به سایت نسوز پارس خوش آمدید .

میدان امام خمینی - خیابان امیر کبیر - بین پاساژ طوس و ناظم الاطبا جنوبی - پلاک 546
ایران ، تهران

پارچه فایبرگلاس فویل دار

معرفی پارچه فایبرگلاس فویل دار

همزمان با پیشرفت تکنولوژی نیاز های مردم نیز هر روز بیشتر می شد و تامین این نیاز ها کار سخت ترین نسبت به قبل بود.‌ مصرف متریال توسط انسان ها هم به دلیل افزایش جمعیت و هم به دلیل پیشرفت علم و تکنولوژی روز به روز بیشتر می شد و به همین دلیل دیگر کارخانه ها نمی توانستند با متریال های موجود نیاز جامعه ی مصرف گرا را بر طرف نمایند. این مشکل تازه صنعتگران و اهالی علم را به فکر فرو برد و موجب رسیدن به نتایج بی نظیری شد. آن ها توانستند؛ منابع جدید و متریال های بهتری را کشف کنند و یا تولید نمایند؛ که هم باعث می شد بتوانند. راحت تر پاسخ گو نیاز مردم باشند و هم محصول با کیفیت تری از این پس تولید نمایند. پارچه فایبرگلاس فویل دار یکی از این کشفیات و متریال های نو بود . این متریال خواص قابل توجهی دارد که آن ها را مدیون مواد اولیه خود است. در ادامه به مواد اولیه که پارچه فایبرگلاس فویل دار از آن تهیه شده اسرع می کنیم.

 

مواد اولیه 

موثر ترین عامل در تشکیل خواص و ویژگی های یک متریال مواد اولیه ی سازنده ی آن ها می باشد. این مواد می توانند تعیین کنند که محصول تولیدی دارای چه خاصیت هایی باشد و چه رفتار های شیمیایی و فیزیکی را از خود نشان دهد. در تولید پارچه فایبرگلاس فویل دار نیز به همین صورت می باشد‌. پارچه فایبرگلاس فویل دار از پلیمر به همراه الیاف شیشه ساخته شده است. این دو جزء اصلی تولید پارچه فایبرگلاس فویل دار می باشد. پلیمر از آنجا که ساختار یک پارچه و متحدی می باشد و از اتصال تعداد زیادی اتم به یک دیگر ساخته شده است، باعث تشکیل یک ساختار با استحکام و منسجم می شود. در سوی دیگر الیاف شیشه است. الیاف شیشه با اضافه شدن به پلیمر نه تنها باعث بالا رفتن استحکام آن ها می شود، بلکه مقاومت حرارتی این محصول را نیز تا حد قابل توجهی افزایش می دهد.

 الیاف شیشه می توانند به خوبی دمای بالا را تحمل کنند و همچنین باعث غیر قابل اشتعال شدن متریال می شوند. اما کار در همین جا به اتمام نمی رسد، زیرا پارچه فایبرگلاس فویل دار یک متریال خاص و تقوی شده می باشد. یک لایه فویل آلومینیوم بر روی این محصول کشیده شده که آن را به متریالی بی نقض تبدیل کرده است‌. اضافه شدن فویل آلومینیوم به این متریال از دو جهت به کارایی و کیفت محصول اضافه می کند. از یک سو باعث می شود تا این متریال مقاوم تر و مستحکم تر از قبل شود، و از سوی دیگر موجب بالا رفتن مقاومت حرارتی پارچه فایبرگلاس فویل دار می شود. این محصول ویژگی های بسیاری نیز دارد که در ادامه به آن ها می پردازیم.

ویژگی های پارچه نسوز فایبرگلاس فویل دار

تولید این نوع از پارچه های فایبرگلاس از متریال های اولیه بسیار عالی و انتخاب فکر شده و درست متریال های اولیه پارچه فایبرگلاس فویل دار باعث شده تا این محصول دارای ویژگی های بسیار زیادی باشد. اولین ویژگی که می توان به آن اشاره کرد، استحکام و انسجام خوب این متریال می باشد. در کنار این استحکام، دارای انعطاف پذیری خوبی می باشد و می توان از آن در شرایطی که ممکن است متریال تحت فشار کششی قرار گیرد نیز استفاده کرد. از دیگر ویژگی های پارچه فایبرگلاس فویل دار مقاومت شیمیایی و مکانیکی این محصول می باشد که باعث افزایش طول عمر آن شده است. ویژگی دیگر این متریال استفاده نشدن از مواد آزبستی در آن و مضر نبودن آن برای محیط زیست می باشند.

