به سایت نسوز پارس خوش آمدید .

میدان امام خمینی - خیابان امیر کبیر - بین پاساژ طوس و ناظم الاطبا جنوبی - پلاک 546
ایران ، تهران

ورق کلینگریت سیم دار

معرفی ورق کلینگریت سیم دار

صنعتگران با انقلاب صنعتی سعی داشتند خود را با شرایط موجود وفق دهند. بعد از این اتفاق به دلیل بالا رفتن مصرف و افزایش جمعیت، نیاز به تولید روند فزاینده‌ای پیدا کرد. از این رو نیاز بود تا صنعتگران بتوانند خطوط تولید کارخانه‌ها را افزایش دهند. برای راه‌اندازی خطوط تولید جدید نیاز به متریال‌های کافی برای ساخت ابزارآلات و تولید با کیفت‌تر بود. مواد مورد نیاز هم دیگر کافی نبود و نیاز به ارتقای کیفیت داشت از همین رو صنعتگران دست به یافتن متریال‌های جدید زدند تا به این صورت بتوانند خط مواد اولیه خط تولید‌ها را تامین کنند و هم بتوانند محصولات تولیدی خود را ارتقا داده و با کیفیت بیشتری به بازار بفرستند. حاصل این تلاش‌ها رسیدن به متریال‌های جدیدی با خواص به روز‌تر و کارآمد‌تر بود. یکی از این متریال‌ها که با ترکیب چند متریال موجود به دست آمده است؛ ورق کلینگریت سیم دار می‌باشد. این ماده از دسته‌ مواد نسوز می‌باشد که با ارتقای خواص ورق کلینگریت به دست آمده و موجب شده تا بتوانید بازده بهتری داشته باشید. ما در ادامه راجع به این موضوع صحبت میکنیم. با ما همراه شوید.

مواد سازنده ورق کلینگریت سیم دار

مواد سازنده‌ هر محصول مهم‌ترین معیار برای تهیه‌ یک متریال می‌باشد. برای اینکه بتوانید به خوبی درک کنید که یک متریال چه خواصی خواهد داشت و در چه حوزه و شرایطی می‌توان از آن استفاده کرد؛ باید با متریال‌های سازنده آن و خواص مواد اولیه‌ی سازنده‌ی آن آشنا شوید. ورق کلینگریت سیم دار یک محصول خاص است که دلیل منحصر به فرد بودن آن، مواد سازنده‌ این ماده می‌باشد، این مواد اولیه نیز با روش‌هایی تقویت شده‌اند و این موضوع باعث شده تا ورق کلینگریت سیم دار از متریال‌های پرکاربرد و ویژه باشد؛ که مورد توجه صنعتگران قرار دارد. ورق کلینگریت سیم دار از ترکیب شدن پودر آزبست که یکی از مواد بسیار قدیمی در حوزه‌ مواد نسوز می‌باشد؛ با رزین‌های لاستیکی مختلفی مانند NR و SBR و NBR ساخته شده است. ورق کلینگریت در دو نوع ورق کلینگریت سیم دار و بدون سیم تولید می‌شود. نوع سیم دار ورق کلینگریت، توسط رشته‌های فولادی تقویت شده تا بتواند؛ دما را بیشتر از نوع بدون سیم آن تحمل نماید.

مهم‌ترین خاصیت ماده آزبست توانایی تحمل حرارت بسیار بالا آن می‌باشد که باعث شده، مدت‌ها در صنعت به عنوان اصلی‌ترین ماده‌ی نسوز در بخش‌های مختلف مورد استفاده قرار بگیرد. رزین‌های لاستیکی بخش دیگری از مواد سازنده‌ی ورق کلینگریت سیم دار می‌باشد. اضافه شدن این مواد به ترکیب ورق کلینگریت به این دلیل بوده است تا علاوه بر کمک به استحکام بیشتر ورق کلینگریت سیم دار؛ سبب انعطاف‌پذیری و خاصیت الکتریسیته در این محصول شود. بخش منحصر به فرد ورق کلینگریت سیم دار، اضافه شدن رشته‌های فولادی و تقویت این متریال می‌باشد. در ورق کلینگریت سیم دار، رشته‌های از جنس فولاد به ورق کلینگریت اضافه شده که این رشته‌ها باعث می‌شود تا مقاومت حرارتی متریال افزایش پیدا کند و همچنین در برابر ضربه نیز مقاوم‌تر از پیش باشد.

  • ویژگی‌های ورق کلینگریت سیم دار

    ویژگی‌های هر متریالی مشخص‌کننده‌ی کارایی‌های آن متریال می‌باشد. هر چقدر طیف ویژگی‌های یک ماده بیشتر باشد؛ در حوزه‌های متنوع‌تری می‌توان از آن استفاده کرد. ورق کلینگریت سیم دار ویژگی‌های بسیار زیادی دارد.

