به سایت نسوز پارس خوش آمدید .

میدان امام خمینی - خیابان امیر کبیر - بین پاساژ طوس و ناظم الاطبا جنوبی - پلاک 546
ایران ، تهران

عایق الاستومری لوله

معرفی عایق الاستومری لوله

معرفی عایق نسوز

عایق نسوز به موادی گفته می­شود که غیر قابل اشتعال هستند یا دیرتر آتش می­گیرند. به خاطر داشتن این ویژگی از عایق نسوز در محیط­هایی که دما در آن بالا است استفاده می­کنند. لازم به ذکر است که در دماهای بالا این محصول ویژگی­های فیزیکی و شیمیایی خود را حفظ می­کند و ساختار خود را از دست نمی­دهد. ما در ادامه درباره عایق الاستومری لوله صحبت خواهیم کرد با ما همراه شوید.

 

معرفی الاستومر

الاستومر از دو واژه الاستیک و پلیمر به معنی پلیمر الاستیک ساخته شده است. الاستومر به دسته خاصی از پلیمرهای خطی می­گویندکه در هنگام اعمال نیرو قادر هستند که مقدار بسیار زیادی تغییر شکل الاستیک از خود نشان دهند. بسیاری از الاستومرها می­توانند تا چندین برابر طول اصلی خود کشیده شوند اما با از بین بردن نیروی کششی این محصول دوباره به شکل اول بازیابی می­شود. الاستومر برای ساخت محصولاتی مانند لاستیک اتومبیل، سیل­های آب­بندی، برف پاک­کن، شلنگ­ها کاربرد دارد. باید گفت که الاستومرها به صورت کلی به دو دسته تقسیم می­شوند. الاستومرهای ترموس که آن­ها با حرارت سخت می­شوند و دیگر به حالت اولیه برنمی­گردند. نوع دوم الاستومرهای ترموپلاستیک است که در صورت گرم شدن می­توانند دوباره به حالت اولیه برگردند و حالت ارتجاعی دارند.

 

خواص و ویژگی­های الاستومرها

درباره الاستومرها باید بگوییم هنگامی که نیرویی بر آن­ها اعمال می­شود، این محصول هم کشیده می­شود و در صورت برداشتن نیروی اعمالی، نیروهای بین اتمی، همه­ی اتم­ها را به حالت اولیه خود برمی­گردانند و کل محصول به شکل اولیه خود بازمی­گردد. در پلیمرهای الاستومری مولکول­های خطی مانند یک فنر تاب می­خورند و وقتی نیرویی بر آن­ها اعمال می­شود این پلیمرها مانند یک فنر کش می­آیند و درصورت برداشتن نیرو دوباره به شکل اولیه خود بازمی­گردند.

 

انعطاف پذیری و یا سفتی الاستومر را می­توان با کنترل کردن تعداد اتصالات­های عرضی مشخص کرد. در صورت کم بودن اتصال عرضی، الاستومر نرم­تر می­شود. اگر اتصال عرضی زیاد باشد، سختی الاستومر هم افزایش پیدا می­کند. 

 معرفی عایق الاستومری

عایق الاستومری یکی از بهترین عایق­های حرارتی و برودتی است که از مواد سلول بسته و انعطاف پذیری مانند پروپیلن و اتیلن و داین ساخته شده است. این محصول به دو صورت لوله­ای و رولی تولید شده و به بازار مصرف عرضه می­گردد.

عایق الاستومری لوله­ای: عایق الاستومری لوله­ای یکی از عایق­های الاستومری است که به صورت لوله­ای به ضخامت نه، سیزده، نوزده و بیست و پنج میلی­متر ساخته شده است و طول آن حدود دو متر می­باشد. درباره قطر این محصول باید بگوییم که قطر آن حدود شش میلی­متر تا صد و چهارده میلی­متر می­باشد و مصرف­کنندگان می­توانند با توجه به نیاز خود آن را خریداری کنند.