 پیش از این که متریال هایی مانند پارچه فایبرگلاس با روکش فویل آلومینیوم کشف و مورد استفاده قرار گیرد؛ به جای استفاده از این گونه متریال های نسوز از مواد آزبستی استفاده می شد. مواد آزبستی برای محیط زیست و بدن انسان بسیار خطرناک بودند، اما در دوره ای تنها متریال موجود و مقرون به صرفه برای استفاده در کارخانجات بودند به همین دلیل از آن ها بسیار استفاده می شد. آزبست از الیافی ساخته شده بود که در صورت ترکیب این الیاف با هوا و تنفس و یا بلع آن توسط یک فرد که در تماس با این ماده بود، می توانست مشکلات بسیار جدی تنفسی برای فرد به وجود آورد. همچنین مواد آزبستی سرطان زا بودند و همین عوامل باعث شد تا استفاده از این ماده توسط سازمان بهداشت جهانی ممنوع شود. پارچه فایبرگلاس فویل دار یکی از بهترین جایگزین ها برای مواد آزبستی است. این ماده هیچ خطری برای فرد و یا محیط زیست ندارد و با اطمینان خاطر می توان از آن استفاده کرد. پارچه فایبرگلاس فویل دار به دلیل داشتن ویژگی های بسیار زیاد، در بخش ها و حوزه های مختلف صنعت کاربرد دارد. در ادامه به کاربرد های این متریال اشاره می کنیم.

  • کابردهای پارچه فایبرگلاس فویل دار

    پارچه فایبرگلاس نسوز آلومینیوم دار به دلیل استحکام بالایی که دارد و همچنین غیر قابل اشتعال بودن، برای ساخت برخی از انواع لباس های کار استفاده می شود. کاور، دستکش و لباس های آتش‌نشان ها از جمله ی این لباس ها می باشند. دیگر کاربرد این نوع از پارچه فایبر گلاس در تولید روکش های ضد حریق می باشد. همچنین از این متریال می توان در عایق بندی مخازن و لوله ها نیز استفاده کرد. برای جلو گیری از آسیب های احتمالی ترکش جوشکاری، و ذغال آتش می توان از پارچه‌ فایبرگلاس فویل دار به عنوان عایق استفاده کرد. همچنین برای کف پوش در کارگاه ها و مکان های که در آن کار با دمای بالا انجام می دهند از این پارچه استفاده می کنند.

دیتا شیت پارچه فایبرگلاس فویل دار

ویژگی

مقیاس

مقدار

جنس

 

الیاف فایبرگلاس، فویل آلومینیومی

عرض

m

1.5 – 1

ضخامت

mm

5 – 0.2

تراکم الیاف

 

400

حداکثر تحمل حرارتی

 

600 – 500

دمای کاربردی برای مدت طولانی

 

550 – 450

مقاومت شیمیایی

 

عالی؛ به‌جز در مواجهه با هیدروفلوئور

 

 

قیمت

هر ماده صنعتی بسته به کاربرد و مقاومت خود و یا بسته به اینکه چه نوع مواد اولیه‌ای در خود دارد، قیمت یکسان نداشته و با قیمت های مختلف در بازار به فروش میرسد. قیمت پارچه فایبر گلاس فویل دار هم طبق این گفته بررسی می‌شود. شما برای اطلاع از قیمت اصلی محصولات و مواد نسوز، می توانید به سایت نسوز پارس مراجعه کنید و از آنها راهنمایی بخواهید.

 

نتیجه گیری

پارچه فایبرگلاس فویل دار یکی از دستاورد های صنعتگران می باشد که باعث پیشرفت و کمک به رشد صنعت شد. این محصول جایگزین فوق العاده ای برای مواد آزبستی می باشد و هیچ گونه خطری برای فرد یا محیط زیست ندارد. این متریال  با یک لایه فویل آلومینیوم تقویت شده که موجب افزایش استحکام و مقاومت حرارتی آن شده است. مقاومت حرارتی بالا، استحکام مناسب، ضد اشتعال بودن و خواص دیگر این محصول باعث شده تا از آن در تولید لباس های آتش‌نشانی، درزگیری و عایق لوله ها و یا کفپوش کارگاه هایی که دمای بالایی دارند استفاده کرد.

