به سایت نسوز پارس خوش آمدید .

میدان امام خمینی - خیابان امیر کبیر - بین پاساژ طوس و ناظم الاطبا جنوبی - پلاک 546
ایران ، تهران

لاستیک ضد اسید

معرفی لاستیک ضد اسید

درباره لاستیک ضد اسید باید گفت که یک نوع لاستیک مصنوعی است که در برابر اسید و نیز خورنده اسید و باز مقاومت بالایی دارد. چگالی لاستیک ضد اسید بالا می­باشد. .این محصول قادر است از دما منفی سی درجه سانتیگراد تا مثبت صدوبیست درجه سانتیگرتاد را تحمل کند. لازم است بگوییم که استفاده از این محصول برای دستگاه­هایی که در تماس مواد شیمیایی اسید و باز، آب شور هستند بسیار عالی عمل می­باشد. لاستیک ضد اسید دارای گوگرد است و در برابر اکسیژن، ازن و همچنین هوا پاک بسیار مقاوم می­باشد. این لاستیک همراه با پراکسید، برای طیف گسترده­ای از دما و نیز برای دوام شیمیایی بالا مورد استفاده قرار می­گیرد. لاستیک ضد اسید در دما گفته شده هم حالت و شکل خود را حفظ کرده و خاصیت ارتجاعی این محصول سبب مهار لرزش در ماشین صنعتی و نیز کمک فنرها می­شود.

لاستیک ضد اسید نسبتا سخت و متراکم است اما باید گفت که دارای انعطاف­پذیری مطلوبی می­باشد. ضخامت این لاستیک بین 2 تا 10 میلی­متر است و هرچه ضخامت ورقه بیشتر باشد مقاومتش و استحکام این محصول بیشتر می­شود. این لاستیک به علت داشتن خصوصیات عالی از محبوبیت بسیاری در بین مصرف­کنندگان و خریدارن برخوردار است که در ادامه به برخی از کاربردهای این محصول و ویژگی­های آن اشاره خواهیم کرد.

 لاستیک ضد اسید در برابر بالا رفتن دما تا 120 درجه سانتی گراد، جریان الکتریسته نیز بسیار مقاوم می­باشد. لاستیک ضد اسید در رنگ مشکی و در ابعاد و ضخامت استاندارد تولید شده می­شوند و به بازار عرضه می­گردد. این لاستیک دارای قابلیت فشرده­سازی نیز می­باشد. لاستیک ضد اسید دارای مقاومت کششی 50 بار و کشیدگی 300 درصد می­باشد. این عدد نشان می­دهد که این محصول دارای انعطاف­پذیری بسیار بالایی است برای همین می­توان از آن در صنایع مختلف استفاده کرد. به همین علت به یک محصول بسیار پرفروش تبدیل شده­است.

لاستیک ضد اسید را میتوان یکی از جدیدترین محصولات لاستیکی نام برد. لاستیک ضد اسید EPDM مخفف کلمات اتیلن پروپلین داین مونور می­باشد. لازم به دکر است که لاستیک ضد اسید را میتوان ترکیبی از الاستیکه نامید که دارای تمام ویژگی­ها و خصوصیات لاستیک طبیعی می­باشد. از خصوصیات قابل توجه این محصول میتوان به قدرت تحمل کشش و سایش بسیار بالا و همچنین حفظ کردن ساختار در مواد اسیدی و بازی اشاره کرد.

 لازم به ذکر است که این لاستیک تنها لاستیکی می­باشد که در کابل­های kv 60 عایق بودن خود را حفظ می­کند و دچار تغییر فیزیکی و یا شیمیایی نمی­شود. از دیگر ویژگی های مهم این محصول میتوان به مقاومت شیمیایی بسیار بالا در مجاورت اسیدها و بازها و همچنین حلال­های قطبی، مقاومت در برابر اشعه­های بسیار مضر مانند اشعه فرابنفش، مقاوم بودن در برابر نور و گرمای شدید خورشید و رطوبت اشاره کرد.

