به سایت نسوز پارس خوش آمدید .

میدان امام خمینی - خیابان امیر کبیر - بین پاساژ طوس و ناظم الاطبا جنوبی - پلاک 546
ایران ، تهران

پکینگ گرافیت خالص سیم دار

معرفی پکینگ گرافیت خالص سیم دار

در ابتدا باید گفت که پکینگ یک محصول کاربردی است که از آن برای آب‌ بندی و عایق ‌بندی قطعات استفاده می‌شود. این محصول دارای اصطکاک پایین بوده و در عوض مقاومت شیمیایی بسیار خوبی دارد. پکنیگ دارای مقاومت سایشی عالی است و دارای انتقال حرارتی و گرمایی بالایی می‌باشد. این محصول در برابر دماهای بالا مقاوم است و ساختار آن عوض نشده و دچار تغییر فیزیکی و شیمیایی نمی‌شود. ما در ادامه راجع به پکینگ گرافیت خالص سیم دار صحبت می‌کنیم. با ما همراه شوید.

 

معرفی گرافیت و بیان خواص آن

گرافیت یک آلوتروپ از کربن می‌باشد که از تعداد زیادی از اتم‌های کربن که به صورت لایه‌ای هستند، ساخته شده است. لایه‌های موجود در گرافیت می‌توانند به راحتی روی یکدیگر بلغزند. این ماده معدنی دارای رنگ خاکستری تیره و دارای درخششی فلزی می‌باشد. گرافیت می‌تواند الکتریسیته را از خود عبور دهد چون بین لایه های اتم کربن، الکترون وجود دارد. در اثر فشار زیاد به گرافیت و همچنین در دماهای خیلی بالا این گرافیت را می‌توان به الماس تبدیل کرد البته اسم این نوع الماس، الماس مصنوعی می‌باشد. از کاربردهای ماده گرافیت باید گفت که:

  • ماده گرافیت دارای مقاومت طبیعی و سختی بسیار بالا است. این ماده ضدزنگ بوده و همچنین در برابر حرارت بسیار مقاوم است
  • گرافیت دارای روانکاری طبیعی بسیار بالایی است و مقاومت حرارتی آن تا حدود دوهزار و پانصد درجه سانتیگراد می‌باشد. این ماده رسانا الکتریکی و حرارتی است و دارای اصطکاک کمی است. از دیگر خواص گرافیت می‌توان به مقاومت فشاری بالا آن و همچنین ثبات شیمیایی آن اشاره کرد.
  • از ویژگی‌های پکینگ گرافیت می‌توان به داشتن خاصیت رسانایی الکتریکی بالا اشاره کرد که از آن میتوان در کوره‌های قوس الکتریکی، صفحات خورشیدی و باتری‌ها استفاده نمود.
  • از کاربرد خیلی معروف گرافیت می‌توان به استفاده آن در مغز مداد و روان‌نویس اشاره کرد.
  • از گرافیت می‌توان برای ساخت وسایل نسوز، باتری‌ها، رویه نسوز قالب‌های ریختگری، روانکار در کارخانه‌های ذوب استفاده کرد.

ساختار پکینگ گرافیت خالص سیم دار

همانطور که از نام این محصول مشخص است، اصلی‌ترین ماده تشکیل دهنده این محصول، گرافیت می‌باشد. این الیاف خالص گرافیت سبب شده‌اند که  قدرت مقاومت محصول و همچنین استحکام آن بسیار افزایش یابد. لازم است بدانید که برای ساخت پکنیگ گرافیت خالص سیم دار یک فرآیند بسیار پیچیده انجام می‌شود چرا که گرافیت یک ماده بسیار شکننده می‌باشد. درصد خلوص گرافیت موجود در این پکینگ، حدود نود و هشت درصد است و دو درصد باقیمانده را می‌توان به الیاف کربن استفاده شده در این محصول نسبت داد.

 در ابتدا نوار گرافیت خالص به صورت دسته‌هایی آماده می‌شوند که حدود چهل درصد این ماده از کربن ساخته شده است. سپس از سیم اینکنل استیل سیصد و شانزده یا سیصد و چهار استفاده کرده و آن را به ماده اضافه می‌کنند. در مرحله بعد برای اینکه تراکم محصول حفظ شود و همچنین ساختار این محصول به ثبات برسد، پکنیگ را در زیر دستگاه پرس قرار داده و فشار بسیار کمی به آن وارد می‌کنند و در آخر غبار گرافیت به آن اضافه خواهد شد و در انواع مقاطع چهار در چهار میلیمتر یا بیست و پنج در بیست و پنج میلیمتر تولید و به بازار مصرف عرضه می‌گردد. این محصول به شکل مربع بوده که سبب بالارفتن قابلیت انعطاف و نیز آببندی بهتر محصول می‌گردد.

