به سایت نسوز پارس خوش آمدید .

میدان امام خمینی - خیابان امیر کبیر - بین پاساژ طوس و ناظم الاطبا جنوبی - پلاک 546
ایران ، تهران

تولید قطعات صنعتی

برای مشاوره و خرید هر محصول به روی تصویر آن کلیک فرمایید .

تولید و عرضه انواع قطعات صنعتی

قطعات صنعتی بسیار زیاد می باشند که در این مقاله به اختصار می خواهیم در رابطه با تعدادی از این قطعات صحبت کنیم. قطعات صنعتی معمولا همگی در برابر دما از مقاومت بسیار خوبی برخوردار می باشند. این قطعات می توانند حرارت به صورت مستقیم و غیر مستقیم را تحمل کنند و به نوعی مواد نسوز به حساب می آیند. هر کدام از قطعات صنعتی دارای سطح مقطع متفاوتی می باشند و این سطح مقطع های ممکن است به صورت دایره ای یا مستطیلی و مربعی و … باشند. از قطعات صنعتی که به صورت لاستیکی هستند بیشتر به عنوان واشر و آب بند یا عایق استفاده می شود. بعضی از قطعات صنعتی سعی می کنند تا از ورود ذرات گرد و غبار و … و … جلوگیری کنند. در ادامه همراه ما باشید تا در مورد تولید قطعات صنعتی و قطعات صنعتی بیشتر صحبت کنیم.

اورینگ ضد روغن

یکی از قطعات صنعتی می باشد. اورینک ضد روغن در واقع ساده ترین آب بند ممکن در جهان می باشد که یک آب بندی معمولی می کند. سطح مقطع اورینگ ها گرد است و نصب آن هابه راحتی انجام می شود. اورینگ ها معمولا داری دو پارامتر می باشند که با تشخیص این پارامتر ها می توان کاربرد اورینگ مورد نظر را فهمید. اورینگ های ضد روغنی که اصلی و نسوز باشند در مح.یطی که همراه با مایعات و روغن ها یا گازوئیل کار می کنند مقاومت خوبی از خود نشان می دهند و نرمی و حالت اولیه خود را از دست نمی دهند. اما اورینگ های معمولی پس از مدتی که در این محیط ها کار می کنند کم کم خشک و ترد و شکننده می شوند. اورینگ ها دارای دسته های مختلفی می باشند که می توان به اورینگ viton و اورینگ silicon و اورینگ nbr و اورینگ epdm اشاره کرد.

کاسه نمد آلمانی

کاسه نمد آلمانی یکی دیگر از قطعات صنعتی در جهان می باشد که در دسته مواد نسور نیز قرار می گیرد. کاسه نمد آلمانی در سیستم های حرکت دوار و نوسانی و رفت و برگشتی نقش دارد. در حرکت دوار نوع چرخش بسیار مهم می باشد زیرا برای آب بندی کردن باید از چرخش ساعت گرد یا پاد ساعت گرد شفت با خبر باشیم. در حرکات نوسانی شفت ها در یک قوس یا زاویه ای معین نوسان خود را انجام می دهند. در حرکات رفت و برگشتی شفت ها به طور مداوم وارد محفظه می شوند چ از آن خارج می شوند. کاسه نمد آلمانی جز عوامل آب بندی دستگاه های متحرک می باشند و دلیل ساخت آن ها نیر همین آب بندی دستگاه های متحرک بوده است. در حالی که سال دو هزار و بیست رو به پایان بود دانشمندان با استفاده از چرم مقاوم در برابر روغن و یک محفظه فلزی توانستند کاسه نمد جدیدی را بسازند.

