به سایت نسوز پارس خوش آمدید .

میدان امام خمینی - خیابان امیر کبیر - بین پاساژ طوس و ناظم الاطبا جنوبی - پلاک 546
ایران ، تهران

نخ آزبستی گرد

معرفی نخ آزبستی گرد

امروزه دنیای جهانی روز به روز به سمت صنعتی شدن پیش می‌رود و همین موضوع باعث شده تا هر روز نیاز به تولید بیشتر شود. با افزایش جمعیت و با پیشرفت تکنولوژی، میزان مصرف تولیدات صنعتی نیز بیشتر از قبل شده و همین موضوع، باعث افزایش نیاز مبرم به تولید می‌شود. تولید کردن یک ماده، نیاز به قطعات و مواد اولیه‌ بسیاری دارد، که تامین آن‌ها کاره ساده‌ای نیست. از این رو صنعتگران به دنبال یافتن متریال‌های اولیه‌ بیشتری می‌باشند تا به سرعت خط تولید خود اضافه کنند. یکی از این متریال‌ها، استفاده از نخ آزبستی گرد می‌باشد. تامین مواد اولیه در حوزه‌هایی مانند سوخت‌های فسیلی و فولاد و فلزات اساسی یکی از مهم ترین کار‌ها است. این متریال ویژه یکی از موادی است که در این حوزه‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد و از همین رو اهمیت بسیار زیادی دارد. ما در ادامه راجع به نخ آزبستی گرد صحبت میکنیم. با ما همراه شوید.  

 

مواد اولیه ساخت نخ آزبستی گرد

هر متریالی برای حوزه‌ی خاص و کارایی خاصی ساخته می‌شود و این موضوع سبب می‌شود تا این متریال نسبت به کاربردی که دارد، ویژگی‌های مختص به همان کاربرد را هم داشته باشد. یکی از مهم ‌ترین بخش‌های تهیه‌ یک متریال جدید این است که بدانید برای چه حوزه‌ای می‌خواهید متریال تولید کنید. حال باید نیاز آن حوزه را بدانید تا بتوانید درک کنید که متریال مورد نیاز آن بخش و حوزه باید چه خصوصیاتی داشته باشد. با دانستن این موضوع می‌توانید مواد اولیه‌ی ساخت این متریال را انتخاب کنید.

 

مواد اولیه مهم‌ ترین بخش ساخت یک متریال می‌باشد، زیرا خواص هر متریالی، بسته به مواد اولیه‌ ساختاری آن است. نخ آزبستی گرد نیز از این قائده مستثنی نمی‌باشد. از آن جایی که بیشتر هدف از ساخت این ماده، استفاده از آن در صنایعی مثل فولاد و فلزات اساسی و بخش‌های که کار در دمای بالا انجام می‌شود، بوده است؛ پس لازم است که در اولین گام، این ماده بتواند در دمای بالا مقاومت کند و دوام بیاورد. 

 نکته‌ی بعدی در ساختار این نخ، این است که بتواند خود را با شرایط وقف داده و سازگاری داشته باشد. از این رو نیاز است که این ماده دارای انعطاف و انعطاف پذیر باشد. حال که ویژگی‌های لازم برای ساخت همچنین متریالی را می‌دانید می‌توانید مواد اولیه ساخت آن را انتخاب کنید. مواد اولیه نخ آزبستی گرد باید خواص ذکر شده را داشته باشد تا آن را به لوازم و ماشین آلات نیز منتقل کند. نخ آزبستی گرد از آزبست ساخته شده است. آزبست یک کانی ماگمایی است که این ماده در طبیعت نیز به شکل سنگ و یا الیاف معدنی وجود دارد. خواص کارآمد این ماده باعث شده تا آن را به عنوان مواد اولیه ساخت بسیاری از محصولات صنعتی انتخاب نمایند. نخ آزبستی گرد نیز تمام خواص خود را مدیون ماده‌ تشکیل‌دهنده فوق ‌العاده آن می‌باشد.

