به سایت نسوز پارس خوش آمدید .

میدان امام خمینی - خیابان امیر کبیر - بین پاساژ طوس و ناظم الاطبا جنوبی - پلاک 546
ایران ، تهران

شیلنگ فشار قوی

معرفی شیلنگ فشار قوی

شیلنگ فشار قوی در رابطه با انتقال آب و گاز کاربرد فراوان و بسیاری دارد. این شیلنگ ها معمولا آب را منتقل می کند یا  به صورت قدرتمند به سمت بیرون پاشش می دهند. این شیلنگ ها با توجه به اوضاع نه چندان خوبی که کشور اط لحاظ اقتصادی دارد. قیمت های آن ها همواره در حال تغیر است و متغیر می باشد. بنابراین بهتر است هر فرد برای خرید شیلنگ فشار قوی هنگامی که به آن نیاز داشت اقدام به خرید کند. هنگامی که می خواهید شیلنگ فشار قوی را انتخاب کنید بهتر است از یک مشاور کمک بگیرید تا اطلاعات لازمه را به شما بدهد.

شیلنگ فشار قوی چیست؟

این شیلنگ ها در زمینه انتقال یا پاشش أب کاربرد دارند. از آنجایی که قدرت و فشار آب بسیار زیاد است هر شیلنگی منظور شیلنگ های معمولی قادر نیستند. آب را منتقل کنند یا پاشش دهند. شیلنگ های فشاری قوی دارای مقاومت بالایی هستند و بافت خود را با عناصری همچون فولاد تقویت کرده اند.

دستگاه های واتر جت صنعتی معمولا به دو صورت آب سرد و آب گرم در زمینه انتقال نقش دارند و تجهیزات آنها به گونه ای است که می توان آب بسیار گرم را منتقل کنند. بنابراین می توان نتیجه گرفت که توجه کردن به نوع دستگاه و همچنین سازگار بودن تجهیزات در شرایط مختلف در هنگام خرید شیلنگ فشار قوی بسیار مهم می باشد. انتخاب شیلنگ مناسب در بهره وری مناسب از دستگاه نقش بسزایی دارد. صعنت کارخانه ای که روز به روز در حال پیشرفت بود نیاز به شیلنگ ها در کارخانه ها بیشتر می شد. تا بتوانند گاز ها و سیالات مختلف را از این دستگاه به آن دستگاه در کارخانه ها منتقل کنند. شیلنگ های معمولی تحمل فشار وارده سیالات و گاز ها را نداشتند به همین خاطر شیلنگ فشار قوی را تولید کردند.

 

تولیدات انواع مختلف شیلنگ فشار قوی

زمانی که شیلنک های فشار قوی تولید شدند تحول اساسی در نوع شیلنگ ها به وجود آمد. کارخانه ها همواره در حال تلاش هستند که شیلنگ هایی با قدرت انتقال مطمئن تر و همچنین بهداشتی تر را بسازند. کارخانه های سازنده اکثرا فروش به صورت اینترنتی و تلفنی را دارند و نیازی نیست که فرد به سطح شهر برای خرید شیلنگ فشار قوی برود. شیلنگ های فشار قوی دارای انواع مختلفی می باشند که تر ادامه آن ها را نام می بریم.

  • شیلنگ فشار قوی آتش نشانی
  • شیلنگ فشار قوی کارواش
  • شیلنگ فشار قوی صنعتی
  • شیلنگ فشار قوی کارواش صنعتی

این شیلنگ ها را کارخانه نا و تولیدی های زیادی درست می کنند که با توجه به درجه بندی خاص خود مانند( میزان دمایی که باید تحمل کنند و سیالاتی که قرار است از آنها عبور کنند و  میزان فشاری که تحمل می کنند) تولید می کنند.

انواع مختلف شیلنگ ها در ایران معمولا ساخته می شوند و ایران در حال حاضر نیازی به واردات شیلنگ ندارد. شیلنگ ها را گاهی اوقات با لوله اشتباه می گیرند و به آن لوله می گویند. لوله سخت و محکم است ولی شیلنگ نرم و انعطاف پذیر است و این دو باهم یکسان نیستند. عوامل مختلفی در زمینه طراحی و ساخت شیلنگ موثر می باشند که می توان به کاربرد آن ها و طول و اندازه و سازگاری شیمیایی و وزن و … و … اشاره کرد. شیلنگ های فشاری قوی از موادی همچون پلی اورتان و پی وی سی و پلی اتیلن و لاستیک طبیعی و لاستیک سنتزی بر اساس این که چه فشاری را می خواهند تحمل کنند و برای محیط زیست مضر نباشند ساخته می شوند.

