به سایت نسوز پارس خوش آمدید .

میدان امام خمینی - خیابان امیر کبیر - بین پاساژ طوس و ناظم الاطبا جنوبی - پلاک 546
ایران ، تهران

پکینگ گرافیت خالص

معرفی پکینگ گرافیت خالص

پکینگ یک محصول برای آب ‌بندی است که در عایق ‌بندی و آب‌ بندی محصولات صنعتی از آن استفاده می‌شود. به علت ارزان قیمت بودن این محصول، مورد توجه بسیاری از صنعتگران قرار گرفت است. در گذشته برای تولید پکینگ از ماده آزبست که بسیار سمی و خطرناک بوده، استفاده می‌کردند. اما امروزه برای ساخت پکینگ از گرافیت استفاده می‌کنند. ما در ادامه راجع به پکینگ گرافیت خالص صحبت می‌کنیم. با ما همراه شوید.

معرفی گرافیت

 در ابتدا بهتر است در مورذ ماده گرافیت که این پکینگ از آن ساخته شده است، چه خصوصیت و یوزگی‌هایی دارد و بعد راجع به پکینگ گرافیت خالص سخن بگوییم. ماده گرافیت یک نوع ماده از کربن است که به سه شکل کریستالی آمورف، فلیک و وین موجود است. هر سه نوع گرافیت دارای اندازه‌های متفاوتی از کربن می‌باشد. فراوان‌ترین نوع گرافیت، آمورف است که از طریق دگرگونی در لایه‌های زغال سنگ آنترامیست به وجود می‌آید. این ماده معدنی دارای اصطکاک کم بوده و مقاومت فشاری نسبتا بالایی در برابر حرارت دارد. ماده گرافیت، تا میتواند دمایی حدود چهار هزار و پانصد درجه سانتیگراد را می‌تواند تحمل کند. این ماده دارای ثبات شیمیایی است و همچنین غیرسمی نیز می‌باشد. از گرافیت میتوان برای پوشش عایق در لنت ترمز، راکت و درب ضد حریق استفاده کرد.

 

چگونگی عملکرد پکینگ و عایق

نحوه عملکرد پکینگ گرافیت خالص به این صورت است که آن را در درون یک حفره آب‌ بندی می‌گذارند که این عایق یا همان پکینگ‌ها، به صورت محوری توسط پیچ‌هایی فشرده می‌شود. به علت حرکت نسبی شفت و پکینگ، یک نیروی شعاعی به وجود می‌آید که باعث تماس ماده پکینگ با شفت می‌شود. در مرحله بعد ماده روانکار موجود در دستگاه صنعتی، یک لایه روغنی را به وجود می‌آورد که به آن یاتاقان گویند. برای اینکه اثر یاتاقان به خوبی حفظ شود و کارایی خود را به خوبی انجام دهد، باید یک فشردگی و روغنکاری بسیار خوبی انجام گیرد. اگر این روغنکاری به خوبی انجام نشود ممکن است برای شفت مشکل پیش بیاید و سبب خوردگی پکینگ شود.

ممکن است در یک مرحله، یک سری فرورفتگی‌هایی وجود داشته باشد که در با آنها تماس ایجاد نشده است، در این صورت یک شیار روغنی به وجود می‌آید. در همه بخش‌ها چه تماس در آنها به وجود آمده و چه به وجود نیامده باشد، یک شکل مارپیچی درست می‌شود که این شکل مارپیچی باعث پیشگیری از نشت سیالات و مایعات می‌شود و درنتیجه سبب آب‌ بندی و جلوگیری از نفوذ مایع و یا آب به درون خود پکینگ و یا دیگر تجهیزات صنعتی خواهد شد.

انواع پکینگ

 بهتر است بدانید که در صنعت، دو نوع پکینگ وجود دارد که ما در ادامه در مورد هر کدام از اینها صحبت میکنیم.

  1. نوع اول:

 درزگیر نواری است، این درزگیر خود دارای نوارهایی بوده که درون پوسته آب بند قرار می‌گیرد. ‌این محصول می‌تواند به عنوان محافظ گرد و خاک  و به عنوان فیلتر هم عمل کند. در صورتی باید از این نوار درزگیر استفاده کرد که سرعت حرکت شفت دستگاه کمتر از سه متر بر ثانیه باشد.

  1. نوع دوم:

پکینگ است که از این محصول به مقدار و تعداد بسیار زیاد، استفاده می‌شود. از پکینگ نوع دوم، در تجهیزاتی که دما و فشار بسیار بالا دارند، استفاده می‌شود. برای مثال هنگامی که از این پکینگ در یک پمپ آب استفاده می‌شود، نباید سرعت پمپ از شش متر بر ثانیه بیشتر باشد زیرا این محصول در برابر خوردگی مقاوم نیست و اگر سرعت پمپ بیشتر از شش متر بر ثانیه باشد ممکن است باعث ضربه دیدن و خراب شدن پکینگ گردد.

