به سایت نسوز پارس خوش آمدید .

میدان امام خمینی - خیابان امیر کبیر - بین پاساژ طوس و ناظم الاطبا جنوبی - پلاک 546
ایران ، تهران

کاسه نمد وایتون

معرفی کاسه نمد وایتون

کاسه نمد محصولی است که از آن می‌توان برای آب‌بندی قطعات و تجهیزات استفاده کرد. این محصول قادر است درز بین دو سطح را پوشش دهد و آن‌را بپوشاند. برای درزبندی شفت دوار مانند بلبرینگ و رولبرینگ‌ها از کاسه نمد استفاده می‌کنند. این محصول از نشت مایعات و سیالات جلوگیری می‌کند. این محصول از نمد فشرده‌شده، فنر و واشر کاسه‌ای ساخته شده‌است. در ادامه درباره کاربردهای کاسه نمد، کاسه نمد وایتون، ویژگی‌ها و خصوصیات آن صحبت خواهیم کرد با ما همراه شوید.

 

کاربردهای کاسه نمد

کاسه نمد یک محصول بسیار مناسب برای درزبندی و آب‌بندی بین دو سطح است. برای تولید این محصول از فنر و واشر کاسه‌ای به همراه نمد فشرده استفاده می‌کنند. از کاسه نمد می‌توان در صنایع مختلفی استفاده کرد. برخی از کاربردهای کاسه نمد عبارتند از:

_قابل استفاده در گیربکس خودرو

_قابل استفاده در شیرفرمان

_قابل استفاده در سوپاپ خودرو

_قابل استفاده در میل لنگ خودرو

_قابل استفاده در پلوس

_قابل استفاده در کمک فنر

_قابل استفاده در دستگاه لباسشویی

_قابل استفاده در لوازم دارای بلبرینگ

 

نکات قابل توجه در هنگام استفاده از کاسه نمد

کاسه نمد محصولی بسیار مقاوم در برابر حرارت و مایعات است که از آن می‌توان برای آب‌بندی محصولات مختلف استفاده کرد. در هنگام استفاده و نصب این محصول حتما به نکات زیر توجه کنید:

_استفاده نکردن از ضربه برای جا انداختن کاسه نمد

_تمیز کردن محل نصب قبل از نصب کردن محصول

_استفاده از روانکارهایی مانند گریس هنگام نصب کاسه نمد

_نیاز داشتن به ابزار تخصصی برای نصب محصول در محل موردنظر

انواع کاسه نمد

کاسه نمد یک محصول مخصوص درزبندی و آب‌بندی است که از آن می‌توان برای پرکردن درز بین دو سطح مختلف استفاده کرد. این محصول در انواع مختلفی تولید شده و به بازار مصرف عرضه می‌گردد تا مصرف‌کننده بتواند باتوجه به نیاز خود یکی از محصولات را انتخاب کند و سپس آن‌را خریداری نماید. انواع کاسه نمد عبارتند از:

_کاسه نمد سیلیکونی: این محصول قادر است از دما منفی پنجاه درجه سانتیگراد تا مثبت صدوهشتاد درجه سانتیگراد را تحمل کند همچنین باید گفت که این محصول در برابر ضربه هم بسیار مقاوم عمل می‌کند.

_کاسه نمد پلی پورتان: کاسه نمد پلی پورتان یکی دیگر از انواع کاسه نمد است که در برابر فرسودگی و ضربات مقاومت بالا دارد.

_کاسه نمد چرم: این محصول دارای انعطاف‌پذیری بسیار بالایی است.

_کاسه نمد پی یو: این نوع از کاسه نمد می‌تواند در برابر نیرو بسیار مقاوم باشد و همچنین قادر است از دما منفی چهل‌وپنج درجه سانتیگراد تا مثبت صد درجه سانتیگراد را تحمل کند.

_کاسه نمد ACM: این نوع کاسه نمد در برابر ضربه بسیار مقاوم بوده و همچنین عمر طولانی دارد.

