به سایت نسوز پارس خوش آمدید .

میدان امام خمینی - خیابان امیر کبیر - بین پاساژ طوس و ناظم الاطبا جنوبی - پلاک 546
ایران ، تهران

فیبر نخ دار ایرانی

معرفی فیبر نخ دار ایرانی

فیبر نخ دار نسوز یکی از محصولات نسوز می‌باشد که از مواد اولیه نسوز و بسیار باکیفیت برای تولید آن استفاده شده‌است. باید گفت که برای تولید این محصول از الیاف مصنوعی مرغوب استفاده می‌شود. فیبرنسوز از تکه های کوچک و باریک چوب و همچنین آب به دست می­آید و به صورت یک خمیر درآمده و سپس به رزین ترکیب شده و درنهایت به وسیله دستگاه پرس به شکل ورقه و تخته ارائه می­شود. باید اشاره کرد که این ورق دارای اندازه 1متر در2متر است. درباره شکل ظاهری این محصول باید گفت که دارای یک سطح صاف است و به رنگ قهوه ای یا جگری می­باشد.

فیبرنسوز دارای رسانایی پایین و متوسط بوده و همچنین در برابر شوک حرارتی دارای مقاومت بسیاربالایی است.  این محصول ازنظر مقاومت مکانیکی دارای مقاومت پایینی است اما درباره محصولات عایق این مقاومت کم فیزیکی زیاد مهم نیست. باید اشاره کرد که این فیبرنسوز دارای مقاومت بسیار عالی دربرابر خوردگی نیز می­باشد.

 استفاده از این محصول بسیار زیاد است و دارای طرفداران بسیاری در طول یک قرن گذشته می­باشد. عمر استفاده از این محصول بالا است و همچنین دارای قیمت پایینی است و برای همین مقرون به صرفه بوده و در هزینه ها صرفه جویی می­کند. از این محصول میتوان برای تولید تابلو برق دستی و صنعتی، لایه بیرونی دیواره کوره القایی، ساخت فلنچ و واشر، درزبندی حرارتی و جلوگیری از انتقال و هدررفت حرارت استفاده کرد. ما در ادامه درباره فیبر نخ‌ دار ایرانی، ویژگی‌ها و کاربردهای آن صحبت خواهیم کرد با ما همراه شوید.

ویژگی‌ های فیبر نسوز

فیبر نسوز یک محصول بسیار پر فروش و پرطرفدار است که از مواد نسوز و الیاف مصنوعی برای ساخت آن استفاده می‌کنند. این محصول دارای ویژگی‌های بسیار مطلوبی است که عبارتند از:

-مقاومت بالا در برابر حرارت

-مقاوم بودن در برابر خوردگی

-مقاومت بالا در برابر ضربه

-مقاومت بالا در برابر کشش

-مقاومت بالا در برابر سایش

-مقاومت بالا در برابر ضربات مکانیکی

-مقاومت الکتریکی بالا

-داشتن عمری طولانی

-داشتن قابلیت تراشکاری

-داشتن قابلیت برش‌کاری

-داشتن قابلیت فرزکاری

-جذب کم رطوبت

-داشتن قابلیت ایجاد تغییرات در ابعاد و ضخامت

-هدایت حرارتی پایین

-سازگار بودن با محیط زیست

 

کاربرد های فیبر‌نسوز

فیبر نسوز یک محصول بسیار مقاوم در برابر حرارت است زیرا برای ساخت آن از الیاف نسوز و مصنوعی باکیفیت استفاده شده‌است. این محصول به علت مقاومت بالایی که در برابر حرارت دارد در بسیاری از صنایع مورد استفاده قرار می‌گیرد. برخی از کاربردهای فیبر نسوز:

