به سایت نسوز پارس خوش آمدید .

میدان امام خمینی - خیابان امیر کبیر - بین پاساژ طوس و ناظم الاطبا جنوبی - پلاک 546
ایران ، تهران

ورق گرافیت خالص

ورق گرافیت خالص

معرفی ورق گرافیت خالص

تنوع متریال‌ها در صنعت روز به روز در حال افزایش است. هرچه تعداد متریال‌های مورد استفاده شده در صنعت بیشتر باشد، تنوع محصولات تولیدی بیشتر می‌شود. از این رو صنعتگران همواره به دنبال یافتن و ساخت مواد جدید برای استفاده در صنعت می‌باشند. هرچه تنوع مواد اولیه، در صنعت بیشتر شود، علاوه بر تنوع محصولات، باعث می‌شود تا چرخ خط تولید راحت‌تر بچرخد و هیچگاه با کمبود متریال برای تولید مواجه نشود. افزایش تنوع محصولات تولیدی سبب می‌شود تا حق انتخاب صنعتگران برای برگزیدن یک متریال بیشتر باشد. بیشتر شدن حق انتخاب باعث می‌شود تا از بهترین مواد و با کیفیت‌ترین آن‌ها استفاده کنند و این موضوع سبب افزایش کیفیت تولید آن‌ها می‌شود. ورق گرافیت خالص یکی از این متریال‌ها می‌باشد. این متریال‌ها دارای خواص فراوانی می‌باشد که سبب شده تا حد زیادی مورد توجه صنعتگران قرار گیرد و در بخش‌های متنوعی از آن استفاده کنند. ما در ادامه راجع به این محصول و ویژگی‌های این صحبت میکنیم. با ما همراه شوید.

ورق گرافیت خالص

مواد سازنده‌ ورق نسوز گرافیت خالص

ماده‌ سازنده‌ هر محصول، تعیین می‌کند که آن محصول چه ویژگی‌های دارد و در چه شرایطی می‌توان از آن استفاده کرد. از این رو بسیار ضروری می‌باشد که برای شناخت هر محصول و موادی، پی به مواد سازنده‌ی آن و خواص آن ماده ببرید. ورق نسوز گرافیت همان طور که از نامش پیدا می‌باشد؛ از گرافیت ساخته شده است. گرافیت یکی از متریال‌های می‌باشد که خواص منحصر به فردی دارد، از این رو در صنایع و حوزه‌های بسیار متنوعی مورد استفاده قرار می‌گیرد. از آن جایی که این متریال هم ویژگی‌های کاربردی دارد و هم به فراوانی یافت می‌شود؛ در صنعت نیز بسیار مورد توجه قرار گرفته و در ساخت محصولات زیادی از آن استفاده می‌شود. یکی از این متریال‌ها ورق نسوز گرافیت خالص می‌باشد. گرافیت یک کانی نرم می‌باشد و در واقع گرافیت از لحاظ شیمیایی یک آلوتروپ از اتم‌های کربن می‌باشد. گرافیت از لایه‌هایی از اتم‌های کربن تشکیل شده است.

خصوصیت بسیار مهمی که باعث شده از این کانی بسیار در حوزه‌های مختلف استفاده کنند؛ این است که لایه‌های گرافیت می‌توانند به راحتی بر روی هم بلغزند. این اتفاق باعث شده تا گرافیت تبدیل به یک ماده‌ معدنی بسیار نرم باشد. دیگر خاصیتی که در این کانی وجود دارد هدایت الکتریکی می‌باشد. ورق گرافیت خالص این ویژگی‌ها را از گرافیت وام گرفته است. دیگر خاصیت گرافیت‌رسانایی بسیار بالای این متریال می‌باشد که باعث شده این متریال برای کوره‌های قوس الکتریکی، باتری‌ها و صفحات خورشیدی بسیار مناسب باشد. این همه ویژگی که در ماده‌ی سازنده‌ی ورق گرافیت خالص وجود دارد باعث شده تا نیاز به آن در جهان بسیار باشد، به همین دلیل در سال دو هزار و نوزده حجم تولید این محصول در سراسر جهان به یک و یک دهم میلیون تن برسد. انتخاب گرافیت به عنوان ماده‌ اولیه سازنده ورق گرافیت خالص باعث شده تا این متریال به ویژگی‌های زیادی دست پیدا کند؛ در ادامه می‌خواهیم این ویژگی‌ها را باهم مورد برسی قرار دهیم.