واشر هندهول

واشر هند هول جز قطعات صنعتی می باشد و در دسته واشر های نسوز جا می گیرد. واشر هندهول توسط پارچه نسوز و گرافیت ساخته می شود. تولید واشر هندهول توسط این مواد سبب شده که این واشر در برابر اشتعال و دما و  حرارت و همچنین فشار از خود مقاومت خوبی نشان دهد و استحکام بالایی نیز داشته باشد. میزان استفاده پارچه نسوز و گرافیت در واشر هندهول در برند های مختلف با هم متفاوت می باشد به همین دلیل مقاومت در برابر حرارت و استحکام در برندهای مختلف با هم متفاوت می باشند. واشر هندهول معمولا برای مصارفی همچون آب بندی کاربرد دارد. واشر هول را بیشتر در محیط هایی استفادع می کنند که قرار است دما بالا باشد و فشار متوسطی به واشر وارد شود. واشر هندهول از مقاومت بسیار خوبی در برابر خوردگی برخوردار است و به راحتی توسط مواد اسیدی یا بازی و دیگر حلال ها خوردن نمی شود و ساختار و عملکرد خوب خود را خفظ می کند.

اورینگ ضد اسید

از دیگر قطعات صنعتی اورینگ ضد اسید می باشد که در دسته مواد لاستیکی جای می گیرد. اورینگ به لاستیکی گفته می شود که به صورت سطح مقطع دایره ای و مدار بسته به دو صورت استاتیک و داینامیک استفاده می شود. این نوع اورینگ ها از مقاومت بسیار خوبی در برابر حرارت برخوردار هستند و بسیار مقاوم می باشند. اورنیگ ضد اسید در برابر اسید و دیگر حلال ها از مقاومت بسیار خوبی برخوردار هستند و با آن ها واکنش نمی دهند. واکنش ندادن اورینگ با دیگر مواد علی الخصوص حلال ها سبب می شود که در ساختار اورینگ ها تغیری ایجاد نشود و کارایی خود را از دست ندهند. اورینگ ضد اسید طول عمر بالایی دارد و عمر مفید آن بسیار است.

کاسه نمد ضد روغن

کاسه نمد ضد روغن از قطعات صنعتی می باشد که در دسته مواد نسوز قرار می گیرد. کاسه نمد به طور کلی یک نوع درزگیر می باشدکه برای درز بندی شفت و پوسته حاوی سیالات استفاده می شود. از کاسه نمد ضد روغن به عنوان یک مانع برای جلوگیری از نشت  وغن روانکاری شده و حفظ کردن آن در محل مورد نظر استفاده می کنند. کاسه نمد ضد روغن حتی از نشتی روغن ها در فشارهای بسیار بالا نیز جلوگیری می کنند. این کاسه نمد ها از ورود آلودگی ها و گرد و غبار به محیط روانکاری شده جلوگیری می کنند. این کاسه نمد ها از یک حلقه فلزی برخوردار می باشند که سبب می شود استحکام آن ها بالاتر برود.

اورینگ لاستیکی

اورینگ لاستیکی نوعی دیگر از قطعات صنعتی کی باشد که در دسته مواد نسوز قرار می گیرد. اورینگ لاستیکی دارای سطح کقطع دایره ای شکل می باشد که به آن نوعی واشر مکانیکی می گویند. این واشر ها از نشتی سیالات و گازها و … جلوگیری می کنند. اورینگ ها با توجه به اینکه قرار است در چه محیطی کاربرد داشته باشند دارای متریال های خاص خود می باشند. اورینگ ها دارای خواص بسیاری می باشند و به همین دلیل در صنایع مختلف کاربرد های فراوانی دارند. اورینگ ها در برابر اسید ها و دیگر مواد حلال از خود مقاومت خوبی نشان می دهند. اورینگ لاستیکی معمولا ساختار و عملکرد خود را در مقابل این اسید ها و حلال ها و … حفظ می کند و با آن ها واکنش نمی دهد. اورینگ ها از مقاومت دمایی خوبی نیز برخوردار می باشند و رنج دمایی که آن ها تحمل می کنند بین منفی سی درجه سانتی گراد تا صد وبیست درجه سانتی گراد می باشد. بعضی از اورینگ ها در برابر آب شور دریا و زنگ زدگی نیز از خود مقاومت بسیار خوبی نشان می دهند. اورینگ ها در برابر شرایط آب و هوایی و نور خورشید چ اشعه های مضر همچون ازون نیز از خود مقاومت بسیار خوبی را نشان می دهند. اورینگ ها به طور کلی عایق های الکتریکی بسیار خوبی می باشند و به نوعی دی الکتریک محسوب می شوند. بعضی از اورینگ ها دارای خاصیت چسبندگی بسیار خوبی نیز می باشند. اورینگ متری کوردهایی می باشند که به صورت طولی و متری به فروش می رسند. اورینگ ها از خاصیت ارتجاعی و مقاومت کششی خوبی نیز برخوردار می باشند.