-عایق‌بندی موتور

-عایق‌کاری کوره‌های ذوب

-استفاده به عنوان محافظ در مقابل آتش

-عایق‌کاری کوره‌های ریخته‌گری

-عایق‌بندی دیگ بخار

-قابل استفاده در صنایع تولید شیشه

-قابل استفاده در صنعت ماشین‌سازی

-قابل استفاده در صنعت کشتی‌سازی

-قابل استفاده در صنایع هوانوردی

-ساخت و تولید قرقره

-ساخت چرخ‌دنده

-تولید واشر

-ساخت بوش

-عایق‌کاری قطعات مکانیکی

-عایق‌کاری کابل و سیم

-عایق‌کاری تجهیزات و قطعات الکترونیکی

یک فیبر نسوز مرغوب چه خصوصیاتی دارد؟

فیبر نسوز یک محصول عایق بوده که برای ساخت آن از الیاف مصنوعی و نسوز استفاده می‌کنند. باید گفت که یک فیبر نسوز باکیفیت بالا خصوصیات زیر را دارد که این خصوصیات عبارتند از:

-داشتن چگالی پایین

-مقاومت بالا در برابر تراکم

-داشتن قابلیت تراشکاری

-داشتن ابعاد یکسان

-داشتن ضخامت یکسان

-سالم و بدون پارگی داشتن

-فاقد رنگ‌پریدگی

 

انواع فیبر نسوز

فیبر نسوز از الیاف مصنوعی ساخته شده‌است اما این محصول در انواع مختلفی تولید شده و به بازار مصرف عرضه می‌گردد تا افراد بتوانند با توجه به نیاز خود یکی از آن‌ها را خریداری کنند. در ادامه درباره انواع فیبر نسوز توضیحاتی را ارائه می‌دهیم.

انواع فیبر نسوز:

-فیبر استخوانی

-فیبر اپوکسی

-فیبر نخ‌دار

-فیبر فایبرگلاس

-ورق پلی آمید و میلگرد پلی آمید

فیبر استخوانی: فیبر استخوانی یکی از محصولات نسوز می‌باشد که برای تولید آن از رزین فنولیک استفاده می‌کنند. این محصول در برابر حرارت و ضربه مقاومت بسیار بالایی را از خود نشان می‌دهد برای همین برای ساخت چرخ‌دنده، بوش و همچنین عایق‌کاری کابل و سیم از آن استفاده می‌شود.

فیبر نخ‌ دار

فیبر نخ‌ دار یکی از محصولات نسوز فیبر نسوز می‌باشد. برای تولید این محصول از رزین فنولیک و نوعی پارچه ریزبافت استفاده می‌شود. محصول ذکر شده در برابر حرارت، ضربه مقاومت بسیار خوبی را از خود نشان می‌دهد.

باید اشاره کرد که فیبر نسوز استخوانی با فیبر نسوز نخ دار ویژگی های مشترکی هستند اما باید بدانید که استحکام فیبر نسوز استخوانی از فیبر نسوز نخ دار بیشتر است. فیبر نسوز استخوانی دارای شکنندگی بیشتری نسبت به فیبر نسوز نخ دار است. در فیبر نسوز استخوانی در مواردی که بخواهیم پانچ یا سوراخ کاری انجام دهیم احتمال لب پرشدن بیشتر از نوع فیبر نسوز نخ دار است. فیبر نسوز استخوانی دارای کاغذ سلولزی و نیز رزین فنولیک است که لازم است بدانید کاغذ سلولزی و رزین فنولیک استفاده شده در تولید این محصول باید دارای کیفیت بالایی باشد چراکه خوب بودن فیبر نسوز استخوانی به کیفیت کاغذ سلولی و مواد به کاررفته در آن بستگی دارد.

 

فیبر اپوکسی

فیبر اپوکسی یک محصول بسیار پرفروش و نسوز است که برای تولید آن از پشم شیشه به همراه الیاف شیشه‌ای استفاده می‌کنند.این محصول از استحکام مکانیکی و تحول حرارتی بالایی برخوردار است. در مقایسه فیبر نسوز اپوکسی با فیبر نخ‌دار باید گفت که فیبر اپوکسی میزان کمتری از آب را به خود جذب می‌کند.

 

ورق پلی آمید و میلگرد پلی آمید

ورق پلی آمید و میلگرد پلی آمید یک محصول نسوز می‌باشد که برای تولید آن از محصولات نسوز و پلیمرهای مصنوعی استفاده می‌کنند. باید گفت که این محصول قادر است تا دما دویست‌و‌هفتصد درجه سانتیگراد را تحمل کند. این محصول در برابر عوامل خارجی مانند روغن، گریس و حلال‌ها هم مقاومت خوبی دارد. از ورق پلی آمید و میلگرد پلی آمید برای ساخت بوش، رینگ و چرخ‌دنده و نیز قطعات کشویی و ریل‌دار استفاده می‌شود.

