به سایت نسوز پارس خوش آمدید .

میدان امام خمینی - خیابان امیر کبیر - بین پاساژ طوس و ناظم الاطبا جنوبی - پلاک 546
ایران ، تهران

پارچه تفلونی بدون چسب

معرفی پارچه تفلونی بدون چسب

پارچه تفلونی بدون چسب از ترکیب پارچه نسوز به همراه تفلون که یک پلیمر نچسب است ساخته شده است این محصول فاقد چسب است و در صنایع گوناگونی از آن استفاده می­کنند. ما در ادامه راجع به این ماده، ویژگی‌ها و مزایای آن صحبت میکنیم. با ما همراه شوید.

معرفی پارچه تفلونی بدون چسب

پارچه تفلونی بدون چسب از به هم بافته شدن الیاف فایبرگلاس، الیاف فایبرسرامیک و با الیاف آرامید ساخته می­شود. در ساخت وتولید این محصول از الیاف باکیفیت استفاده می­شود تا پارچه به دست آمده هم مرغوب و باکیفیت باشد. پارچه نسوز از الیاف شیشه­ای یا آرامید به وجود امده است. این محصول دارای تحمل حرارتی بالایی است و میتواند تا دما هزار و پانصد درجه سانتیگراد را تحمل کند. این محصول آتش نمیگیرد و غیرقابل اشتعال است. باید اشاره کرد که نوع بافت این پارچه تار و پود ویا ساتین است.اگر این محصول ذوب شود یک ماده گرم و چسبناک تولید شده که میتواند باعث سوختگی می­شود. پارچه نسوز محصولی است که غیر قابل اشتعال است و در اثر آتش سوزی نمی­سوزد و گاهی اوقات می­تواند خود را خاموش کند. عایق کاری ساختمان و یا تاسیسات می‌توانید از پارچه نسوز استفاده کنید. در محیط‌های که حرارت و فشار بالا است به راحتی از این محصول می‌توانید استفاده کنید.

 

ویژگی­های پارچه تفلون بدون چسب

1:پارچه تفلون بدون چسب دارای قابلیت انعطاف پذیری بالایی است اما نمی­تواند به سطوح نامنظم بچسبد.

2:این محصول دارای مقاومت شیمیایی بسیار خوبی است که باعث محبوبیت این پارچه می­شود.

3:این پارچه قادر است از دما منفی هفتاد و سه درجه سانتیگراد را تا مثبت دویست و هشتاد درجه سانتیگراد را تحمل کند بدون اینکه تغییری در ساختار این محصول به دست آید.

کاربرد پارچه تفلونی بدون چسب

از پارچه تفلونی بدون چسب که از ترکیب پارچه نسوز و تفلون است میتوان در کارهای زیادی استفاده کرد.

1:برای بسته بندی صنایع، المنت حرارتی، صنایع چاپ، دستگاه جوش پروفیل یو پی وی سی، صنایع دارویی و بسته بندی پلاستیکی، صفحات حرارتی از پارچه تفلون بدون چسب استفاده می­شود.

2:از این محصول میتوان به عنوان پوشش غلتک هم استفاده کرد.

تاریخچه تفلون و خصوصیات آن

تفلون در سال 1938 در نیوجرسی، درحالی که  بر روی گاز سرمایشی یا همان گاز سردکننده آزمایشاتی را انجام می­دادند، با بررسی یک نمونه فشرده از تترا فلوئور اتیلن به این نتیجه رسیدند که این نمونه به طور خود به خود به یک ماده براق، جامد پلیمریزه و سفید در آمده که امروزه آن را با نام پلی تترا فلوئور اتیلن یا همان تفلون می­شناسیم این ماده پلیمری دارای ضریب اصطکاک کمی نیز می­باشد. در تفلون رده مکانیکی از تفلون بازیافت شده استفاده می­شود و نیز باید اشاره کرد که در تفلون هایی که در صنایع داروسازی یا صنایع غذایی به کار برده می­شوند، از هیچ مواد بازیافتی استفاده نشده است برای همین به آن تفلون بکر نیز گفته می­شود همچنین باید درمورد تفلون بکر گفت که توسط سازمان غذا و دارو آمریکا نیز تایید شده است.