هر محصول در بازار که کارایی لازم را دارد، به دو صورت اصلی و تقلبی تولید می‌شود. همگان و از جمله صنعتگران به خوبی می دانند که استفاده از محصولات تقلبی میتواند روند تولید را مختل کرده و خسارت های جبران ناپذیری به دستگاه‌های موجود در یک صنعت، وارد کند. پارچه فایبر گلاس فویل دار یکی از این مواد کاربردی است که در بازار به دو صورت اصلی و تقلبی تولید میشود. این محصول، کارایی لازم را در بیشتر حوزه‌های صنعت داشته و مورد استفاده تمامی صنعتگران قرار میگیرد. شما برای استفاده از این محصول به صورت اصلی و یا برای خرید آن، میتوانید به سایت نسوز پارس مراجعه کنید. این شرکت تمامی محصولات خود را به صورت اصلی و با کیفیت بالا در اختیار مشتریان خود قرر میدهد. مشاوران ما به صورت بیست و چهار ساعته آماده خدمت رسانی به مشتریان خود و صنعتگران گرامی میباشند.

اینفوگرافی پارچه نسوز فایبر گلاس

پارچه-فایبرگلاس-فویل-دار

ویدیو

به زودی

محصولات مشابه با پارچه فایبرگلاس فویل دار

سوالات متداول پارچه نسوز فایبرگلاس فویل دار
  1. پارچه فایبرگلاس فویل دار با چه ساختاری تشکیل شده است؟

پارچه نسوز فایبرگلاس فویل دار از الیاف فایبرگلاس با کیفیت بالا بافته می شود، این پارچه دارای یک لایه آلومینیوم بر روی سطح این پارچه می باشد. وجود آلومینیوم باعث می شود که آسیب های کمتری به این پارچه نسوز برسد. حضور لایه محافظ آلومینیومی مقاومت حرارتی پارچه نسوز را بالا می برد. لایه آلومینیومی نور را منعکس کرده و از جذب اشعه جلوگیری می کند.

 

  1. حداکثر تحمل حرارت پارچه فایبر گلاس فویل دار چه قدر می باشد؟

بیشترین تحمل حراتی این محصول حدود 700+ درجه سانتیگراد می باشد.

 

  1. ضخامت پارچه فایبرگلاس فویل دار چه مقدار می باشد؟

این پارچه در ضخامت های 0.5 ، 0.8 ، 1 ، 1.5 ، 2 ، 3 میلیمتر و عرض 100 سانتی متر موجود است.

 

  1. پنج خصوصیت اصلی پارچه فویل دار فایبر چیست؟
  • ضد آب بودن
  • ضد زنگ بودن
  • مقاوم در برابر حرارت
  • انعطاف پذیری بالا
  • ضد خش و پارگی

 

  1. به چه دلیل از پارچه فایبر گلاس دارای محافظ آلومینیومی در تولید واشر استفاده می کنند؟

به علت ضریب انبساطی پایینی که این پارچه دارداز آن برای تولید واشر و اتصالات انبساطی استفاده می کنند. 

 

  1. مهم ترین خاصیت های پارچه فایبرگلاس فویل دار چیست؟

مقاومت حرارتی، مقاومت مکانیکی، مقاومت شیمیایی و انعطاف پذیری مطلوب پارچه فایبرگلاس فویل دار سبب شده است تا این محصول توجه بسیاری از صنعتگران را به خود جلب کند و در صنایع مختلف به طور گسترده مورد استفاده قرار گیرد.

 

  1. تحمل بازه حرارتی پارچه فایبرگلاس فویل دار در مدت زمان طولانی چقدر می باشد؟

پارچه فایبرگلاس فویل دار جز پارچه های نسوز محسوب می باشد که عملکرد بسیار عالی در برابر حرارت های بالا از خود نشان می دهد. این محصول می تواند دماهای تا 550 درجه سانتیگراد را بدون تغییر و تحول در ساختار خود به خوبی تحمل کند.

 

  1. در صنعت از فایبرگلاس فویل دار چه استفاده های می شود؟

پارچه های فایبرگلاس فویل دار به عنوان پوشش دهی و محافظت سیم ها، شیلنگ ها، کابل ها و لوله ها مورد استفاده قرار می گیرد. همچنین از این محصول به عنوان عایق در کولرها و ساخت پرده های آتش نشانی، پتوهای جوشکاری، پتوهای ایمنی و … نیز استفاده می شود.

 

  1. پارچه های فایبرگلاس فویل دار در چه عرض هایی تولید می شوند؟

پارچه های فایبرگلاس فویل دار در عرض های 100 و 150 سانتی متر تولید و قابل دسترس می باشد.