 

فیبر فایبرگلاس

فیبر فایبرگلاس یکی از محصولات فیبر نسوز می‌باشد. برای تولید این محصول از مواد و الیاف شیشه‌ای آغشته به رزین استفاده می‌کنند. این محصول برای عایق‌بندی قطعات الکتریکی بسیار مناسب است. فیبر فایبرگلاس در برابر حرارت، فشار، تغییرات آب‌وهوا مقاومت بسیار خوبی دارد. از این محصول برای عایق‌کاری چرخ‌دنده، عایق‌کاری تراشه‌های سایش، قطعات مکانیکی، پد حفاری، عایق برق استفاده می‌کنند. در نیروگاه‌های مولد برق، مولدهای حرارتی هم می‌توانید از فیبر نسوز فایبرگلاس استفاده کنید.

دیتا شیت فیبر نخ دار ایرانی

ویژگی

مقیاس

مقدار

جنس

 

تکه‌های ریز پارچه، چوب یا کاغذ، رزین فنولیک

رنگ

 

زرد، قهوه‌ای روشن و تیره، قهوه‌ای مایل به قرمز

ضخامت

mm

100 – 0.5

ابعاد

cm

200 * 100

تراکم

 

1.4 – 1.3

حداکثر تحمل حرارتی

 

150 تا 65-  

دمای کاربردی برای مدت طولانی

 

110

مقاومت در برابر فشار

bar

900

مقاومت کششی

bar

350

جذب آب (در 4 ساعت، دمای  70)

 

8

ثابت دی‌الکتریک در 1 مگاهرتز

 

5

 

 

فیبر نخ‌ دار ایرانی

فیبر نخ‌ دار ایرانی یکی از محصولات فیبر نسوز می‌باشد. برای تولید این محصول از یک پارچه کتان ریزبافت به همراه رزین فنولیک استفاده می‌کنند. رزین اضافه شده برای تولید این محصول، سبب افزایش استحکام و مقاومت فیبر نخ‌دار ایرانی می‌شود. در ادامه به برخی از ویژگی‌ها و کاربردهای این محصول اشاره خواهیم کرد.

 

ویژگی‌ های فیبر نخ‌ دار ایرانی

فیبر نخ‌ دار ایرانی یکی از محصولات مرغوب فیبر نسوز می‌باشد. برای تولید این محصول از رزین فنولیک به همراه پارچه ریزبافت استفاده می‌شود. برخی از ویژگی‌های این محصول عبارتند از:

-مقاوم در برابر الکتریسیته

-تحمل حرارت بالا تا دما صدوپنجاه درجه سانتیگراد

-جذب کم آب

-داشتن قابلیت سوراخ‌کاری

-داشتن قابلیت تراشکاری

-داشتن قابلیت پانچ

-تنوع رنگی

-مقاوم در برابر ضربه

-مقاوم در برابر کشش

-مقاوم در برابر سایش

-مقاوم در برابر صدمات مکانیکی

-مقاوم در برابر شوک حرارتی

-مقاوم در برابر شوک الکتریکی

 

کاربرد های فیبر نخ‌ دار ایرانی

فیبر نخ‌ دار ایرانی از مواد باکیفیتی مانند رزین فنولیک به همراه کتان ریزبافت ساخته شده‌است. این محصول توانایی تحمل حرارت و دماهای بالا را دارد برای همین در صنایع مختلف از آن استفاده می‌شود. برخی از کاربردهای فیبر نخ‌دار ایرانی عبارتند از:

-تولید واشر

-تولید بوش

-تولید چرخ‌دنده

-تولید قطعات با ضربه‌پذیری بالا

-قابل استفاده برای عایق‌کاری حرارتی

 

قیمت فیبر نخ دار ایرانی

هر ماده صنعتی بسته به کاربرد و مقاومت خود و یا بسته به اینکه چه نوع مواد اولیه‌ای در خود دارد، قیمت یکسان نداشته و با قیمت های مختلف در بازار به فروش میرسد. قیمت فیبر نخ دار ایرانی هم طبق این گفته بررسی می‌شود. شما برای اطلاع از قیمت اصلی محصولات و مواد نسوز، می توانید به سایت نسوز پارس مراجعه کنید و از آنها راهنمایی بخواهید.

