به سایت نسوز پارس خوش آمدید .

میدان امام خمینی - خیابان امیر کبیر - بین پاساژ طوس و ناظم الاطبا جنوبی - پلاک 546
ایران ، تهران

ورق پلی آمید

معرفی ورق پلی آمید

محصولات صنعتی برای بالا رفتن کیفیت خود نیاز به ماده‌های اولیه به روز‌تر و جدید‌تری دارند. نیاز به کشف ماده‌های جدید هر روز بیشتر از قبل احساس می‌شد. میزان مصرف همه مواد در سراسر جهان به دلیل افزایش تکنولوژی‌ها و همچنین زیاد شدن جمعیت بیشتر شد و این موضوع سبب شده بود تا نیاز باشد تعداد کارخانه‌ها و شهرک‌های صنعتی بیشتر شده و خط تولید‌های بیشتری در جریان باشند. اما افزایش این تعداد خط تولید نیز خود معضلاتی را به همراه داشت، برای بالا بردن تعداد خط تولید نیاز به تامین منابع اولیه برای راه انداختن خط تولید می‌باشد و دیگر منابع موجود کفایت نمی‌کرد. از این زمان محققان و صنعتگران به دنبال کشف و تولید ماده‌های اولیه جدیدی بودند تا هم بتوانند، کیفت محصولات تولیدی خود را بالا ببرند و هم مواد اولیه لازم برای تامین کردن خطوط تولید را تهیه کنند. این تحقیقات نتایج بسیار خوبی داشت و منجر به پیدایش انواع متنوعی از ماده‌ها شد که یکی از آن‌ها ورق پلی آمید بود. ما در ادامه راجع به این محصول صحبت میکنیم. با م همراه شوید.

مواد سازنده ورق پلی آمید

برای شناخت هر محصول لازم است که با مواد اولیه آن به خوبی آشنا شویم. در واقع هر محصول مجموعی از خواص مواد سازندهخود می‌باشد. از این رو بسیار اهمیت دارد که بدانید ماده اولیه سازندهماده مورد نظر شما چیست و آن ماده‌ی اولیه چه خاصیت‌هایی را به ماده بخشیده است. از این رو همیشه یکی از مهم‌ترین بخش‌های که برسی می‌کنیم ماده‌ی اولیه‌ سازندههر محصول می‌باشد. ورق پلی آمید نیز از این قائده مستثنی نیست و به برسی ماده‌ اولیه‌ آن می‌پردازیم. ورق پلی آمید همان طور که از نام آن بدیهی می‌باشد، از پلی آمید ساخته شده است. پلی آمید یک نوع پلیمر می‌باشد که به خاطر ساختار و خواصی که دارد بسیار پر کاربرد است و در ساخت ماده‌ها و قطعات زیادی از آن استفاده شده است. در واقع پلی آمید یک ابر مولکول با تکرار واحد‌های مرتبط با زنجیره‌ی آمید می‌باشد. این مولکول به دلیل پیوند‌های یک پارچه و مستحکمی که دارد؛ از دوام بالایی برخوردار می‌باشد و همین دوام و مقاومت آن باعث شده تا این ماده را به عنوان ماده‌ی اولیه سازندهورق پلی آمید انتخاب نمایند.

 دیگر ویژگی که ساعت انتخاب پلی آمید برای ساخت ورق پلی آمید و سایر ماده‌های صنعتی شده است؛ این موضوع می‌باشد که پلی آمید به راحتی پیدا می‌شود و در دسترس می‌باشد. پلی آمید هم به صورت طبیعی و هم مصنوعی تولید می‌شود و این اتفاق باعث شده تا دسترسی به آن آسان باشد. وفور این ماده باعث کاهش قیمت و مقرون به صرفه بودن آن نیز شده است. ورق پلی آمید به دلیل به کار رفتن پلی آمید در آن دارای تراکم بالا می‌باشد و این موضوع باعث می‌شود تا این ماده به راحتی دچار پارگی و ترک نشود. پلی آمید طبیعی مانند پروتئین‌هایی مثل پشم و ابریشم می‌باشد. پلی آمید‌های مصنوعی از طریق پلیمریزاسیون به وجود می‌آیند؛ مانند پارچه‌ها و نایلون‌ها می‌باشد. ورق پلی آمید ویژگی‌های بسیار زیادی دارد که باید مورد برسی قرار داد.