کاسه نمد لاستیکی

کاسه نمد لاستیکی از دیگر قطعات صنعتی می باشد که در دسته مواد نسوز قرار می گیرند. از این کاسه نمد ها به عنوان آب بندی استفاده می کنند. البته گاهی اوقات در موارد خاص به عنوان آب بند از کاسه نمد استفاده نمی شود و از آن در جهت دیگری استفاده می شود. کاسه نمد های لاستیکی دارای ویژگی هایی می باشند که این ویژگی ها به دلیل تفاوت در متریال آن ها می باشد. متریال های موجود در کاسه نمد های لاستیکی مربوط به کاسه نمد لاستیکی PU و کاسه نمد لاستیکی HNBR وکاسه نمد لاستیکی SILICON و کاسه نمد لاستیکی NBR و کاسه نمد لاستیکی ACM و کاسه نمد لاستیکی EPDM و کاسه نمد لاستیکی VITON و کاسه لاستیکی PTFE می باشند. این کاسه نمد ها هر کدام با توجه به متریال و ویژگی های خاص خودشون در بخش های مختلفی از صنایع مختلف کاربردهای خاص  خود را دارند.

اورینگ وایتون

اورینگ وایتون یکی دیگر از قطعات صنعتی می باشد که بسیار ساده است اما پرکاربرد نیز می باشد. اورینگ وایتون در دسته مواد نسوز قرار می گیرد و یک آب بند بسیار قدرتمند می باشد. اورینگ وایتون که به آن Viton و فلورو کربن و فلورو الاستومر و … و … می گویند یکی از پرکاربردترین اورینگ ها می باشد. این اورینگ ها معمولا از سختی بسیار بالایی برخوردار می باشند. سختی این اورینگ ها سبب شده از آن ها در آب بندی اسید ها و دیگر حلال ها استفاده کنند زیرا در مقابل این مواد از خود مقاومت بسیار خوبی نشان می دهند و به راحتی با آن ها واکنش نمی دهند و ساختار و عملکرد خود را حفظ می کنند. از آن ها در آب بندی سوخت ها و تجهیزات گاز سوز نیز استفاده می شود. اورینگ وایتون شامل سه گرید می شود که هر کدام از این گرید ها دارای قیمت ها و متریال های مختلفی می باشند.

کاسه نمد وایتون

از دیگر قطعات صنعتی کاسه نمد وایتون می باشد که در دسته مواد نسوز قرار می گیرد. کاسه نمد وایتون یک ماده بسیار مقاوم محسچب می شود. کاسه نمد وایتون در حدی مقاوم است که در برابر سخت ترین دما ها و حرارات ها و شرایط آب و هوایی و … و … از خود مقاومت نشان می دهد. از مقاوم ترین و سخت ترین انواع کاسه نمد همین کاسه نمد وایتون می باشد. نام تجاری کاسه نمد وایتون  DuPont می باشد.  این کاسه نمد به دلیل وایتونی که در ساختار خود دارد می تواند تا دویست و ده درجه سانتی گراد دما را تحمل کند. این مواد در برابر بسیاری از مواد شیمیایی همچون روغن ها و اسید ها و روان کننده ها و … و … بسیار مقاوم هستند. در واقع این مواد از مقاومت شیمیایی برخوردار می باشند که ابن نشان دهنده این است که این مواد در شرایط مساعد برای واکنش با مواد شیمیایی واکنش نمی دهند و عملکرد و ساختار خود را حفظ می کنند.