عایق الاستومری رولی: عایق الاستومری رولی یکی دیگر از عایق های الاستومری است که پهنای آن حدود هزار میلیمتر بوده و از آن برای عایق­کاری کانال­های آلومینومی، لوله­های با قطر بزرگ و سطوح بزرگ استفاده می­کنند.

این محصول دارای ضخامت­های شش، ده، سیزده، شانزده، نوزده، بیست و پنج، سی و دو و پنجاه میلیمتر است. عایق الاستومری رولی در دو نوع ساده و چسبدار تولید شده و وارد بازار مصرف می­شود.

 

عایق الاستومری لوله

عایق الاستومری لوله محصولی است که از الاستومری ساخته شده است. جنس الاستومر از پروپیلن و اتیلن و داین که از آن برای عایق­کاری استفاده می­کنند.

 

ویژگی­های عایق الاستومری لوله

عایق الاستومری لوله یک محصول عایق حرارتی و برودتی است که از چگالش در لوله­های آب سرد جلوگیری می­کند که در نتیجه باعث می­شود لوله­ها یخ نزنند.

1:این عایق­ها باعث صرفه جویی انژی در سیستم­های سرمایشی، گرمایشی و تهویه می­شوند. عایق الاستومری لوله بسیار سبک بوده و انعطاف پذیری نسبتا بالایی دارد. ضریب انتقال حرارتی این محصول پایین است.

2:عملیات نصب این محصول بسیار راحت بوده و بسیار سریع انجام می­گردد و افراد می­توانند به راحتی آن را نصب کنند.

3:عایق الاستومری در برابر نفوذ رطوبت و بخار، خوردگی، رشد کپک و قارچ، آتش، مواد شیمیایی و روغن مقاوت بسیار خوبی از خود نشان می­دهند.

4: عایق الاستومری لوله بدون هیچ گرد و غبار و الیافی می­باشد.

5:این محصول حساسیت پوستی و تنفسی برای فردی که آن را نصب می­کند و یا برای کاربر به وجود نمی­آورد به همین علت برای سلامتی انسان مضر نیست.

 

6:درباره نگه­داری و نظافت این محصول باید بگوییم که بسیار راحت می­توان آن را تمیز کرد و نگه­داری از آن بسیار آسان است.

  • انواع عایق الاستومری لوله

    عایق الاستومری لوله به صورت­های مختلفی مانند عایق الاستومری لوله ساده، عایق الاستومری لوله با روکش آلومینوم، عایق الاستومری لوله با روکش فروتکت بلک و سیلور ساخته می­شود که نوع ساده این محصول برای عایق­کاری در فضاهای بسته، نوع با روکش آلومینوم و فروتکت بلک و سیلور آن در ضخامت­های مختلف و برای استفاده در محیط­های باز به کار می­رود.

  •  

    نحوه نصب عایق الاستومری لوله

     برای نصب عایق الاستومری لوله باید ابتدا به وسیله یک کاتر عایق الاستومری لوله را در طول برش بدهیم. در مرحله بعد به وسیله یک برس سطح لوله مورد نظر را با چسب مخصوص عایق الاستومری آغشته می­کنیم، سپس عایق را دور لوله قرار می­دهیم و درز موجود در محل عایق را به وسیله ی چسب الاستومری پر می­کنیم. در آخرین مرحله از نوار درزگیر مخصوص برای درزگیری عایق استفاده می­کنیم.

