به سایت نسوز پارس خوش آمدید .

میدان امام خمینی - خیابان امیر کبیر - بین پاساژ طوس و ناظم الاطبا جنوبی - پلاک 546
ایران ، تهران

ورق کلسیم سیلیکات

معرفی ورق کلسیم سیلیکات

هرچه علم پیشرفت می‌کرد و صنعت رو به جلو حرکت می‌کرد، نیاز به ساخت ماده‌های با کیفت و ارتقای سطح تولیدات بیشتر حس می‌شد. از همین رو چه اهالی علم و چه صنعتگران در صدد یافتن ماده‌هایی با ویژگی‌هایی بهتر نسبت به ماده‌های موجود بودند. یافتن ماده‌های نوین و تازه‌تر تنها راه پیشرفت و تحول صنعت و بهبود تولیدات صنعتی بود. همین موضوع سبب شد تا صنعتگران و محققان این مبحث را جدی بگیرند و تلاش‌های بسیاری برای یافتن، پلیمر‌ها و سایر ماده‌های جدید نمایند. از طرفی موادی مانند آزبست در کارخانه‌ها استفاده می‌شد؛ که برای محیط زیست و بدن انسان خطرناک بود و از طرفی حذف آن نیز کار بسیار دشواری بود. از این رو با کار بر روی آن سعی می‌کردند تا راهی را پیدا کنند که بتواند این ماده را به صورت بی‌خطر در آورند و همچنان به توانند از آن در صنعت استفاده کنند و یا برای آن جایگزین‌ها مناسبی پیدا کنند تا بتوانند آن را کنار گذارند. ورق کلسیم سیلیکات یکی از ماده‌های می‌باشد که به رشد صنعت کمک کرد. ما در ادامه راجع به این محصول صحبت میکنیم. با ما همراه شوید.

مواد سازنده‌ی ورق کلسیم سیلیکات

برای اینکه بتوانید یک محصول فوق‌ العاده کارآمد تولید کنید، که تمام ویژگی‌های لازم برای پاسخگویی به نیاز شما را داشته باشد؛ لازم است که به صورت بسیار دقیق و مهندسی شده‌، مواد اولیه‌ تولید محصول خود را انتخاب کنید. زیرا تمام ویژگی‌های یک محصول بستگی به ماده‌هایی دارد که در ساخت آن به کار رفته است. همین موضوع سبب می‌شود که انتخاب درست ماده اولیه مهم ‌ترین بخش تولید یک ماده فوق ‌العاده باشد. نمونه‌ بارز از انتخاب درست و دقیق و مهندسی شده‌ یک ماده ورق کلسیم سیلیکات می‌باشد. در این ماده با دقت، دانش و ظرافت بسیار خاصی مواد اولیه انتخاب شده و با درصد بسیار دقیقی در کنار هم قرار گرفته‌اند و این موضوع سبب دیدار شدن محصولی فوق ‌العاده و بی‌ نقص شود. ورق کلسیم سیلیکات از نخ فلامنت سیلیکات به همراه آزبست و بافت مقادیری سیلیس ساخته شده است. استفاده از هر یک از این مواد در ساخت ورق کلسیم سیلیکات دلیل خاصی داشته است و در کنار همه قرار گرفتن همه‌ی این مواد یک ماده خارق العاده و بی‌رقیب را تشکیل داده است.

در این ماده آزبست به کار رفته است؛ اما دلیل قرار گرفتن آن در کنار سایر ماده‌ها ورق کلسیم سیلیکات یک ماده‌ی آزبستی به شمار نمی‌آید و جزوه دسته‌ی نیمه آزبستی‌ها به حساب می‌آید. ورق کلسیم سیلیکات به گونه‌ای طراحی شده است که آزبست آن دیگر تاثیرات منفی بر روی بدن و یا محیط زیست ندارد و به آن آزبست سبز می‌گویند. در ساخت ورق کلسیم سیلیکات ماده‌هایی به کار رفته است؛ که تا حد بسیاری زیادی در برابر دما مقاوم می‌باشند. این ماده از نظر مقاومت حرارتی به لطف انتخاب ماده بسیار درست کاملا بی‌رقیب می‌باشد و به همین دلیل از آن به عنوان مادهی خارق العاده یاد کردیم. نکته‌ی دیگر در زمینه‌ی مواد سازنده‌ی این محصول این است که مقاومت خوبی در برابر فشار دارند و در عین حال دارای خاصیت ارتجاعی می‌باشند. ویژگی‌های که در این ماده وجود دارد؛ کم نظیر است و در کمتر مادهی همه‌ی این ویژگی‌ها را در کنار هم می‌یابیم. در ادامه به ویژگی‌های آن می‌پردازیم.

 

  • ویژگی‌های ورق کلسیم سیلیکات

    ورق کلسیم سیلیکات یکی از ماده‌هایی می‌باشد که ویژگی‌هایی را در سطح عالی دارا می‌باشد. برای مثال در زمینه‌ مقاومت حرارتی این محصول کاملا بی‌رقیب است.