EPDM چیست

EPDM یک پلیمر است که در صنایع متفاوتی میتوان از آن استفاده کرد. EPDM یک لاستیک مصنوعی می­باشد که دارای مقاومت بسیار بالایی است باید گفت که در صنایع خودروسازی و ساختمان سازی بسیار کاربرد دارد. این محصول در سال 1962 کشف شده­است و به منظور عایق پشت بام از آن استفاده می­کردند. به علت گران بودن قیر یا ایزوگام از این ماده بسیار زیاد استفاده می­کردند و به یک محصول پرفروش تبدیل شد.در صنایع گسترده و متفاوتی از این محصول میتوان استفاده کرد. امروزه میتوان از EPDM را در درزگیرها، واشر، محصولات لاستیکی استفاده کرد زیرا در برابر عوامل خارجی و محیطی بسیار عایق عمل می­کند. این محصول در جهان بسیار پرمصرف است و همچنین لاستیک­های تولید شده از این محصول هم طرفداران بسیار زیادی دارد و جزو مواد پرمصرف و پرکاربرد و شناخته شده می­باشد.

درمورد EPDM باید گفت که سطح الاستیسیته بسیار زیادی دارد و پایداری حرارتی این ماده بسیار خوب می­باشد. حلالیت این ماده در برابر حلال­های آروماتیک و همچنین برخی از کربن­ها بسیار ضعیف بوده و اما باید گفت که در برابر حلال­های قطبی مانند الکل و کتون دارای مقاومت بسیار خوبی دارد. این ماده در برابر روغن غیرقطبی حساس است و دچار شکنندگی خواهد شد همچنین در درون کابل­ها تنها الاستومری می­باشد که توانایی حفظ پایداری خود را دارد و تغییر نمی­کند.

  به شرط اینکه حفاظت­های لازم هم اجرا شود حتی در اثر گذشت زمان هم  این محصول تغییر شکل نمی­دهد. EPDM بسیار انعطاف پذیر است که حتی در دماهای پایین و هوای سرد هم می­تواند حالت خود را حفظ کند این ماده تا دما 40-تا50- درجه سانتی گراد هم این پایداری را حفظ  می­کند. نکته قابل توجه درباره این محصول آن است که در دما پایین انعطاف­پذیر بوده اما با گذشت زمان کوچک شده و منقبض نمی­شود. در برخی از کشورها همچون آمریکا از این ماده به جای ایزوگام استفاده می­کنند برای مثال در سقف خانه، مجتمع اداری و مجتمع تجاری میتوان از این محصول استفاده کرد.

  • لاستیک ضد اسید در ساخت و ساز نیز استفاده می­شود. به سبب داشتن قدرت عایق بندی، ضد آب بودن این محصول، کاربرد بسیاری در بام ساختمان­ها دارد. لازم به ذکر است که از این محصول برای درزگیری اتصالات انبساطی، زمین بازی، پوشش ضد آب استخر، مخازن، عایق بندی درب گاراژ نیز به کار می­رود. از لاستیک ضد اسید در صنعت استفاده می­شود. به علت داشتن خواص دی الکتریک، ضد آب بودن، و نیز انعطاف پذیری خوب از آن استفاده می­شود. از لاستیک ضد اسید در اورینگ سیستم آبی، واشرها، شیلنگ ها، کمربند ها، و نیز برای عایق بندی الکتریکی سیم ها، و کابل ها استفاده می­شود.

     

    لاستیک ضد اسید خاصیت آب گریزی دارد و همچنین در برابر آب غیر قابل نفذ می­باشد و برای همین بسیار زیاد مورد استفاده قرار می­گیرد. از لاستیک ضد اسید در کفپوش زمین بازی و ورزشی، پارک، شهربازی و همچنین در بسیاری از جاهای دیگر میتوان مورد استفاده قرار داد. این ماده دارای مقاومت سایشی بسیار خوبی بوده و همچنین این کفپوش ها یک نوع ایمنی را درهنگام زمین خوردن و ضربه دیدن به وجود خواهند آورد.  این محصول برای کودکانی که در شهربازی بازی می­کنند و هنگامی که زمین می­خورند به صورت یک محافظ عمل کرده و از بروز بسیاری از خطرات و جراحات ناشی از برخورد با زمین جلوگیری کند. باید اشاره کرد که محصول ذکر شده دارای قدرت چسبندگی پایینی بوده باید دقت کرد که دربین قطعات این محصول شکافی وجود نداشته باشد و تمام فضاهای خالی را پر کنید زیرا ممکن است برای کودکان خطرساز باشد و سبب آسیب رسیدن به آن ها گردد.