ویژگی‌های پکینگ گرافیت خالص

پکینگ گرافیت خالص، دارای تراکم بسیار مناسبی از الیاف گرافیت و کربن است که این تراکم مطلوب سبب شده، پکینگ گرافیت بسیار منسجم باشد و همچنین فشار بیشتری را بتواند در تجهیزات تحمل کند. این محصول ضداکسید است و در برابر کشش مقاومت خوبی دارد. پکینگ گرافیت خالص مقاوم بوده و دارای عمر طولانی می‌باشد به همین علت از اتلاف هزینه جلوگیری شده و استفاده از این محصول مقرون به صرفه است. در محیط‌های دارای اشعه‌های خطرناک و نیز مواد شیمیایی خطرناک هم میتوان از این پکینگ استفاده کرد و این محصول دچار تغییرات در ساختار خود نخواهد شد.

 

کاربردهای پکینگ گرافیت خالص

هر ماده ای کاربردی دارد. این پکینگ گرافیت خالص هم از این قاعده مستثنی نیست. ما در ادامه راجع به کاربردهای این محصول صحبت می‎کنیم.

  • از پکینگ گرافیت خالص می‌توان در مخازن پتروشیمی، تجهیزات دریایی، نیروگاه به عنوان عایق بند و آب بند استفاده کرد.
  • به منظور آب ‌بندی پمپ و تجهیزاتی که در آن‌ها فشار بسیار زیاد است، میتوان از این محصول استفاده کرد.
  • به منظور آب بندی دریچه‌ها در رآکتورها، مخازن آزمایشگاهی که در محیط‌های شیمیایی وجود دارند، میتوان از پکینگ گرافیت خالص استفاده کرد.
  • در دستگاه‌های مولد برق کاربردی و نیز گشتاورها هم می‌توان از پکینگ به عنوان آب بند استفاده نمود.
  • از این محصول می‌توان در محیط‌های دارای مواد گرم و داغ مانند روغن، آب داغ، و گازهایی مانند گاز هیدروژن استفاده کرد.
  • این آب بند و عایق در تجهیزاتی استفاده می‌شود که نیاز به محصولی دارند، تا دارای قابلیت انعطاف پذیری بالا باشد.
  • در تجهیزات نفتی و صنایع دارویی هم از این آب بند بسیار زیاد استفاده می‌شود.
  • علت خراب شدن و نشتی پکینگ

    هر پکینگ و ماده‌ای به نحوی خراب می‌شود. ما در ادامه راجع به نحوه خرابی پکینگ گرافیت خالص صحبت می‌کنیم. باید گفت که در اثر بالارفتن دما و در اثر به وجود آمدن اصطکاک، پکینگ خراب شده و باعث نشتی میگردد که در این صورت باید پکینگ تعویض شود و یک پکینگ جدید نصب گردد.

    قیمت پکینگ گرافیت خالص

    هر ماده صنعتی بسته به کاربرد و مقاومت خود و یا بسته به اینکه چه نوع مواد اولیه‌ای در خود دارد، قیمت یکسان نداشته و با قیمت های مختلف در بازار به فروش میرسد. قیمت پکینگ گرافیت خالص هم طبق این گفته بررسی می‌شود. شما برای اطلاع از قیمت اصلی محصولات و مواد نسوز، می توانید به سایت نسوز پارس مراجعه کنید و از آنها راهنمایی بخواهید.

دیتا شیت پکینگ گرافیت خالص

ویژگی

مقیاس

مقدار

الیاف

 

گرافیت خالص

سطح مقطع

 

چهارگوش

ابعاد

m

25 – 4

تراکم الیاف

 

1.5 – 1.3

بازه تحمل حرارتی

در محیط خشک

 

555 تا 200-

در بخار

650 تا 200-

دمای کاربردی برای مدت طولانی

 

540

مقاومت در برابر فشار

دریچه

bar

200

موتورهای رفت و برگشتی

100

موتورهای دوار

30

PH

 

14 – 0

 

 

هر محصول در بازار که کارایی لازم را دارد، به دو صورت اصلی و تقلبی تولید می‌شود. همگان و از جمله صنعتگران به خوبی میدانند که استفاده از محصولات تقلبی میتواند روند تولید را مختل کرده و خسارت‌های جبران ناپذیری به دستگاه‌های موجود در یک صنعت، آسیب وارد کند. پکینگ گرافیت خالص یکی از این مواد کاربردی است که در بازار به دو صورت اصلی و تقلبی تولید میشود. این محصول، کارایی لازم را در بیشتر حوزه‌های صنعت داشته و مورد استفاده تمامی صنعتگران قرار میگیرد. شما برای استفاده از این محصول به صورت اصلی و یا برای خرید آن، میتوانید به سایت نسوز پارس مراجعه کنید. این شرکت تمامی محصولات خود را به صورت اصلی و با کیفیت بالا در اختیار مشتریان خود قرر میدهد. مشاوران ما به صورت بیست و چهار ساعته آماده خدمت رسانی به مشتریان خود و صنعتگران گرامی میباشند.

اینفوگرافی

پکینگ-گرافیت-خالص
ویدیو

به زودی

محصولات مشابه با پکینگ گرافیت خالص