  •  

    مقایسه عایق الاستومری لوله با عایق پشم شیشه

    عایق الاستومری لوله دارای ساختار سلول بسته، مقاومت بالا در برابر رطوبت، بخار آب، آلودگی، گرد و خاک دارد. اما درباره عایق پشم شیشه باید گفت که ساختار آن فیبری بوده و در برابر رطوبت و نفوذ آب و بخار مقاومت نسبتا پایینی دارد و درصورت نفوذ رطوبت به درون عایق از مقاومت حرارتی پشم شیشه کاسته می­شود. پشم شیشه در مقابل رطوبت و بخار مقاومت زیادی ندارد و در صورت نصب کردن آن در فضای باز، استفاده از پوشش­های ضد رطوبت و فویل­های آلومینومی واجب است. عایق الاستومری لوله بدون عوارض و بدون ذرات گرد و غبار بوده و در نتیجه برای محیط زیست و انسان خطرساز نیست، در صورت تماس مستقیم الیاف ریز پشم شیشه با پوست، چشم و یا سیستم تنفسی سبب بروز مشکلات و بیماری­هایی برای انسان می­شود. عایق الاستومری در برابر خوردگی بسیار مقاوم عمل می­کند، اما در مورد پشم شیشه باید گفت که این محصول در برابر خوردگی مقاومت زیادی ندارد. عایق­های الاستومری بسیار راحت نصب می­شوند و برای محیط­هایی که فضای کاری زیادی ندارند بسیار مناسب است، اما در مورد نصب عایق­های پشم شیشه باید گفت که نصب آن در چندین مرحله صورت می­گیرد و نصب آن کار بسیار سختی است. قیمت عایق الاستومری نسبت به عایق پشم شیشه تا حدودی بالاتر است اما مزایای و ویژگی­های خاص این محصول باعث شده که بسیار بهتر از پشم شیشه باشد.

دیتا شیت عایق الاستومری لوله

ویژگی

مقیاس

مقدار

جنس

 

لاستیک ضد اسید (EPDM)

رنگ

 

سفارشی

تراکم

 

65 – 50

ابعاد

mm

سفارشی

بازه تحمل حرارتی

 

200 تا 50-

دمای کاربردی برای مدت طولانی

 

105

رسانایی حرارتی (در دمای   35)

w/m.k

0.04

مقاومت کششی

bar

3

ازدیاد طول در نقطه شکست

%

100

میزان جذب آب

%

4

 

 

قیمت عایق الاستومری لوله

هر ماده صنعتی بسته به کاربرد و مقاومت خود و یا بسته به اینکه چه نوع مواد اولیه‌ای در خود دارد، قیمت یکسان نداشته و با قیمت‌های مختلف در بازار به فروش می‌رسد. قیمت عایق الاستومری لوله هم طبق این گفته بررسی می‌شود. شما برای اطلاع از قیمت اصلی محصولات و مواد نسوز، می‌توانید به سایت نسوز پارس مراجعه کنید و از آن‌ها راهنمایی بخواهید.

 

نتیجه گیری

در آخر نیز باید بگوییم که هر محصول در بازار که کارایی لازم را دارد، به دو صورت اصلی و تقلبی تولید می‌شود. همگان و از جمله صنعتگران به خوبی می‌دانند که استفاده از محصولات تقلبی می‌تواند روند تولید را مختل کرده و خسارت‌های جبران ناپذیری به دستگاه‌های موجود در یک صنعت، آسیب وارد کند. عایق الاستومری لوله یکی از این مواد کاربردی است که در بازار به دو صورت اصلی و تقلبی تولید می‌شود. این محصول، کارایی لازم را در بیشتر حوزه‌های صنعت داشته و مورد استفاده تمامی صنعتگران قرار می‌گیرد. شما برای استفاده از این محصول به صورت اصلی و یا برای خرید آن، می‌توانید به سایت نسوز پارس مراجعه کنید. این شرکت تمامی محصولات خود را به صورت اصلی و با کیفیت بالا در اختیار مشتریان خود قرار می‌دهد. مشاوران ما به صورت بیست و چهار ساعته آماده خدمت‌رسانی به مشتریان خود و صنعتگران گرامی می‌باشند.

اینفوگرافی

عایق-الاستومری-لوله
ویدیو

به زودی

محصولات مشابه با عایق الاستومری لوله