ورق گرافیت خالص
  • ویژگی‌های ورق گرافیت

    ورق گرافیت خالص از متریال‌های دسته نسوز به شمار می‌آید و در این دسته یکی از سرشناس‌ ترین مواد است. این ماده به دلیل اینکه تمام ویژگی‌های لازم برای یک ماده‌ نسوز را در سطح بسیار بالایی دارا می‌باشد؛ توانسته است که در بازار صنعت، جایگاه خوبی را از آن خود نماید.

    1. اولین ویژگی مورد توجه قرار گرفته در مواد نسوز مقاومت حرارتی می‌باشد.
    2. ورق نسوز گرافیت مقاومت حرارتی بسیار بالایی دارد به گونه‌ای که می‌تواند حتی دمای ششصد و پنجاه درجه سانتی‌گراد را نیز تحمل میکند و در چنین شرایطی عملکرد خوبی از نشان می‌دهد.
    1. این متریال در دمای منفی نیز بسیار خوب عمل می‌کند و می‌تواند تا دمای منفی دویست و چهل درجه سانتی‌گراد را تحمل کند. در کمتر متریالی چنین گستره‌ وسیعی از مقاومت حرارتی را مشاهده می‌کنید و این موضوع در ورق نسوز گرافیتی ویژگی بسیار مهمی می‌باشد.

     

    1. ورق گرافیت خالص به خاطر خلوص بالای گرافیت در آن توانایی این را دارد که در تمام محیط‌های شیمیایی کار کند. طیف تحمل این متریال بر اساس پی اچ از صفر تا چهارده تخمین ‌زده شده است. این گسترده تقریبا تمام محیط‌های شیمیایی را در بر گرفته و در کمتر ماده صنعتی دیده میشود که بتواند در تمام محیط‌های شیمیایی دوام بیاورد.

    این همه ویژگی باعث شده تا این متریال کارایی‌های بسیار زیادی داشته که در ادامه به آن‌ها می‌پردازیم.

  • کاربرد‌های ورق گرافیت نسوز

    ورق گرافیت خالص جهت ساخت انواع واشر‌ها به کار می‌رود. اقسام و سایز‌های مختلف واشر را می‌توان با کمک این متریال تولید کرد. علاوه بر ساخت واشر این متریال برای تولید انواع فلنج‌ها نیز به کار می‌رود. مدل‌های مختلف فلنج را می‌توان با استفاده از ورق گرافیت تولید کرد. در تمام محیط‌ها چه اسیدی و چه بازی می‌توان از این متریال استفاده کرد. مار در محیط‌های اسیدی و بازی بسیار دشوار می‌باشد و هر متریالی از پس آن بر نمی‌آید؛ اما ورق گرافیت خالص به خوبی می‌تواند در همه‌ی این فضا‌ها مقاومت نماید. دیگر کاربرد ورق گرافیت خالص استفاده در برد‌های الکتریکی می‌باشد؛ این متریال به دلیل‌رسانایی الکتریکی بسیار بالا در این برد‌ها نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد. در محیط‌های دارای بخارات داغ نیز از ورق گرافیت خالص استفاده می‌شود.