 

چرخ دنده ضدسایش

چرخ دنده ها از دیگر قطعات صنعتی می باشند. چرخ دنده ها به طور کلی ممکن است توسط مواردی خاص خراب شوند. مواردی که باعث خرابی چرخ دهنده ها می شود به چند دسته تقسیم می شوند. اولین دسته که باعث خرابی چرخ دنده ها می شود سایش می باشد. دومین دسته تغیر شکل پلاستیک می باشد و سومین دسته را خستگی سطح می نامند و چهارمین دسته مربوط به شکست های خستگی و در آخر شکست دندانه ها از دیگر موارد خرابی چرخ دنده ها می باشد. با وجود این موارد چرخ دنده دیگر کاربرد نخواهد داشت. یکی از مهم ترین عوامل سایش است پس باید چرخ دنده ضد سایش باشد. سایش در چرخ دهنده سبب می شود تا دندانه های چرخ دنده طی مدتی از بین بروند و چرخ دنده خاصیت خود را از دست بدهد.

واشر منهول

یکی دیگر از قطعات صنعتی می باشد که در دستن مواد نسوز قرار می گیرد. واشر منهول که به آن منهول گسکت نیز می گویند. در بین واشر ها می توان آن را جز پرکاربردترین ها دانست. واشر منهول برای آب بندی دستگاه ها و دیگ های بخار و … استفاده می شود. واشر منهول ساخته شده از پارچه نسوز است که باعث می شود مقاومت آن در برابر حرارت بیشتر شود.از یک لایه گرافیت نیز در ساختار واشر منهول استفاده می شود که این گرافیت سبب استحکام و سختی بیشتر واشر می شود. واشر منهول در بسته شدن سوراخ ها و آب بندی کردن کوره ها و کامپوزیت های هسته و در محیط های خشک و نیمه خشک و .‌.. نقش دارد.

نتیجه گیری

قطعات صنعتی در رابطه با دما و حرارت از مقاومت بسیار خوبی برخوردار می باشند‌ و این را مدیون ساختار خود می باشند. به عنوان مثال در ساختار واشر هندهول و واشر منهول از پارچه نسوز استفاده شده که باعث می شود این مواد در برابر حرارت از خود مقاومت خوبی نشان دهند. گاهی اوقات برای استحکام به این قطعات مواد دیگری را می افزایند. به عنوان مثال در واشر هندهول و منهول از گرافیت برای استحکام بیشتر آن ها استفاده می شود. در بعضی موارد سختی قطعات صنعتی به قدری زیاد است که از آن ها در آب بندی اسید ها استفاده می شود. از بعضی از اورینگ ها به دلیل سختی فراوانی که دارند در آب بندی اسید استفاده می کنند.

در آخر باید گفت که هر محصول در بازار که کارایی لازم را دارد، به دو صورت اصلی و تقلبی تولید می‌شود. همگان و از جمله صنعتگران به خوبی میدانند که استفاده از محصولات تقلبی میتواند روند تولید را مختل کرده و خسارتهای جبران ناپذیری به دستگاه‌های موجود در یک صنعت، آسیب وارد کند. قطعات صنعتی یکی از این مواد کاربردی است که در بازار به دو صورت اصلی و تقلبی تولید میشود. این محصول، کارایی لازم را در بیشتر حوزه‌های صنعت داشته و مورد استفاده تمامی صنعتگران قرار میگیرد. شما برای استفاده از این محصول به صورت اصلی و یا برای خرید آن، میتوانید به سایت نسوز پارس مراجعه کنید. این شرکت تمامی محصولات خود را به صورت اصلی و با کیفیت بالا در اختیار مشتریان خود قرار میدهد. مشاوران ما به صورت بیست و چهار ساعته آماده خدمت رسانی به مشتریان خود و صنعتگران گرامی میباشند.