    1. از مهم‌ترین ویژگی‌های ورق کلینگریت سیم دار خاصیت ارتجاعی بودن آن می‌باشد. برای اینکه یک ماده بتواند در فضای‌های مختلفی که به کار می‌رود به خوبی جا بیفتد؛ نیاز دارد که تا حدی انعطاف‌پذیری داشته باشد.
    2. دیگر ویژگی ورق کلینگریت سیم دار مقاومت حرارتی آن می‌باشد. این محصول از مقاومت حرارتی بسیار بالایی برخودار می‌باشد. این مقاومت حرارتی از دو جهت است که یکی از این جهت که در آن پودر آزبست به کار رفته است و این پودر باعث بالا بودن میزان مقاومت حرارتی محصول می‌شود و دلیل دیگر آن اضافه کردن رشته‌های فولادی به این متریال است که سبب تقویت این ویژگی شده است.
    3. ورق کلینگریت سیم دار در برابر ضربه مقاومت خوبی از خود نشان می‌دهد، زیرا در این متریال از رشته‌های فولادی استفاده شده که تحمل ضربه را بالا می‌برد. وجود این ویژگی‌ها در کنار یک دیگر سبب می‌شود در حوزه‌های مختلفی بتوان از این متریال استفاده کرد.

     

  • کاربرد‌های ورق کلینگریت سیم دار

    کاربرد‌های ورق کلینگریت سیم دار بیشتر در صنایعی است که در آن‌ها کار در دمای بالا انجام می‌شود. در شرایطی که دما بسیار از حد نرمال بالا‌تر می‌باشد، بسیاری از متریال‌ها نمی‌توانند؛ دوام خود را حفظ کند و شکل اولیه خود را از دست داده و یا ناکارآمد می‌شوند، همین موضوع باعث شده تا متریالی مانند ورق کلینگریت سیم دار که می‌تواند در شرایط‌های سخت و حتی در معرض فشار و ضربه به خوبی مقاومت کند اهمیت زیادی داشته باشد. اولین کاربرد ورق کلینگریت سیم دار ساخت انواع واشر می‌باشد. استحکام و مقاومت بالای این متریال باعث شده تا در هر شرایطی عملکرد خوبی داشته باشد؛ از این رو از آن برای ساخت انواع واشر استفاده می‌کنند. دیگر کابرد آن ساخت انواع فلنج‌ها می‌باشد. همچنین برای کار در محیط‌های بازی و اسیدی نیز می‌توان از ورق کلینگریت سیم دار استفاده کرد. در محیط‌های مانند اب و روغن داغ نیز این متریال به کار می‌رود و عملکرد بسیار خوبی دارد.

دیتا شیت ورق کلینگریت سیم دار

ویژگی

مقیاس

مقدار

جنس

 

پودر آزبست، رزین، سیم فولادی یا استیل ضدزنگ

تراکم

 

2

ضخامت

mm

6 – 0.5

ابعاد

cm

150 * 150

150 * 200

200 * 300

بازه تحمل حرارتی

 

600 تا 100-

دمای کاربردی برای مدت طولانی

 

550

مقاومت در برابر فشار

bar

100

 

 

قیمت ورق کلنگریت سیم دار

هر ماده صنعتی بسته به کاربرد و مقاومت خود و یا بسته به اینکه چه نوع مواد اولیه‌ای در خود دارد، قیمت یکسان نداشته و با قیمت‌های مختلف در بازار به فروش می‌رسد. قیمت ورق کلنگریت سیم دار هم طبق این گفته بررسی می‌شود. شما برای اطلاع از قیمت اصلی محصولات و مواد نسوز، می‌توانید به سایت نسوز پارس مراجعه کنید و از آن‌ها راهنمایی بخواهید.


نتیجه‌گیری

ورق کلینگریت سیم دار از مواد آزبستی و رزین لاستیکی ساخته می‌شود و همچنین با رشته سیم‌های فولادی تقویت می‌شود. ورق کلینگریت سیم دار مقاومت حرارتی و همچنین خاصیت الاستیسیته بسیار خوبی دارد و از دسته مواد نسوز به حساب می‌آید. این ویژگی‌ها باعث شده تا از این متریال برای ساخت انواع واشر بهره ببرند. همچنین از آن در محیط‌های اسید، بازی، روغن داغ و آب داغ استفاده نمایند. ساخت انواع فلنج‌ها نیز به وسیله‌ی این متریال انجام می‌شود.

در آخر نیز باید بگوییم که هر محصول در بازار که کارایی لازم را دارد، به دو صورت اصلی و تقلبی تولید می‌شود. همگان و از جمله صنعتگران به خوبی می‌دانند که استفاده از محصولات تقلبی می‌تواند روند تولید را مختل کرده و خسارت‌های جبران ناپذیری به دستگاه‌های موجود در یک صنعت، آسیب وارد کند. ورق کلنگریت سیم دار یکی از این مواد کاربردی است که در بازار به دو صورت اصلی و تقلبی تولید می‌شود. این محصول، کارایی لازم را در بیشتر حوزه‌های صنعت داشته و مورد استفاده تمامی صنعتگران قرار می‌گیرد. شما برای استفاده از این محصول به صورت اصلی و یا برای خرید آن، می‌توانید به سایت نسوز پارس مراجعه کنید. این شرکت تمامی محصولات خود را به صورت اصلی و با کیفیت بالا در اختیار مشتریان خود قرار می‌دهد. مشاوران ما به صورت بیست و چهار ساعته آماده خدمت‌رسانی به مشتریان خود و صنعتگران گرامی می‌باشند.

اینفوگرافی

ورق-کلینگریت-سیم-دار
ویدیو

به زودی

محصولات مشابه با ورق کلینگریت سیم دار