به سایت نسوز پارس خوش آمدید .

میدان امام خمینی - خیابان امیر کبیر - بین پاساژ طوس و ناظم الاطبا جنوبی - پلاک 546
ایران ، تهران

نوار سیلیکون گرد

معرفی نوار سیلیکون گرد

نوار نسوز یک محصول نسوز و غیرقابل اشتعال می‌باشد که از الیاف نسوزی مانند فایبرگلاس، آرامید، سرامیک ساخته شده‌است. نوار نسوز یکی از پرمصرف‌ترین محصولات نسوز می‌باشد. ما در ادامه درباره نوار سیلیکون گرد، خصوصیات و کاربردهای آن صحبت خواهیم کرد با ما همراه شوید.

 

ویژگی‌های نوار نسوز

نوار نسوز یک محصول بسیار پر فروش و محبوب است که از الیاف نسوز و باکیفیتی ساخته شده ‌است. این محصول دارای خصوصیات منحصر‌ به‌ فردی است که عبارتند از:

-خواص مکانیکی عالی

-مقاومت بالا در برابر کشش

-مقاومت بالا در برابر سایش

-تحمل حرارت بالا

-قابلیت انعطاف‌پذیری بالا

-مقاومت بالا در مقابل مواد اسیدی، بازی و قلیایی

-بسیار مقاوم در برابر روغن داغ

-مقاومت بالا در برابر فشار

-مهار فشار واردشده بر قطعات

-مقاوم در برابر خوردگی

-مقاوم در برابر اکسیداسیون

-تحمل فشار بالا

 

کاربرد نوار نسوز

نوار نسوز یک محصول بسیار مقاوم در برابر حرارت است که از مواد اولیه نسوزی مانند الیاف فایبرگلاس، سرامیک و یا آرامید تولید شده‌است. این محصول به علت داشتن توانایی تحمل حرارت بالا، در صنایع مختلف کاربردهای زیادی دارد که در ادامه به برخی از این کاربردها می‌پردازیم. کاربرد نوار نسوز عبارتند از:

-عایق‌بندی حرارتی لوله

-عایق‌کاری لوازم الکتریکی خانگی

-عایق‌بندی هیتر، باند هیتر، استریپ

-عایق‌بندی کوره‌های ذوب القایی

-آب‌بندی دریچه‌ها

-عایق‌کاری لوله اگزوز خودرو

-تقویت‌کننده سازه‌های کامپوزیتی

-عایق‌بندی کوره‌های حرارتی

-تولید واشر صنعتی

-عایق‌بندی اجاق گاز

-عایق‌کاری پوشش سیم و کابل

-آب‌بندی دیگ بخار

 

سیلیکون

سیلیکون پلیمری است که از تکرار واحد‌های سیلوکسان ساخته می‌شود. در ساختار این پلیمر، اتم اکسیژن و اتم سیلیکون با کربن، هیدروژن ترکیب شده‌اند. باید گفت که این پلیمر به دو صورت مایع و جامد موجود است. این محصول در مقابل حرارت بسیار مقاوم است.سیلیکون یک ماده شیمیایی است که از اتم سیلیسیوم ساخته شده که میتوان گفت سیلیسیوم یک جامد سفید رنگ می­باشد و جزو فراوان ترین عنصر طبیعت نیز به شمار می­­آید. الاستومر سیلیکون یک پلیمر است  و از پیوند کربن، هیدروژن و همچنین سیلیسیوم ساخته می­شود. این پلیمر از نظر شیمیایی خنثی بوده و دارای مقاومت حرارتی بسیار عالی می­باشد.

این پلیمر دارای تمام استانداردهای لازم از سازمان غذا و دارو می­باشد.  ممکن است که از یک عامل پف کننده نیز در ساختار این پلیمر استفاده کنند که سبب به وجود آمدن ساختار اسفنجی شده و که سبب بالاتر رفتن قدرت تحمل فشار خواهد شد. مولکول های سیلیکون به صورت مارپیچ اند. سیلیکون در برابر تغییرات دمایی گرم و سرد از خود مقاومت بسیار بالایی نشان می­دهد. وجود گروه متیل پلی دی متیل سیلوکسان در قسمت خارجی زنجیره باعث ایجاد خواص کشش سطحی بسیار عالی این ترکیب می­شود. سیلیکون پلیمری بسیار مقاوم در برابر حررات است برای همین در صنایع مختلف از آن استفاده می­کنند.

 

کاربرد سیلیکون

سیلیکون یک پلیمر ساخته شده از واحد‌های کوچکی به نام سیلوکسان است که در صنایع مختلف می‌توان از آن استفاده کرد.

-آب‌بندی و درزگیری قطعات

-قابل استفاده به عنوان چسب

-قابل استفاده به عنوان روانکار

-قابل استفاده به عنوان عایق حرارتی

-قابل استفاده به عنوان عایق الکتریکی

-قابل استفاده در لوازم پخت‌و‌پز

  • نوار سیلیکون نسوز

    نوار سیلیکون نسوز یک نوار نسوز ساخته شده از سیلیکون است که در مقابل حرارت بسیار مقاوم عمل می‌کند. این نوار در دو نوع لاستیکی و اسفنجی و با سه مقطع مستطیل، گرد و مربع تولید شده و به بازار مصرف عرضه می‌گردد.