  • ویژگی‌های پکنیگ گرافیت خالص سیم دار

    پکینگ گرافیت خالص سیم دار می‌تواند دماهای بسیار بالا را تحمل کند. میزان تحمل حرارتی این محصول تا دمای پانصد و پنجاه درجه سانتیگراد می‌باشد .در برخی از موارد این محصول توانسته تا دما هفتصد و هشتاد درجه سانتیگراد را تحمل کند. این پکینگ گرافیت خالص سیم دار دارای دو استاندارد بسیار معروف است و این استانداردها را نشان‌دهنده تحمل حرارتی بالا محصول می‌باشد. این محصول می‌تواند فشار حدود بیست بار را در روتورها و حدود دویست و پنجاه بار را در ولوها و شیرآلات صنعتی تحمل کند.

    درباره تراکم گرافیت و الیاف استفاده شده در این محصول باید بگوییم که حدود یک و سه دهم تا یک و چهار دهم گرم بر سانتیمتر مکعب است. که این تراکم سبب انسجام محصول شده و تحمل فشار این محصول را بالا می‌برد. این محصول در محیط‌های شیمیایی هم می‌تواند کارایی خود را حفظ کند و دچار تغییر و تحول فیزیکی و شیمیایی در ساختار خود نخواهد شد. از دیگر خصوصیات این محصول می‌توان به ضداکسید بودن، هدایت حرارت مناسب، مقاومت در برابر کشش، عمر طولانی، قابلیت استفاده در محیط‌های دارای اشعه‌های خطرناک اشاره کرد.

    کاربرد پکینگ گرافیت خالص سیم دار

    این پکینگ کاربردهای بسیاری دارد که این کاربردها باعث شئه تا از این محصول در تمامی رشته‌ها در صنعت از آن استفاده شود. ما در ادامه راجع به این کاربردها صحبت می‌کنیم. این کاربردها عبارتند از: 

    1. قابل استفاده برای آب ‌بندی و عایق ‌بندی حرارتی
    2. استفاده از پکینگ گرافیت خالص سیم دار در مخازن پتروشیمی
    3. قابل استفاده در نیروگاه‌ها
    4. قابل استفاده تجهیزات دریایی
    5. قابل استفاده در آب بندی پمپ‌های پرفشار در نیروگاه‌های گازی
    6. استفاده از این محصول در درز بندی دریچه‌ها
    7. قابل استفاده در رآکتورهای اتمی
    8. استفاده از این پکینگ برای درزبندی مخازن آزمایشگاهی
    9. قابل استفاده در گشتاورهای صنعتی
    10. قابل استفاده در دستگاه‌های مولد برق

دیتا شیت پکینگ گرافیت خالص سیم دار

ویژگی

مقیاس

مقدار

الیاف

 

گرافیت خالص، سیم فولادی یا استیل ضدزنگ

سطح مقطع

 

چهارگوش

ابعاد

m

25 – 4

تراکم الیاف

 

1.5 – 1.3

تحمل حرارتی

در محیط خشک

 

555 تا 200-

در بخار

650 تا 200-

دمای کاربردی برای مدت طولانی

 

540

مقاومت در برابر فشار

دریچه

bar

300

موتورهای رفت و برگشتی

150

موتورهای دوار

50

PH

 

14 – 0

 

 

قیمت پکینگ گرافیت خالص سیم دار

هر ماده صنعتی بسته به کاربرد و مقاومت خود و یا بسته به اینکه چه نوع مواد اولیه‌ای در خود دارد، قیمت یکسان نداشته و با قیمت های مختلف در بازار به فروش میرسد. قیمت پکینگ گرافیت خالص سیم دار هم طبق این گفته بررسی می‌شود. شما برای اطلاع از قیمت اصلی محصولات و مواد نسوز، می توانید به سایت نسوز پارس مراجعه کنید و از آنها راهنمایی بخواهید.

نتیجه گیری

هر محصول در بازار که کارایی لازم را دارد، به دو صورت اصلی و تقلبی تولید می‌شود. همگان و از جمله صنعتگران به خوبی میدانند که استفاده از محصولات تقلبی میتواند روند تولید را مختل کرده و خسارت‌های جبران ناپذیری به دستگاه‌های موجود در یک صنعت، آسیب وارد کند. پکینگ گرافیت خالص سیم دار یکی از این مواد کاربردی است که در بازار به دو صورت اصلی و تقلبی تولید میشود. این محصول، کارایی لازم را در بیشتر حوزه‌های صنعت داشته و مورد استفاده تمامی صنعتگران قرار میگیرد. شما برای استفاده از این محصول به صورت اصلی و یا برای خرید آن، میتوانید به سایت نسوز پارس مراجعه کنید. این شرکت تمامی محصولات خود را به صورت اصلی و با کیفیت بالا در اختیار مشتریان خود قرر میدهد. مشاوران ما به صورت بیست و چهار ساعته آماده خدمت رسانی به مشتریان خود و صنعتگران گرامی میباشند.

 

 

اینفوگرافی

پکینگ-گرافیت-خالص-سیم-دار
ویدیو

به زودی

محصولات مشابه با پکینگ گرافیت خالص سیم دار