 

ویژگی‌های نخ آزبستی گرد

 

هر محصول با توجه به ویژگی‌های که دارد در حوزه‌ی خاصی از صنعت به کار گرفته می‌شود. باید دید که این محصول در کدام قسمت از صنعت می‌تواند مفید واقع شود. از این رو مواد کاربردی را بر اساس خواص آن‌ها می‌شناسند و دسته ‌بندی می‌کنند. نخ آزبستی گرد از دسته‌ مواد نسوز می‌باشد. همان طور که از نام این دسته مشخص می‌باشد، مهم‌ ترین ویژگی آن‌ها غیر قابل اشتعال بودن و بالا بودن میزان تحمل حرارت آن‌ها می‌باشد. از آن جایی که نخ آزبستی گرد نیز از همین مواد محسوب می‌شود، قبل از هر چیزی به بررسی میزان تحمل حرارت آن می‌رویم.

  • این ماده می‌تواند تا دمای سیصد و پنجاه الی پونصد و پنجاه را تحمل کند، که این میزان مقاومت حرارتی باعث شده تا بتوان از آن، در صنایعی که در دمای بالا کار می‌کنند استفاده کرد. علاوه بر این نخ آزبستی گرد در برابر سایش مقاوم است و این موضوع باعث شده تا عمر زیادی داشته باشد و به راحتی دچار آسیب نشود. همچنین این نخ انعطاف ‌پذیری خوبی دارد که در بهبود عملکردش، به آن کمک شایانی می‌کند. در کنار هم قرار گرفتن این همه ویژگی باعث شده تا این محصول از محصولات پر کاربرد در صنعت به حساب بیاید.

  •  

    کاربرد‌های نخ آزبستی گرد

    این محصول به دلیل اینکه می‌تواند در برابر حرارت و یا حتی فشار کششی مقاومت کند، کاربرد‌های بسیار زیادی دارد. این کاربردها عبارتند از:

    1. کاربرد نخ آزبستی گرد برای عایق حرارتی لوله‌ها
    2. استفاده از این ماده در هنگام فشار بر لوله
    3. استفاده از این نخ برای عایق لوله در هنگام خطر سایش آنها
    4. استفاده از نخ آزبستی گرد در درب کوره
    5. استفاده از این محصول در صنایع فولاد
    6. استفاده از این محصول به عنوان درزگیر و عایق
    7. قابل استفاده برای درز‌گیری شکاف بین دیگ‌های بخار
    8. قابل استفاده به عنوان عایق حرارت
    9. قابل استفاده به عنوان عایق در سیستم‌های حرارتی
    10. قابل استفاده برای درزبندی و عایق در مقابل نشت گاز
    11. قابل استفاده در صنایع پتروشیمی و پالایشگاه‌ها

دیتا شیت نخ آزبستی گرد

ویژگی

مقیاس

مقدار

جنس

 

الیاف آزبست

سطح مقطع

 

گرد

ابعاد

گرد

mm

40 – 4

* ابعاد سفارشی قابل تولید است

دمای ایمن

غباردار

 

550

بدون غبار

350

 

 

قیمت نخ آزبستی گرد

هر ماده صنعتی بسته به کاربرد و مقاومت خود و یا بسته به اینکه چه نوع مواد اولیه‌ای در خود دارد، قیمت یکسان نداشته و با قیمت های مختلف در بازار به فروش میرسد. قیمت نخ آزبستی گرد هم طبق این گفته بررسی می‌شود. شما برای اطلاع از قیمت اصلی محصولات و مواد نسوز، می توانید به سایت نسوز پارس مراجعه کنید و از آنها راهنمایی بخواهید.

 

نتیجه‌گیری

هر محصول در بازار که کارایی لازم را دارد، به دو صورت اصلی و تقلبی تولید می‌شود. همگان و از جمله صنعتگران به خوبی میدانند که استفاده از محصولات تقلبی میتواند روند تولید را مختل کرده و خسارتهای جبران ناپذیری به دستگاه‌های موجود در یک صنعت، آسیب وارد کند. نخ آزبستی گرد در بیشتر حوزه‌های صنعت داشته و مورد استفاده تمامی صنعتگران قرار میگیرد. شما برای استفاده از این محصول به صورت اصلی و یا برای خرید آن، میتوانید به سایت نسوز پارس مراجعه کنید. این شرکت تمامی محصولات خود را به صورت اصلی و با کیفیت بالا در اختیار مشتریان خود قرر میدهد. مشاوران ما به صورت بیست و چهار ساعته آماده خدمت رسانی به مشتریان خود و صنعتگران گرامی میباشند.

اینفوگرافی

نخ-آزبست-گرد
ویدیو

به زودی

محصولات مشابه با نخ آزبستی گرد