     

    ویژگی‌های نوار نسوز سیلیکون

    نوار نسوز سیلیکون یک محصول بسیار پرطرفدار است و در باربر حرارت بالا بسیار مقاوم می‌باشد. این محصول از پلیمری به نام سیلیکون ساخته شده‌است. در ادامه به برخی از ویژگی‌های این محصول می‌پردازیم.

    -بهداشتی و غیرسمی بودن

    -نقطه ذوب بالا

    -قابلیت آب‌بندی بسیار خوب

    -قابلیت کشسانی بسیار بالا

    -تحمل حرارت تا دویست‌و‌شصت درجه سانتیگراد

    -مقاوم در برابر اسید و باز

     

    نوار سیلیکون گرد

    نوار سیلیکون گرد یکی از محصولات نوار نسوز سیلیکون می‌باشد. این محصول از پلیمری به نام سیلیکون ساخته می‌شود. باید گفت که سیلیکون پلیمری است که از به هم پیوستن واحد‌های کوچکی به نام سیلوکسان به وجود می‌آید. این محصول دارای ویژگی‌های خاصی است به همین علت دربین مصرف‌کنندگان بسیار محبوب و پرفروش می‌باشد.

     

    ویژگی‌های نوار سیلیکون گرد

    نوار سیلیکون گرد یک محصول نسوز و بسیار مقاوم است که برای ساخت آن از سیلیکون استفاده شده‌است. برخی از ویژگی‌های نوار سیلیکون گرد:

    -مقاومت حرارتی بالا

    -تحمل دما از منفی هفتادوسه درجه سانتیگراد تا مثبت دویست‌و‌شصت درجه سانتیگراد

    -تولید شده در دو نوع تراکم بالا و تراکم کم

    -مقاومت بالا در برابر اشعه

    -مقاوم در برابر تغییرات آب‌وهوا

    -مقاوم در برابر ٱزن

    -مقاوم در برابر اشعه یو وی

    کاربرد نوار سیلیکون گرد

    نوار سیلیکون گرد یکی از محصولات نوار سیلیکون است. این محصول مقاومت بسیار خوبی را در دماهای بالا از خود نشان می‌دهد برای همین در صنایع مختلف می‌توان از آن استفاده کرد. برخی از کاربردهای نوار سیلیکون گرد:

    -قابل استفاده برای عایق‌بندی قطعات

    -آب‌بندی محصولات و تجهیزات

    -قابل استفاده به عنوان عایق صدا

    -قابل استفاده به عنوان عایق حرارتی

    -قابل استفاده به عنوان عایق ارتعاش

دیتا شیت نوار سیلیکون گرد

ویژگی

مقیاس

مقدار

جنس

 

سیلیکون

رنگ

 

مشکی، قرمز، نارنجی، آبی، سبز، شفاف

سطح مقطع

 

گرد

سختی (Shore A )

 

60 – 40

قطر

mm

30 – 1

تراکم

 

1.2

بازه تحمل حرارتی

 

300  تا 40-

دمای کاربردی برای مدت طولانی

 

200

مقاومت در برابر فشار

bar

110

کشیدگی در نقطه شکست

%

490

مقاومت الکتریکی

V

650

 

 

 

قیمت نوار سیلیکون گرد  

هر ماده صنعتی بسته به کاربرد و مقاومت خود و یا بسته به اینکه چه نوع مواد اولیه‌ای در خود دارد، قیمت یکسان نداشته و با قیمت های مختلف در بازار به فروش میرسد. قیمت نوار سیلیکون گرد هم طبق این گفته بررسی می‌شود. شما برای اطلاع از قیمت اصلی محصولات و مواد نسوز، می توانید به سایت نسوز پارس مراجعه کنید و از آنها راهنمایی بخواهید

نتیجه گیری

هر محصول در بازار که کارایی لازم را دارد، به دو صورت اصلی و تقلبی تولید می‌شود. همگان و از جمله صنعتگران به خوبی میدانند که استفاده از محصولات تقلبی میتواند روند تولید را مختل کرده و خسارتهای جبران ناپذیری به دستگاه‌های موجود در یک صنعت، آسیب وارد کند. نوار سیلیکون گرد یکی از این مواد کاربردی است که در بازار به دو صورت اصلی و تقلبی تولید میشود. این محصول، کارایی لازم را در بیشتر حوزه‌های صنعت داشته و مورد استفاده تمامی صنعتگران قرار میگیرد. شما برای استفاده از این محصول به صورت اصلی و یا برای خرید آن، میتوانید به سایت نسوز پارس مراجعه کنید. این شرکت تمامی محصولات خود را به صورت اصلی و با کیفیت بالا در اختیار مشتریان خود قرر میدهد. مشاوران ما به صورت بیست و چهار ساعته آماده خدمت رسانی به مشتریان خود و صنعتگران گرامی میباشند.

اینفوگرافی

نوار-سیلیکون-گرد
ویدیو

به زودی

محصولات مشابه با نوار سیلیکون گرد