  • ویژگی ورق پلی آمید

    ویژگی‌های هر ماده، بسیار مرتبط با ماده اولیه آن می‌باشد؛ از طرفی هر محصول با توجه به ویژگی‌هایش شناخته می‌شود و بر اساس آن برای به کار رفتن در صنایع و بخش‌های مختلف برگزیده می‌شود. از این رو یکی از مهم‌ترین فاکتور‌ها در هر محصول شناخت ویژگی‌های آن ماده می‌باشد. شناخت ویژگی‌های هر ماده باعث می‌شود دریابید که آن ماده می‌تواند در شرایط مورد نظر شما دوام بیاورد و یا انتخاب خوبی برای آن بخش نمی‌باشد. ورق پلی آمید در برابر. ‌فرسایش مقاومت است و این ویژگی یکی از مزیت‌های مهم برای ماده‌ها به حساب می‌آید؛ زیرا باعث می‌شود در معرض‌فرسایش بتوان از آن استفاده کرد و دوام بالایی داشته باشد. کمتر محصولی وجود دارد که در این شرایط کارایی داشته باشد. ویژگی دیگر ورق پلی آمید مقاومت در برابر ضربه می‌باشد. بسیاری از ماده‌ها در برابر ضربه دچار خوردگی و یا شکستگی می‌شوند اما ورق پلی آمید این گونه نمی‌باشد. دیگر ویژگی ورق پلی آمید مقاومت کششی بالا ی این ماده می‌باشد. این ماده در برابر پارگی مقاوم است و تحت فشار کششی به خوبی دوام می‌آورد. دیگر ویژگی ورق پلی آمید مقاومت در برابر سایش می‌باشد. مقاومت در برابر سایش ورق پلی آمید تا حدی بالا می‌باشد که حتی با دستگاه سی آن سی نیز بسیار به سختی می‌توان این ماده را برش زد.

     

  • کاربرد‌های ورق پلی آمید

    1. ورق پلی آمید برای ساخت قطعات فولادی استفاده می‌شود.
    2. این ماده به دلیل داشتن اصطکاک بالا می‌تواند جایگزین مناسبی برای قطعات فولادی باشند. این قطعات عبارت‌اند از، چرخ دنده بوش و یا رینگ می‌باشد. همچنین برای کوپلینگ نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد. ساخت چرخ دنده گاید رینگ دیگر کاربرد ورق پلی آمید می‌باشد.
    3. از این ماده می‌توان به عنوان نگه دارنده در جک‌های هیدرولیکی نیز استفاده کرد.
    4. در صنایع خودروسازی ای ورق پلی آمید به دلیل داشتن مقاومت در برابر ضربه و مقاومت کششی بسیار استفاده می‌شود.
    5. این ماده از آن جایی که به سختی ساییده می‌شود و در برابر سایش بسیار مقاوم می‌باشد در صنعت خودرو به کار گرفته می‌شوند.

دیتا شیت ورق پلی آمید

ویژگی

مقیاس

مقدار

جنس

 

پلی آمید

تراکم

 

1.11

ضخامت

mm

100 – 8

ابعاد

cm

100 * 100

تحمل حرارتی

 

170

دمای کاربردی برای مدت طولانی

 

100

دمای ذوب

 

261

مقاومت در برابر فشار

bar

840

جذب آب

%

0.4

 

 

قیمت ورق پلی آمید

هر ماده صنعتی بسته به کاربرد و مقاومت خود و یا بسته به اینکه چه نوع مواد اولیه‌ای در خود دارد، قیمت یکسان نداشته و با قیمت‌های مختلف در بازار به فروش می‌رسد. قیمت ورق پلی آمید هم طبق این گفته بررسی می‌شود. شما برای اطلاع از قیمت اصلی محصولات و مواد نسوز، می‌توانید به سایت نسوز پارس مراجعه کنید و از آن‌ها راهنمایی بخواهید.

 

نتیجه‌گیری

ورق پلی آمید از ماده‌هایی می‌باشد که با کشف و مورد استفاده قرار گرفتن آن در صنعت کمک شایانی به پیشرفت صنایع مختلف شد. مهم‌ترین ویژگی ورق پلی آمید مقاومت آن در برابر ضربه و علاوه بر آن مقاومت بسیار بالای آن در برابر سایش می‌باشد. همچنین این ماده از قدرت اصطکاک بالایی برخودار می‌باشد. این ویژگی‌ها باعث شده تا از ورق پلی آمید در صنایع خودروسازی بسیار استفاده شود و همچنین جایگزین قطعات فولادی باشد.

در آخر نیز باید بگوییم که هر محصول در بازار که کارایی لازم را دارد، به دو صورت اصلی و تقلبی تولید می‌شود. همگان و از جمله صنعتگران به خوبی می‌دانند که استفاده از محصولات تقلبی می‌تواند روند تولید را مختل کرده و خسارت‌های جبران ناپذیری به دستگاه‌های موجود در یک صنعت، آسیب وارد کند. ورق پلی آمید یکی از این مواد کاربردی است که در بازار به دو صورت اصلی و تقلبی تولید می‌شود. این محصول، کارایی لازم را در بیشتر حوزه‌های صنعت داشته و مورد استفاده تمامی صنعتگران قرار می‌گیرد. شما برای استفاده از این محصول به صورت اصلی و یا برای خرید آن، می‌توانید به سایت نسوز پارس مراجعه کنید. این شرکت تمامی محصولات خود را به صورت اصلی و با کیفیت بالا در اختیار مشتریان خود قرار می‌دهد. مشاوران ما به صورت بیست و چهار ساعته آماده خدمت‌رسانی به مشتریان خود و صنعتگران گرامی می‌باشند.

اینفوگرافی

ورق-پلی-آمید
ویدیو

به زودی

محصولات مشابه با ورق پلی آمید