    1. مقاومت حرارتی ورق کلسیم سیلیکات دو هزار درجه سانتی‌گراد می‌باشد. این میزان تحمل حرارت را در هیچ ماده‌ای نمی‌توان یافت.
    2. در کنار هم قرار گرفتن چند ماده بسیار مقاوم در برابر حرارت باعث شده تا ورق کلسیم سیلیکات بسیار مقاومت بالایی در برابر حرارت داشته باشد و از این حیث هیچ مادهی نمی‌تواند با آن رقابت کند.
    3.  
    4. ورق کلسیم سیلیکات مقاومت زیادی در برابر رطوبت دارد و به راحتی اکسید نمی‌شود.
    5. دیگر ویژگی این ماده عایق صوتی و حرارتی بودن می‌باشد که به ارزش آن افزوده است.
    6. سبک بودن دیگر ویژگی این ماده می‌باشد.
    7. ورق کلسیم سیلیکات با وجود این همه ویژگی و مقاومت بالا بسیار سبک و قابل حمل می‌باشد که ویژگی مثبتی است.
    8. دیگر ویژگی ورق کلسیم سیلیکات پایداری شیمیایی مناسب این محصول می‌باشد.
    9. باید بدانید که این ماده علی رغم اینکه در آن آزبست به کار رفته؛ هیچ خطری برای محیط زیست ندارد و همچنین برای بدن انسان نیز مضر نمی‌باشد و کاملا سالم است. این ویژگی به این معنی می‌باشد که ورق کلسیم سیلیکات می‌تواند جایگزین بسیار مناسبی برای ورق‌های آزبستی باشد.

     

  • کاربرد‌های ورق کلسیم سیلیکات

    ورق کلسیم سیلیکات از ماده‌های می‌باشند که به دلیل داشتن ویژگی‌های زیاد می‌توان از آن‌ها در بخش‌های بسیار متنوعی استفاده کرد. اولین کارایی ورق کلسیم سیلیکات پارتیشن‌بندی اتاق‌ها می‌باشد. از این ماده برای قسمت‌بندی کردن اتاق‌ها استفاده می‌شود. دیگر کاربرد ورق کلسیم سیلیکات استفاده به عنوان دیوار و یا سقف می‌باشد. این ماده را می‌توان در دیوار و سقف نیز به کار برد و به دلیل وزن کم باعث ایمن شدن خانه از زلزله می‌شود. برای ساخت کف‌های قابل حمل نیز از این ماده استفاده می‌شود. همچنین برای محافظت از دیوار کوره‌های القایی ورق کلسیم سیلیکات به کار می‌رود. در صنایع پتروشیمی و غیره که کار در دمای بالا انجام می‌شود نیز از ورق کلسیم سیلیکات استفاده می‌شود.

دیتا شیت ورق کلسیم سیلیکات

ویژگی

مقیاس

مقدار

جنس

 

کلسیم سیلیکات

تراکم

 

2.45 – 1.25

ضخامت

mm

25 – 5

ابعاد

cm

سفارشی

حداکثر تحمل حرارتی

 

1100

دمای کاربردی برای مدت طولانی

 

950

مقاومت کشش خمشی

bar

13

جذب آب

%

34

تغییر طول، پس از قرار گرفتن در آب (24 ساعت)

%

0.12

PH

 

7

 

 

قیمت ورق کلسیم سیلیکات

هر ماده صنعتی بسته به کاربرد و مقاومت خود و یا بسته به اینکه چه نوع مواد اولیه‌ای در خود دارد، قیمت یکسان نداشته و با قیمت‌های مختلف در بازار به فروش می‌رسد. قیمت ورق کلسیم سیلیکات هم طبق این گفته بررسی می‌شود. شما برای اطلاع از قیمت اصلی محصولات و مواد نسوز، می‌توانید به سایت نسوز پارس مراجعه کنید و از آن‌ها راهنمایی بخواهید.


نتیجه‌گیری

یکی از بی‌رقیب‌ترین مواد نسوز در حال حاضر ورق کلسیم سیلیکات می‌باشد. این ماده تا دو هزار درجه را تحمل می‌کند و همچنین مقاومت در برابر فشار مناسبی هم دارد. این ماده به خاطر ویژگی‌های زیادی که دارد؛ هم در صنایعی که کار در دمای بالا است، مثل پتروشیمی استفاده می‌شود و هم برای ساخت و ساز و به کار بردن در دیوار و سقف نیز کاربرد دارند.

در آخر نیز باید بگوییم که هر محصول در بازار که کارایی لازم را دارد، به دو صورت اصلی و تقلبی تولید می‌شود. همگان و از جمله صنعتگران به خوبی می‌دانند که استفاده از محصولات تقلبی می‌تواند روند تولید را مختل کرده و خسارت‌های جبران ناپذیری به دستگاه‌های موجود در یک صنعت، آسیب وارد کند. ورق کلسیم سیلیکات یکی از این مواد کاربردی است که در بازار به دو صورت اصلی و تقلبی تولید می‌شود. این محصول، کارایی لازم را در بیشتر حوزه‌های صنعت داشته و مورد استفاده تمامی صنعتگران قرار می‌گیرد. شما برای استفاده از این محصول به صورت اصلی و یا برای خرید آن، می‌توانید به سایت نسوز پارس مراجعه کنید. این شرکت تمامی محصولات خود را به صورت اصلی و با کیفیت بالا در اختیار مشتریان خود قرار می‌دهد. مشاوران ما به صورت بیست و چهار ساعته آماده خدمت‌رسانی به مشتریان خود و صنعتگران گرامی می‌باشند.

اینفوگرافی

ورق-کلسیم-سیلیکات
ویدیو

به زودی

محصولات مشابه با ورق کلسیم سیلیکات