به سایت نسوز پارس خوش آمدید .

میدان امام خمینی - خیابان امیر کبیر - بین پاساژ طوس و ناظم الاطبا جنوبی - پلاک 546
ایران ، تهران

ورق چوب پنبه خشک

معرفی ورق چوب پنبه خشک

هرچه علم بیشتر پیشرفت کرد و در کنار آن جمعیت نیز افزایش پیدا کرد. مصرف متریال ها و محصولات بالا رفت و این موضوع باعث شد تا برای پاسخگویی به نیاز مردم نیاز باشد تا از متریال های جدیدی استفاده شود. زیرا هم متریال های موجود دیگر نمی توانست تمام خط تولید های در حال کار را تامین کند و هم اینکه صنعتگران سعی داشتند، کیفیت محصولات تولیدی را بالا تر ببرند و خروجی بهتری را ارائه دهند، به همین دلیل می خواستند متریال های اولیه ی جدید پیدا کنند تا هم خواص بهتری داشته باشند و هم اینکه بتوانند نیاز خط تولید ها را که تعداد آن ها افزایش یافته است؛ تامین کنند. از این صنعتگران با همکاری افرادی که دانش فنی در این زمینه داشتند، به دنبال پیدا کردن متریال های جدید و بروز تر بودن. تا بتوانند باعث تحول و پیشرفت صنعت شوند. حاصل وقت بسیاری که صرف این امر کردند، یافتم متریال های متنوع در زمینه های مختلفی بود که یکی از آن ها ورق چوب پنبه خشک می باشد. ویژگی های خاصی که این متریال دارد، باعث شد تا بتوان از آن در صنایع متنوعی استفاده کرد. در ادامه به برسی این متریال می پردازیم. 

اهمیت ورق چوب پنبه خشک

هر متریالی‌ در جایگاه و نقشی که ایفا می کند، بسیار مهم و حائز اهمیت می باشد. بعضی از متریال ها دارای اهمیت بیشتری نسبت به سایر متریال ها می باشند، از این رو که می توانند، در بخش های بیشتری ایفای نقش نمایند. این متریال ها از این نظر که می توانند در بخش های متنوعی پاسخگوی نیاز صنایع باشند، اهمیت بیشتری دارند. ورق چوب پنبه خشک یکی از این نوع متریال ها به حساب می آید. این متریال از این نظر که می تواند در حوزه ها و صنایع مختلفی ایفای نقش کند و در هر کدام از آن ها به خوبی وظیفه ی خود را انجام دهد، حائز اهمیت می باشد. دلیل اینکه این متریال تا این حد مورد توجه قرار گرفته و حائز اهمیت می باشد، این است که شما می توانید از آن در حوزه های بسیار گسترده ای استفاده کنید. کمتر متریالی می تواند در چندین حوزه به کار گرفته شود و این موضوع یک امتیاز مثبت برای این متریال می باشد.

 

تنها متریال هایی را می توان در بخش های بسیار متنوع استفاده کرد که ویژگی های بسیار زیاد و مطلوبی داشته باشند که باعث شود، آن متریال در شرایط و محیط های مختلف رفتار خوبی داشته باشد و بتواند در محیط های متنوعی دوام بیاورد و از خود عملکرد خوبی نشان دهد. داشتن چنین خصیصه هایی باعث شده تا این متریال ارزش و اهمیت زیادی پیدا کند. نکته ی دیگری که راجب ورق چوب پنبه خشک وجود دارد که اهمیت آن را بیشتر کرده طبیعی بودن این متریال می باشد. مواد طبیعی نسبت به مواد مصنوعی یه برتری دارند و آن هم این است که دسترسی به آن ها ساده تر می باشد و به وفور یافت می شود. این موضوع باعث می شود تا هم تامین کردن آن ساده باشد و هم اینکه به دلیل در دسترس بودن قیمت پایین تری نسبت به متریال های مصنوعی داشته باشند. ورق چوب پنبه خشک را از درخت بلوط تهیه می کنند. این درخت ها در جنگل به وفور یافت. در ادامه به ماده اولیه ی سازنده ی ورق چوب پنبه خشک می پردازیم.