  • کاربرد تفلون

    از تفلون که یک ماده نچسب است در ساخت پارچه تفلونی بدون چسب استفاده شده است. از این ماده میتوان برای ساخت ظروف آشپزخانه استفاده کرد. میتوان از لایه نازک تفلون برای تولید کامپوزیت فیبر کربنی و همچنین کامپوزیت فایبرگلاس در صنعت هوافضا استفاده کرد. تفلون دارای خاصیت ضد خورده شدن است پس در برابر اسیدها یا اسید قوی میتوان از این محصول برای ساخت ظروف نگهدارنده اسید استفاده کرد. از این محصول در صنعت نیز میتوان استفاده کرد زیرا داری ضریب اصطکاک پایینی است پس برای ساخت یاتاقان لغزشی، چرخ دنده، آب بند، بوش، گسکت و واشر، نخ دندان بسیار مناسب است درکل باید گفت در محصولاتی که نیاز به لغزش با اصطکاک پایین دارند میتوان از تفلون استفاده کرد. بیشترین کاربرد تفلون را میتوان درساخت کابل برق رایانه ها و نیز هوافضا دانست. به همین علت دارای خواص دی الکتریک بسیار خوبی در فرکانس های رادیویی می­باشد. در صنایع شیمیایی، پتروشیمی، لاستیک و حتی پلاستیک از تفلون استفاده می­شود. در تولید نوار نقاله صنایع بهداشتی و غذایی از این محصول استفاده می­کنند.

دیتا شیت پارچه تفلونی بدون چسب

ویژگی

مقیاس

مقدار

جنس

 

فایبرگلاس، روغن تفلون

رنگ

 

کرم، قهوه‌ای

عرض

m

1

ضخامت

mm

0.5 – 0.08

تراکم الیاف

 

746

بازه تحمل حرارتی

 

288 تا 170-

دمای کاربردی برای مدت طولانی

 

260

ضریب اصطکاک

 

1 – 0.05

انبساط طولی

%

0.5

ثابت دی‌الکتریک

 

2.6

 

 

انواع پارچه نسوز تفلونی

پارچه تفلونی یک سطح بسیار صاف، صیقل داده شده، تمیز و بسیار براق دارد. علت محبوبیت زیاد این محصول همین سطح صاف است که باعث شده هرگونه لک و یا قطات شیمیایی به راحتی پاک شود، به همین علت در صنایع غذایی به عنوان نوار تسمه برای صنعت بیسکوییت سازی مورد استفاده قرار می­گیرد. باید اشاره کرد که میتوان از این محصول در صنایع آزمایشگاهی وبه عنوان صفحات آزمایشی هم استفاده می­کنند.

دو نوع پارچه نسوز تفلونی تولید می­شود که اولی پارچه چسبدار تفلونی بوده و دومی پارچه چسب دار تفلونی بدون چسب می­باشد. پارچه تفلون چسبدار در دستگاه شیرینگ پک و دستگاه بسته بندی وکیوم دارد. این نوع  این محصول سبب شده که بسیار راحت حرارت به پلاستیک یا فیلم سلفون منتقل شده و باعث شود آنها به هم بچسبند. نکته قابل توجه درمورد این محصول آن است که پلاستیک ذوب شده به پارچه تنسوز تفلون نمی­چسبد. این پارچه نسوز چسبدار تفلونی به صورت پارچه در عرض 1 تا 100 سانتی متر و نیز با ضخامت 0.13 و0.25 ساده و پشت چسبدار ساخته شده و به بازار مصرف عرضه می­گردند.

قیمت پارچه تفلونی چسب دار

هر ماده صنعتی بسته به کاربرد و مقاومت خود و یا بسته به اینکه چه نوع مواد اولیه‌ای در خود دارد، قیمت یکسان نداشته و با قیمت های مختلف در بازار به فروش میرسد. قیمت پارچه تفلونی بدون چسب هم طبق این گفته بررسی می‌شود. شما برای اطلاع از قیمت اصلی محصولات و مواد نسوز، می توانید به سایت نسوز پارس مراجعه کنید و از آنها راهنمایی بخواهید.

نتیجه گیری

هر محصول در بازار که کارایی لازم را دارد، به دو صورت اصلی و تقلبی تولید می‌شود. همگان و از جمله صنعتگران به خوبی میدانند که استفاده از محصولات تقلبی میتواند روند تولید را مختل کرده و خسارتهای جبران ناپذیری به دستگاه‌های موجود در یک صنعت، آسیب وارد کند. پارچه تفلونی بدون چسب یکی از این مواد کاربردی است که در بازار به دو صورت اصلی و تقلبی تولید میشود. این محصول، کارایی لازم را در بیشتر حوزه‌های صنعت داشته و مورد استفاده تمامی صنعتگران قرار میگیرد. شما برای استفاده از این محصول به صورت اصلی و یا برای خرید آن، میتوانید به سایت نسوز پارس مراجعه کنید. این شرکت تمامی محصولات خود را به صورت اصلی و با کیفیت بالا در اختیار مشتریان خود قرار میدهد. مشاوران ما به صورت بیست و چهار ساعته آماده خدمت رسانی به مشتریان خود و صنعتگران گرامی میباشند.

اینفوگرافی

پارچه-تفلونی-بدون-چسب
ویدیو

به زودی

محصولات مشابه با پارچه تفلونی بدون چسب