به سایت نسوز پارس خوش آمدید .

میدان امام خمینی - خیابان امیر کبیر - بین پاساژ طوس و ناظم الاطبا جنوبی - پلاک 546
ایران ، تهران

ورق فوم الاستومری

معرفی ورق فوم الاستومری

ورق نسوز محصولی است که از مواد اولیه نسوز و غیرقابل اشتعال ساخته شده است. این محصول در صنعت کاربرد زیادی داشته و به همین علت بسیار پرفروش می‌باشد. ما درادامه درباره ورق فوم الاستومری، خصوصیات و کاربردهای آن صحبت خواهیم کرد با ما همراه شوید.

 

خصوصیات ورق نسوز

همانطور که گفتیم ورق نسوز از مواد غیرقابل اشتعال ساخته شده است که می‌تواند دماهای بسیار بالا را تحمل کند. این محصول می‌تواند از دما سیصد درجه سانتیگراد تا هزار و چهارصد درجه سانتیگراد را تحمل کند بدون اینکه در ساختار خود دچار تغییر و تحول فیزیکی و شیمیایی شود. ورق نسوز دارای استحکام مکانیکی نسبتا خوبی است اما باید در نظر داشت که استحکام مکانیکی در انواع ورق نسوز متفاوت است.

 

انواع ورق نسوز

ورق نسوز محصولی ضدحریق بوده و آتش نمی‌گیرد. این محصول در انواع گوناگونی تولید شده که عبارتند از. ورق نسوز فیبر، ورق نسوز کیلینگیریت، ورق نسوز میکا، ورق نسوز آزبست، ورق نسوز گرافیت خالص.

 

کاربرد ورق نسوز

به وسیله مواد اولیه نسوز می‌توان محصولات نسوز و ورق نسوز را تولید کرد که به عنوان عایق حرارتی بسیار کاربرد دارند. برای ساخت واشر نسوز می‌توانید از ورق نسوز استفاده کنید. در نیروگاه‌ها، پالایشگاه، سکوهای نفتی، صنایع تولیدی از این ورق استفاده می‌کنند.

قیمت ورق نسوز

ورق نسوز به علت نسوز بودنش در صنایع مختلفی کاربرد داشته و به همین علت بسیار پرکاربرد و محبوب است، این محصول در ابعاد و اندازه‌های گوناگون ساخته می‌شود تا بتواند به نیازهای مصرف‌کننده پاسخ دهد. باتوجه به نوع ورق، آلیاژ، مواد اولیه به کار رفته در ساخت این محصول، قیمت آن‌ها باهم تفاوت دارد و هرچه مواد استفاده شده در آن مرغوبتر و باکیفیت­تر باشد، قیمت ورق نسوز هم بالاتر می‌رود.

 

فوم نسوز

فوم نسوز بلوک‌هایی هستند که در هنگام آتش‌سوزی، به فوم کربن تبدیل شده و مانند یک محصول عایق عمل می‌کنند. به همین علت استفاده از آن در صنایعی که در معرض آتش­سوزی هستند، بسیار پیشنهاد می­شود.

 

انواع فوم نسوز

همانطور که گفتیم فوم نسوز محصولی است که در صورت وقوع آتش سوزی به فوم کربن تبدیل می­شود و مانند یک عایق عمل می­کند. این محصول در دو نوع چسب­­دار و بدون چسب تولید به بازار مصرف عرضه می­گردد. فوم نسوز چسب­دار را می­توان بر روی سطوحی مانند گچ، چوب، پلاستیک استفاده کرد. جنس فوم نسوز چسب دار از الاستومر سلول باز است و می­تواند دما را تا حدود نود درجه سانتیگراد تحمل کند.