_کاسه نمدNBR : این کاسه نمد یکی دیگر از محصولات کاسه نمد می‌باشد که جزو پرمصرف‌ترین نوع کاسه نمد است و از آن می‌توان در قطعات خودرو هم استفاده کرد. این محصول قادر است از دما منفی پنجاه‌و‌پنج تا مثبت صدوپنج درجه سانتیگراد را تحمل کند.

وایتون

 

وایتون یک محصول نسوز و مقاوم در برابر حرارت است که از آن میتوان برای ساخت کاسه نمد وایتون هم استفاده کرد. وایتون ضدروغن هیدرولیک، ضداسید، ضدحلال و ضدبنزین و همچنین ضد سایش می­باشد. به طور کلی میتوان گفت که حدود چهار نوع وایتون وجود دارد که دارای درصدهای مختلفی از مواد اولیه می­باشند و همچنین کاربردهای گوناگونی نیز دارند. بیشتر وایتون­ها دارای 66 تا 77 درصد فلوئورین هستند. درمورد محدوده دمایی وایتون باید گفت که این محصول قادر است از دما 25-درجه فارنهایت تا حدود 400درجه فارنهایت را تحمل کند.

  • نوار لاستیک وایتون

    درمورد نوار لاستیک وایتون باید گفت که نام تجاری الاستومرهای فلئورکربن، وایتون است. این ماده در برابر دما بالا مقاومت بسیار خوبی دارد اما  قابلیت فشرده­سازی این محصول کم می­باشد. محصول ذکرشده در گروه لاستیک مصنوعی قرار گرفته­ است که برای اولین بار این محصول توسط شرکتی به نام دوپنت ساخته شد. اگر بخواهیم وایتون را با دیگر الاستومرها مقایسه کنیم باید بگوییم که این محصول دارای قدرت و توانایی تحمل درجه حرارت بالاتری نسبت به سایر الاستومرها است.

    این محصول در دماهای بالا خواص فیزیکی خودرا حفظ کرده و دچار تغییر فیزیکی و یا شیمیایی در ساختار خود نمی­شود. نوار لاستیک وایتون در برابر مواد شیمیایی و روغن نیز بسیار مقاوم عمل می­کند. در صورت قرار گرفتن نوار لاستیک وایتون در معرض حرارت بالا و در محیط آزمایشگاه، قادر است تا دما دویست­و­چهل درجه سانتیگراد را هم تحمل کند. درصورت قرار گرفتن نوار لاستیک وایتون در دماهای بالاتر از سیصد درجه سانتیگراد، این محصول قادر است شکل و ظاهر خود را حفظ کرده و همچنین دچار تغییرات فیزیکی و یا شیمیایی در ساختار خود نمی­شود.

     

    کاسه نمد وایتون چیست

    کاسه نمد وایتون محصولی است که از یک نوع لاستیک مصنوعی به نام وایتون ساخته شده‌است. این لاستیک در برابر حرارت و گرما بسیار مقاوم عمل می‌کند. استفاده از این محصول باعث کاهش هزینه‌های نگهداری و آب‌بندی می‌شود. این محصول دارای قیمت نسبتا پایینی است برای همین از نظر اقتصادی بسیار مقرون به صرفه بوده و از اتلاف هزینه جلوگیری می‌کند.

     

    ویژگی‌های کاسه نمد وایتون

    کاسه نمد وایتون یکی از محصولات بسیار مناسب برای درزگیری است که برای تولید آن از لاستیک باکیفیت‌ و مقاوم در برابر حرارت وایتون استفاده شده‌است. این محصول دارای ویژگی‌های خاصی است که این محصول را به یک کاسه نمد بسیار محبوب و پرفروش تبدیل کرده‌است. برخی از ویژگی‌های کاسه نمد وایتون عبارتند از:

    _تحمل دما از منفی بیست درجه سانتیگراد تا مثبت دویست‌وده درجه سانتیگراد

    _کاهش هزینه نگهداری از محصولات آب‌بندی

    _مقاومت بالا در برابر اکثر موادشیمیایی

    _بسیار مقاوم در برابر بیشتر اسیدهای معدنی

    _عملکرد عالی در سوخت‌های اکسیژنه خودرو

    _مقاومت بالا در برابر روغن‌ها

    _مقاوم در برابر اسیدها

    _بسیار مقاوم در برابر مایعات سیلیکون

    _مقاوم در برابر گازها

    _مقاومت بالا در برابر هیدروکربن‌های هالوژنه

    _مقاوم در برابر اکسیداسیون

    _مقاوم در برابر اشعه فرابنفش

    _مقاوم در برابر قارچ

    _بسیار مقاوم در برابر ازن

    _مقاوم در برابر روغن هیدرولیک

    _مقاومت بالا در برابر اسید

    _بسیار مقاوم در برابر اسید

    _مقاومت بالا در برابر حلال‌ها

    _مقاوم در برابر سایش

دیتا شیت کاسه نمد وایتون

به زودی

کاربرد کاسه نمد وایتون

کاسه نمد وایتون یکی از انواع محصولات کاسه نمد است که از لاستیک وایتون برای تولید آن استفاده می‌کنند. لازم است بدانید که این محصول در برابر حرارت و گرما هم می‌تواند بسیار مقاوم عمل کند. از کاسه نمد وایتون می‌توان در صنایع مختلف استفاده کرد که این کاربردها عبارتند از:

_قابل استفاده در شفت موتور اتومبیل

_قابل استفاده در شیلنگ

_قابل استفاده در واشرهای خودرویی

_قابل استفاده در قطعات هواپیما

_قابل استفاده در قطعات موشک

نکات قابل توجه و موارد منع استفاده از کاسه نمد وایتون

کاسه نمد وایتون یکی از محصولات بسیار مقاوم در برابر حرارت و قادر است در برابر بیشتر موادشیمیایی هم خاصیت و ویژگی خود را حفظ کند اما باید توجه داشته باشید که این محصول در برابر بسیاری از موادشیمیایی و سا اسیدهای قوی مقاومت زیادی نداشته و کارایی خود را از دست می­دهد. از  کاسه نمدوایتون معمولا در معرض آب داغ، بخار، اترها و استرهای دارای وزن مولکولی پایین، حلال قطبی، اسید داغ هدروفلوئوریک و کلروسولفونیک، روغن ترمز پایه گلیکولی استفاده نمی­شود.کاسه نمد وایتون برای کاربردهایی که به انعطاف پذیری بسیار خوب در دما پایین نیاز دارند مناسب نیست زیرا این محصول دارای انعطاف­پذیری نسبتا پایینی است. نکته مثبت استفاده از این محصول آن است که از برخی از مواد وایتون در موادغذایی و دارویی استفاده می­شود برای همین استفاده از این محصول برای سلامت انسان هیچگونه ضرری ندارد و به بدن انسان آسیب نمی­رساند.

نتیجه گیری

 

در آخر باید گفت که هر محصول در بازار که کارایی لازم را دارد، به دو صورت اصلی و تقلبی تولید می‌شود. همگان و از جمله صنعتگران به خوبی میدانند که استفاده از محصولات تقلبی میتواند روند تولید را مختل کرده و خسارتهای جبران ناپذیری به دستگاه‌های موجود در یک صنعت، آسیب وارد کند. کاسه نمد وایتون یکی از این مواد کاربردی است که در بازار به دو صورت اصلی و تقلبی تولید میشود. این محصول، کارایی لازم را در بیشتر حوزه‌های صنعت داشته و مورد استفاده تمامی صنعتگران قرار میگیرد. شما برای استفاده از این محصول به صورت اصلی و یا برای خرید آن، میتوانید به سایت نسوز پارس مراجعه کنید. این شرکت تمامی محصولات خود را به صورت اصلی و با کیفیت بالا در اختیار مشتریان خود قرار میدهد. مشاوران ما به صورت بیست و چهار ساعته آماده خدمت رسانی به مشتریان خود و صنعتگران گرامی میباشند.

اینفوگرافی

کاسه-نمد-وایتون
ویدیو

به زودی

محصولات مشابه با کاسه نمد وایتون