دیتا شیت

ویژگی

مقیاس

مقدار

جنس

 

گرافیت با خلوص بالا (99%)، چسب، رزین

تراکم

 

1

ضخامت

mm

5 – 0.5

ابعاد

cm

100 * 150

بازه تحمل حرارتی

 

820 تا 240-

دمای کاربردی برای مدت طولانی

 

650

مقاومت در برابر فشار

bar

45

قابلیت فشرده سازی

%

40

PH

 

14 – 0

 

 

قیمت ورق گرافیت خالص

هر ماده صنعتی بسته به کاربرد و مقاومت خود و یا بسته به اینکه چه نوع مواد اولیه‌ای در خود دارد، قیمت یکسان نداشته و با قیمت‌های مختلف در بازار به فروش می‌رسد. قیمت ورق گرافیت خالص هم طبق این گفته بررسی می‌شود. شما برای اطلاع از قیمت اصلی محصولات و مواد نسوز، می‌توانید به سایت نسوز پارس مراجعه کنید و از آن‌ها راهنمایی بخواهید.

نتیجه‌گیری

ورق گرافیت خالص یکی از متریال‌های نسوز می‌باشد که بسیار در صنعت و سایر حوزه‌ها مورد توجه قرار گرفته است. این متریال از درصد بسیار بالایی گرافیت تشکیل شده است. گرافیت دارای خاصیت‌رسانایی الکتریکی بالایی می‌باشد و همچنین مقاومت حرارتی بالایی دارد؛ به همین دلیل از ورق گرافیت خالص در ساخت واشر و فلنج‌ها و همچنین علاوه بر آن‌ها در ساخت برد‌های الکتریکی از آن استفاده می‌کنند. همچنین یکی از جایگزین‌های مواد آزبستی نیز می‌باشد.

در آخر نیز باید بگوییم که هر محصول در بازار که کارایی لازم را دارد، به دو صورت اصلی و تقلبی تولید می‌شود. همگان و از جمله صنعتگران به خوبی می‌دانند که استفاده از محصولات تقلبی می‌تواند روند تولید را مختل کرده و خسارت‌های جبران ناپذیری به دستگاه‌های موجود در یک صنعت، آسیب وارد کند. ورق خالص گرافیت یکی از این مواد کاربردی است که در بازار به دو صورت اصلی و تقلبی تولید می‌شود. این محصول، کارایی لازم را در بیشتر حوزه‌های صنعت داشته و مورد استفاده تمامی صنعتگران قرار می‌گیرد. شما برای استفاده از این محصول به صورت اصلی و یا برای خرید آن، می‌توانید به سایت نسوز پارس مراجعه کنید. این شرکت تمامی محصولات خود را به صورت اصلی و با کیفیت بالا در اختیار مشتریان خود قرار می‌دهد. مشاوران ما به صورت بیست و چهار ساعته آماده خدمت‌رسانی به مشتریان خود و صنعتگران گرامی می‌باشند.

اینفوگرافی

اینفوگرافی ورق گرافیت خالص

ویدیو

به زودی

محصولات مشابه
سوالات متداول ورق گرافیت خالص
  1. ساختار این ورق نسوز از چیست؟

ورق گرافیت از پودر گرافیت خالص با درصد خلوص 90 درصد و رزین های مخصوص تشکیل شده است. به همین دلیل به این ورق نسوز ورق گرافیت خالص می گویند.

 

  1. تحمل حرارتی این ورق نسوز به چه میزان می باشد؟

مهم ترین ویژگی این نوع ورق نسوز تحمل حرارتی آن می باشد که تا 650 درجه سانتیگراد تعیین شده است. همچنین در دمای زیر صفر تا 200 – درجه سانتیگراد هم می تواند ثبات خودش را حفظ کند.

 

  1. ورق گرافیت در چه ضخامت هایی موجود می باشد؟

ورق نسوز گرافیت خالص، به صورت رول در ضخامت های 0.5 تا 50 میلیمتر و در عرض های 100 تا 150 سانتی متر عرضه می شود.

 

  1. فرق ورق نسوز گرافیت خالص با گرافیت چیست؟

این ورق های نسوز، از گرافیت خالص تولید شده به همین دلیل خواص مشابهی با گرافیت دارند. همچنین از انعطاف پذیری بالا، خواص شیمیایی عالی، مقاوم بودن در برابر اشعه های مضر برخوردارند. همچنین این ورق ها کاملا غیر سمی هستند.