 

ویژگی­های فوم نسوز

فوم نسوز یک محصولی است که بعنوان عایق در صنایع مختلف به کار می­رود. فوم نسوز دارای چگالی هفتاد است. این محصول سلول باز بوده و برای جذب صوت فرکانس پایین بسیار مناسب است. این محصول می­تواند صداهای تولید شده توسط اسپیکرها یا منابع دیگر تولید صدا را جذب کند. فوم نسوز دارای ظاهر زیبا بوده و همچنین نصب کردن آن بسیار آسان است برای همین برای نصب این محصول به افراد متخصص نیاز نیست. در صورت ترکیب فوم نسوز با آکوستیک پنل­ها عملکرد بهتری را از این محصول شاهد خواهیم بود. مصرف کننده می­تواند به تنهایی و با استفاده از ابزاری مانند میخ­های پایه بلند و همچنین چسب­های دوطرفه این محصول را بر روی دیوار یا محل مورد نظر نصب نماید. لازم به ذکر است که در بازار انواع اسپری­هایی وجود دارند که به راحتی می­توان انها را به پشت فوم زد و سپس برروی دیوار نصب کرد.

 

کاربرد فوم نسوز

فوم نسوز محصولی است که در عایق بندی استفاده می­شود. از این محصول می­توان در دستگاه­ها و تجهیزاتی که سرو صدای زیادی دارند مانند ژنراتورها و موتور های برق که سبب ایجاد آلودگی­های صوتی و حرارتی می­شوند، استفاده کرد. درصنایع مختلف مانند صنعت خودروسازی از این فوم استفاده کنید. در استودیوها، سالن­های کنفرانس، محیط­های آموزشی، کلاس­های آنلاین و آموزش از راه دور می­توانید از این محصول استفاده کنید.  فوم نسوز برای تهیه فوم هرمی و شانه تخم مرغی به عنوان عایق صوت مورد استفاده قرار می­گیرد. باید گفت که این فوم علاوه بر عایق صدا بودن می­تواند به عنوان عایق حرارتی نیز عمل کند. اما بیشترین کاربرد این فوم به عنوان عایق صوتی است.

 

  • انواع ورق الاستومری

    ورق الاستومری یک محصول عایق است که از پروپیلن و نیز لاستیک ضداسیدساخته می­شود.این محصول در انواع مختلفی تولید و به بازار مصرف عرضه می­گردد.

    1-ورق فوم الاستومری 2-لوله الاستومری 3-ورق الاستومری چسب­دار

    ورق فوم الاستومری یکی از نمونه­ های تولیده شده از فوم الاستومری است که به عنوان عایق صدا و عایق حرارت  استفاده می­شود. همچنین این محصول در برابر رطوبت و بخار آب مقاومت خوبی از خود نشان می­دهد. ورق فوم الاستومری در برابر اشعه ­های فرابنفش و دیگر اشعه ­های مخرب مقاوم عمل می­کند.

     

     معرفی ورق فوم الاستومری

    ورق فوم الاستومری، ورقی نسوز است که از پروپیلن و لاستیک ضد اسید ساخته شده است. این محصول یکی از مهمترین عایق­های پلیمری می­باشد که در صنایع گوناگون از آن استفاده می­کنند.

     

  • ویژگی­های ورق فوم الاستومری

    ورق فوم الاستومری از پلیمر و موادی مانند پروپیلن و لاستیک ضد اسید ساخته شده است که به عنوان عایق از آن­ها استفاده می­گردد.

    1. 1. از مهمترین ویژگی­های این محصول می­توان به مقاومت زیاد آن­ در برابر بخار، توانایی تحمل حرارت از صد و بیست درجه سانتیگراد تا صد و پنجاه درجه سانتیگراد، مقاومت در برابر گرد و غبار، مقاومت نسبتا خوب در برابر اشعه ­هایی مانند فرابنفش اشاره کرد.

    2.این محصول در برابر آلودگی­های صنعتی بیولوژیکی مقاوم عمل می­کند.

