده قرار بگیرد
.

در آخر باید گفت که هر محصول در بازار که کارایی لازم را دارد، به دو صورت اصلی و تقلبی تولید می‌شود. همگان و از جمله صنعتگران به خوبی میدانند که استفاده از محصولات تقلبی میتواند روند تولید را مختل کرده و خسارتهای جبران ناپذیری به دستگاه‌های موجود در یک صنعت، آسیب وارد کند. گسکت کلنگریت بدون آزبست یکی از این مواد کاربردی است که در بازار به دو صورت اصلی و تقلبی تولید میشود. این محصول، کارایی لازم را در بیشتر حوزه‌های صنعت داشته و مورد استفاده تمامی صنعتگران قرار میگیرد. شما برای استفاده از این محصول به صورت اصلی و یا برای خرید آن، میتوانید به سایت نسوز پارس مراجعه کنید.

این شرکت تمامی محصولات خود را به صورت اصلی و با کیفیت بالا در اختیار مشتریان خود قرار میدهد. مشاوران ما به صورت بیست و چهار ساعته آماده خدمت رسانی به مشتریان خود و صنعتگران گرامی میباشند.

 

اینفوگرافی

گسکت-کلینگریت-بدون-آزبست

ویدیو

به زودی

محصولات مشابه با گسکت کلینگریت بدون آزبست
سوالات متداول
  1. ورق کلینگریت بدون آزبست چیست؟

ورق های واشر فشرده ای هستند که از الیاف مصنوعی و لاستیک های طبیعی، مواد پرکننده و رنگ ساخته می شوند.

همچنین این مواد تحت فشار و درجه حرارت بالا فشرده شده و به ورق تبدیل می شوند.

ورق های کلینگریت بدون آزبست شامل فیبر های غیر آزبستی مانند فایبر گلاس و فیبر های آرامید می باشند که با پلاستیک ترکیب می شوند، چراکه این ترکیب باعث ایجاد مقاومت حرارتی و فشاری بالایی می شود.

 

  1. درجه حرارت ورق کلینگریت بدون آزبست چه میزان می باشد؟

تحمل حرارت این ورق نسوز 550 درجه سانتیگراد می باشد.

 

  1. انواع ورق کلینگریت بدون آزبست کدام اند؟
  • ورق کلینگریت بدون آزبست با الیاف تفلون: حضور الیاف تفلون ویژگی های بسیاری به این نوع کلینگریت ها بخشیده است برای مثال: اصطکاک بسیار کم، نچسب بودن، مقاومت بالا در برابر گرما
  • ورق کلینگریت بدون آزبست با الیاف آرامید: به دلیل هدایت حرارتی پایین و همچنین مقاوم بودن در برابر محلول های ارگانیک و سایش ها مقاوم هستند. این ورق ها بیشتر در عایق بندی قطعات در محیط هایی گازی و آبی استفاده می شوند.
  • ورق کلینگریت بدون آزبست با الیاف کربن: از این نوع ورق در صنعت خودرو سازی و پتروشیمی استفاده می کنند. به دلیل داشتن کربن علاوه بر خواص مکانیکی و تحمل حرارتی بالا در برابر مواد قلیایی هم مقاوم می باشد.