  • کاربرد های شیلنگ فشار قوی

    شیلنگ فشار قوی دارای مزایای فراوانی همچون مقاومت بالا و داشتن لایه فولادین در خود می باشد که این مزایا باعث شده  موردی مناسل برای انتقال سیالات باشد. شیلنگ فشار قوی از آنجایی که یک مورد مناسب برای انتقال انواع سیالات و گاز ها می باشد دارای کاربرد های فراوانی نیز می باشد. این شیلنگ ها در سد سازی و در کشتی سازی و سیمان سازی و ساخت ماشین و مجتمع های نفت وگاز و پتروشیمی وپالایشی نقش دارد. این شیلنگ ها را شرکت ها و فروشگاه های مختلف با توجه به کاری که می خواهند انجام دهند خریداری می کنند. شیلنگ های فشار قوی را حتی می توان در خانه ها نیز پیدا کرد. این شیلنگ ها در خانه ها وظیفه آبیاری باغچه ها و تمیز کردن حیاط خانه ها و … و … را دارند. این شیلنگ ها در صنعت های مختلف نقش های متفاوتی همچون شیلنگ روغن بودن و شیلنگ هوا و شیلنگ مواد غذایی و شیلنگ ضد سایش و شلینگ های بتون و شیلنگ های اسید و شیلنگ های گاز و شیلنگ های بنزین و … می باشند.

    انواع شیلنگ های فشار قوی

    شیلنگ های فشار قوی را به چند دسته مختلف تقسیم می کنند که مشهورترین این شیلنگ ها که کاربرد فراوانی در صنایع مختلف دارند مربوط به شیلنگ های هیدرولیکی و شیلنگ های سیم دار و شیلنگ های فشار قوی آب و باد و پنوماتیک و گاز می شود. البته که همانطور که در بالاتر گفته شد این نوع از شیلنگ ها با توجه به میزان حرارتی که باید تحمل کنند و میزان فشاری که باید تحمل کنند و همچنین بر اساس نوع سیالی که از آن ها عبور می کنند تقسیم بندی می شوند.در نتیجه شیلنگ ها دارای انواع مختلفی هستند با عرض ها و ساختار های متفاوت که افراد می توانند با توجه به نیاز خوت این شیلنگ ها را خریداری کنند.

دیتا شیت شیلنگ فشار قوی

ویژگی

مقیاس

مقدار

جنس

 

لاستیک مصنوعی، ترموپلاستیک، تفلون

قطر

mm

سفارشی

بازه تحمل حرارتی

 

100 تا 40-

دمای کاربردی

 

90

مقاومت در برابر فشار

bar

500 – 14 

 

 

نتیجه گیری

شیلنگ فشار قوی یک وسیله مناسب برای انتقال انواع سیالات و گاز ها می باشند. معمولا در کارخانه ها از این شیلنگ ها برای انتقال گاز ها یا سیالات مختلف از این دستگاه به آن دستگاه استفاده می کنند. یکی از کاربرد های  معروف در شیلنگ فشار قوی مربوط به شیلنگ آتش نشانی می باشد. از آنجایی که این شیلنگ توانایی آن را دارد که آب را با قدرت به سمت بیرون پاشش دهد. یک گزینه عالی برای استفاده در آتش نشانی می باشد. به طور کلی این شیلنگ ها در سه دسته میزان تحمل حرارت و میزان تحمل فشار و نوع سیال عبوری از آن ها تقسیم می شوند. این نوع از شیلنگ ها در مجتمع های گاز و نفت و پتروشیمی نیز نقش دارند.

در آخر باید گفت که هر محصول در بازار که کارایی لازم را دارد، به دو صورت اصلی و تقلبی تولید می‌شود. همگان و از جمله صنعتگران به خوبی میدانند که استفاده از محصولات تقلبی میتواند روند تولید را مختل کرده و خسارتهای جبران ناپذیری به دستگاه‌های موجود در یک صنعت، آسیب وارد کند. شیلنگ فشار قوی یکی از این مواد کاربردی است که در بازار به دو صورت اصلی و تقلبی تولید میشود. این محصول، کارایی لازم را در بیشتر حوزه‌های صنعت داشته و مورد استفاده تمامی صنعتگران قرار میگیرد. شما برای استفاده از این محصول به صورت اصلی و یا برای خرید آن، میتوانید به سایت نسوز پارس مراجعه کنید. این شرکت تمامی محصولات خود را به صورت اصلی و با کیفیت بالا در اختیار مشتریان خود قرر میدهد. مشاوران ما به صورت بیست و چهار ساعته آماده خدمت رسانی به مشتریان خود و صنعتگران گرامی میباشند.

اینفوگرافی

شیلنگ-فشار-قوی
ویدیو

به زودی

محصولات مشابه با شیلنگ فشار قوی