    3.از دیگر خصوصیات این محصول میتوان به عایق صدا بودن، انتقال حرارت بسیار پایین، انعطاف پذیری بالا، قابلیت پذیرش چسب و رنگ پذیری، تحمل سرما تا منفی صد و پنجاه درجه سانتیگراد اشاره کرد.

    4.نصب ورق فوم الاستومری بسیار آسان بوده و افراد بدون نیاز به ابزار خاصی می­توانند آن را نصب کنند. 5.همچنین ورق فوم الاستومری خطرات زیست محیطی را به همراه ندارد، برای همین یک محصول پر مصرف و پر فروش است. 

دیتا شیت ورق فوم الاستومری

ویژگی

مقیاس

مقدار

جنس

 

لاستیک ضد اسید (EPDM)، لاستیک ضدروغن (NBR)، پلی وینیل کلراید (PVC)

تراکم

 

65 – 50

ابعاد

m

1.2 – 1  در رول

بازه تحمل حرارتی

 

200 تا 50-

دمای کاربردی برای مدت طولانی

 

120

رسانایی حرارتی (در دمای   35)

w/m.k

0.04

میزان جذب آب

%

4

 

 

کاربرد ورق فوم الاستومری

همانطور که گفتیم ورق فوم الاستومری از پروپیلن و لاستیک ضد اسید ساخته شده است و نام الاستومر از ترکیب دو نام الاستیک که به معنای ارتجاعی بوده و مر که به معنی پلیمر است ساخته شده است.

1.از این محصول می­توان در سیستم­های تهویه هوا، کانال های آب و خنک سازی های صنعتی استفاده کرد.

 2.این محصول یک عایق تک سلولی بوده و می­توان از آن به عنوان عایق ضد تعریق هم استفاده کرد.

3.از ورق فوم الاستومری برای کنترل حرارت مصنوعی که در آن به انعطاف پذیری بالا نیاز است هم می­توانید استفاده کنید. لازم به ذکر است که از این محصول برای عایق بندی تجهیزات سرمایشی، گرمایشی و آب و هوایی هم استفاده می­شود.


قیمت ورق فوم الاستومری

هر ماده صنعتی بسته به کاربرد و مقاومت خود و یا بسته به اینکه چه نوع مواد اولیه‌ای در خود دارد، قیمت یکسان نداشته و با قیمت‌های مختلف در بازار به فروش می‌رسد. قیمت ورق فوم الاستومری هم طبق این گفته بررسی می‌شود. شما برای اطلاع از قیمت اصلی محصولات و مواد نسوز، می‌توانید به سایت نسوز پارس مراجعه کنید و از آن‌ها راهنمایی بخواهید.

 

نتیجه گیری

در آخر نیز باید بگوییم که هر محصول در بازار که کارایی لازم را دارد، به دو صورت اصلی و تقلبی تولید می‌شود. همگان و از جمله صنعتگران به خوبی می‌دانند که استفاده از محصولات تقلبی می‌تواند روند تولید را مختل کرده و خسارت‌های جبران ناپذیری به دستگاه‌های موجود در یک صنعت، آسیب وارد کند. ورق فوم الاستومری یکی از این مواد کاربردی است که در بازار به دو صورت اصلی و تقلبی تولید می‌شود. این محصول، کارایی لازم را در بیشتر حوزه‌های صنعت داشته و مورد استفاده تمامی صنعتگران قرار می‌گیرد. شما برای استفاده از این محصول به صورت اصلی و یا برای خرید آن، می‌توانید به سایت نسوز پارس مراجعه کنید. این شرکت تمامی محصولات خود را به صورت اصلی و با کیفیت بالا در اختیار مشتریان خود قرار می‌دهد. مشاوران ما به صورت بیست و چهار ساعته آماده خدمت‌رسانی به مشتریان خود و صنعتگران گرامی می‌باشند.

اینفوگرافی

ورق-فوم-الاستومری
ویدیو

به زودی

محصولات مشابه با ورق فوم الاستومری