 

نتیجه گیری

هر محصول در بازار که کارایی لازم را دارد، به دو صورت اصلی و تقلبی تولید می‌شود. همگان و از جمله صنعتگران به خوبی میدانند که استفاده از محصولات تقلبی میتواند روند تولید را مختل کرده و خسارتهای جبران ناپذیری به دستگاه‌های موجود در یک صنعت، آسیب وارد کند. فیبر نخ دار ایرانی یکی از این مواد کاربردی است که در بازار به دو صورت اصلی و تقلبی تولید میشود. این محصول، کارایی لازم را در بیشتر حوزه‌های صنعت داشته و مورد استفاده تمامی صنعتگران قرار میگیرد. شما برای استفاده از این محصول به صورت اصلی و یا برای خرید آن، میتوانید به سایت نسوز پارس مراجعه کنید. این شرکت تمامی محصولات خود را به صورت اصلی و با کیفیت بالا در اختیار مشتریان خود قرار میدهد. مشاوران ما به صورت بیست و چهار ساعته آماده خدمت رسانی به مشتریان خود و صنعتگران گرامی میباشند.

اینفوگرافی

فیبر-نخ-دار-ایرانی

ویدیو

به زودی

محصولات مشابه با فیبر نخ دار ایرانی

سوالات متداول فیبر نسوز نخ دار ایرانی

  • فیبر نسوز نخ دار فنولیک از چه موادی  تشکیل می شود؟

این نوع از فیبر ازپنبه یا  پارچه های مقاوم و ریز بافت از جنس کتان که آغشته به رزین فنولیک می باشد تشکیل شده است. همچنین مواد اولیه ی استفاده شده در این فیبر های نسوز و شیوه ی تولید آن ها نیز تاثیر مستقیمی بر کاربرد و ویژگی های آن ها دارد.

 

  • تحمل حرارتی مداوم و لحظه ای فیبر نخ دار فنولیک به چه صورتی می باشد؟

تحمل حرارتی این فیبر نسوز به صورت مداوم 150 درجه سانتی گراد می باشد، و اگر به صورت لحظه ای مورد استفاده شما باشد تحمل 180 درجه سانتی گراد را دارد.

 

  • فیبر نخ دار فنولیک در چه  رنگ هایی تولید می شود؟

– قهوه ای

– زرد

– قهوه ای مایل به قرمز

 

  • ضخامت فیبر نخ دار فنولیک چه قدر می باشد؟

این فیبر نسوز نخ دار فنولیک در ضخامت هایی 5/0 الی 100 میلی متر می باشد و ابعاد این محصول 1 در 2 متر می باشد.


فیبر نخ دار فنولیک از چه خواصی برخوردار می باشد؟

فیبر نخ دار فنولیک دارای از ویژگی های منحصر به فردی و فراوانی نظیر مقاوم بودن در برابر سایش و خوردگی، مقاومت حرارتی مطلوب، داشتن عمر طولانی، قابلیت تراشکاری و برش کاری، ضد ضربه، مقاومت الکتریکی بالا و… برخوردار می باشد.

 

  • مقاومت ورق فیبر نخ دار فنولیک به چه صورت می باشد؟

ورق نخ دار فنولیک از جمله منسوجات نسوزی به حساب می آید که از مقاومت بسیار بالایی نسبت به سایر محصولات نسوز برخوردار می باشد، به طوری که فشار تا 200 بار را می تواند به خوبی تحمل کند. این امر سبب شده است تا این محصول برای ساخت چرخ دنده، واشر و در صنایع الکتریکی به طور گسترده مورد استفاده قرار گیرد.

 

  • ورق فیبر نخ دار فنولیک در چه رنگ هایی وجود دارد؟

این مدل فیبر ها در رنگ های قهوه ای، زرد، قهوه ای مایل به قرمز، قهوه ای تیره و روشن تولید شده و با داشتن ویژگی های متعدد خود در صنایع مختلف کاربرد های متنوعی دارد.