  • ماده اولیه ی سازنده ورق چوب پنبه خشک

    ورق چوب پنبه خشک از درختان بلوط تهیه می شود. در بسیاری از جنگل ها می توانید درختان بلوط را به وفور بیابید، از همین رو تامین این متریال کار بسیار ساده ای می باشد و می توان از آن حجم بسیار زیادی را به راحتی جمع آوری کرد. این چوب خاصیت هایی دارد که باعث شده از آن برای تولید محصولات صنعتی مثل ورق چوب پنبه خشک استفاده کرد. از این رو که چوب پنبه می تواند عایق خوبی در برابر گرما و سرما باشد، از آن می توان استفاده های صنعتی بسیاری کرد. طول عمر یک درخت بلوط بیست صد و هفتاد تا دویست سال می باشد. این طول عمر بالا باعث شده تا در مدت کمی تعداد درخت های بلوط بسیار زیاد شود و پرورش آن ها بسیار راحت می باشد. از این رو یکی از متریال های است که می توان آن را به راحتی تامین کرد و قرار نیست با کمبود آن مواجه شویم و همین موضوع آن را محبوب کرده است.

    ویژگی ها و کاربرد های ورق چوب پنبه خشک

    ورق چوب پنبه خشک یکی از متریال هایی است که کاربرد های بسیار زیادی دارد و از آن می توان در صنایع و حوزه های بسیار وسیع و گسترده ای استفاده کرد. یکی از ویژگی های ورق چوب پنبه خشک که اصلی ترین ویژگی آن نیز به شمار می آید؛ عایق بودن در برابر حرارت می باشد. این ویژگی باعث می شود که بتوان در جاهایی که می خواهید از اتلاف انرژی جلوگیری کنید، بتوانید از ورق چوب پنبه خشک استفاده کنید. دومین ویژگی این متریال فراوانی آن می باشد. سالانه سیصد و چهل هزار تن چوب پنبه استخراج می شود. یعنی این متریال منبع قابل اتکایی است و می توان با خیال راحت اطمینان داشت که می تواند پاسخگوی نیاز باشد.

    ویژگی دیگری که در این متریال وجود دارد، انعطاف پذیری است. این متریال به این دلیل که نود درصد آن از چوب پنبه ی خالص ساخته شده است. متریال دارای کاربرد های بسیار زیادی می باشد. عایق سازی در برابر گرما و سرما، ماکت سازی دکوراسیون و صنعت کفش تنها گوشه ای از کاربرد های بسیار زیاد ورق چوب پنبه خشک می باشد. اصلی ترین کاربرد این متریال همان عایق حرارتی می باشد.  از جمله کاربرد های دیگر این متریال می توان به صنعت سرد سازی، ساخت تابلو دیواری و اعلانات و عایق سازی و آکوستیک کردن محیط می باشد.

دیتا شیت ورق چوب پنبه خشک

ویژگی

مقیاس

مقدار

جنس

 

چوب پنبه

رنگ

 

قهوه‌ای

تراکم

 

416 – 220

ضخامت

mm

6 – 0.8

بازه تحمل حرارتی

 

135 تا 30-

دمای کاربردی برای مدت طولانی

 

120

مقاومت در برابر فشار

bar

8 – 4

تغییر شکل در اثر فشار

%

1

 

 

نتیجه گیری

یکی از متریال های که کشف آن کمک زیادی به صنعت کرد، ورق چوب پنبه خشک می باشد. این متریال از درختان بلوط به دست می آید و از آنجایی که این درختان حدود صد و هفتاد تا دویست سال عمر می کنند؛  به وفور یافت می شوند و تامین کننده ی بسیار خوبی هستند. اصلی ترین کاربرد این متریال عایق سازی برای جلوگیری از اتلاف انرژی می باشد؛ اما علاوه بر این ها می توان از آن در صنایع کفش، ماکت و دکوراسیون نیز استفاده کرد.

در آخر باید گفت که هر محصول در بازار که کارایی لازم را دارد، به دو صورت اصلی و تقلبی تولید می‌شود. همگان و از جمله صنعتگران به خوبی میدانند که استفاده از محصولات تقلبی میتواند روند تولید را مختل کرده و خسارتهای جبران ناپذیری به دستگاه‌های موجود در یک صنعت، آسیب وارد کند. ورق چوب پنبه خشک یکی از این مواد کاربردی است که در بازار به دو صورت اصلی و تقلبی تولید میشود. این محصول، کارایی لازم را در بیشتر حوزه‌های صنعت داشته و مورد استفاده تمامی صنعتگران قرار میگیرد. شما برای استفاده از این محصول به صورت اصلی و یا برای خرید آن، میتوانید به سایت نسوز پارس مراجعه کنید. این شرکت تمامی محصولات خود را به صورت اصلی و با کیفیت بالا در اختیار مشتریان خود قرار میدهد. مشاوران ما به صورت بیست و چهار ساعته آماده خدمت رسانی به مشتریان خود و صنعتگران گرامی میباشند.

اینفوگرافی

ورق-چوب-پنبه-خشک
ویدیو

به زودی

محصولات مشابه با ورق چوب پنبه خشک