    ویژگی لاستیک ضد اسید

    لاستیک ضد اسید یک محصول بسیار مقاومت در برابر عوامل بیرونی است. این محصول دارای خصوصیات به خصوصی است که به برخی از آن‌ها اشاره می‌کنیم.

    -انعطاف‌پذیری بالا

    -مقاوم در برابر ترک‌خوردگی

     -مقاوم در برابر اشعه فرابنفش

    -مقاوم در برابر اشعه فرابنفش

    -مقاوم در برابر ٱزن

    -مقاومت بالا در برابر تغییرات آب‌وهوا

    -غیرقابل نفوذ در برابر آب

    -مقاوم در برابر بخار آب

    -مقاوم در برابر پیری

    -مقاومت بالا در برابر فرسودگی

    -چسبندگی بالا به فلزات

    -مقاوم در برابر مایعات قطبی

    -مقاومت بالا در برابر مواد شیمیایی

    -داشتن قیمت مناسب

    -مقاوم در برابر لجن، روغن گیاهی، روغن حیوانی، موادقلیایی، آب

    -دارای قابلیت فشرده‌سازی

    -رسانا الکتریکی پایین

    کاربردهای لاستیک ضد اسید

    لاستیک ضد اسید به علت مقاومت بالایی که در برابر عوامل بیرونی و مواد شیمیایی دارد، از آن در صنایع مختلف استفاده می‌شود. کاربردهای این محصول عبارتند از:

    -قابل استفاده به عنوان عایق یخچال فریزر

    -قابل استفاده به عنوان عایق رادیاتور

    -قابل استفاده در صنایع پتروشیمی

    -قابل استفاده در صنایع الکترونیک و نظامی

    -قابل استفاده در سکوهای نفتی

    -قابل استفاده برای تولید لباس آزمایشگاهی

    -تولید انواع واشر

    -تولید قطعات موجود در مکان‌های حاوی موادشیمیایی

    -قابل استفاده در موتور ماشین

    -قابل استفاده برای تولید باتری

دیتا شیت لاستیک ضد اسید

ویژگی

مقیاس

مقدار

جنس

 

لاستیک EPDM

رنگ

 

مشکی

تراکم

 

1.4

ضخامت

mm

10 – 2

بازه تحمل حرارتی

در محیط خشک

 

150 تا 45-

در محیط حاوی بخار

180 تا 45-

دمای کاربردی برای مدت طولانی

 

120

مقاومت کششی

bar

50

ازدیاد طول در نقطه شکست

%

300

قابلیت فشرده‌سازی (22 ساعت در دمای 70 درجه سانتیگراد)

%

49

 

 

قیمت لاستیک ضد اسید

هر ماده صنعتی بسته به کاربرد و مقاومت خود و یا بسته به اینکه چه نوع مواد اولیه‌ای در خود دارد، قیمت یکسان نداشته و با قیمت های مختلف در بازار به فروش میرسد. قیمت لاستیک ضد اسید هم طبق این گفته بررسی می‌شود. شما برای اطلاع از قیمت اصلی محصولات و مواد نسوز، می توانید به سایت نسوز پارس مراجعه کنید و از آنها راهنمایی بخواهید.

نتیجه گیری

هر محصول در بازار که کارایی لازم را دارد، به دو صورت اصلی و تقلبی تولید می‌شود. همگان و از جمله صنعتگران به خوبی میدانند که استفاده از محصولات تقلبی میتواند روند تولید را مختل کرده و خسارتهای جبران ناپذیری به دستگاه‌های موجود در یک صنعت، آسیب وارد کند. لاستیک ضد اسید یکی از این مواد کاربردی است که در بازار به دو صورت اصلی و تقلبی تولید میشود. این محصول، کارایی لازم را در بیشتر حوزه‌های صنعت داشته و مورد استفاده تمامی صنعتگران قرار میگیرد. شما برای استفاده از این محصول به صورت اصلی و یا برای خرید آن، میتوانید به سایت نسوز پارس مراجعه کنید. این شرکت تمامی محصولات خود را به صورت اصلی و با کیفیت بالا در اختیار مشتریان خود قرار میدهد. مشاوران ما به صورت بیست و چهار ساعته آماده خدمت رسانی به مشتریان خود و صنعتگران گرامی میباشند.

اینفوگرافی

ویدیو

به زودی

محصولات مشابه با لاستیک ضد اسید