به سایت نسوز پارس خوش آمدید .

میدان امام خمینی - خیابان امیر کبیر - بین پاساژ طوس و ناظم الاطبا جنوبی - پلاک 546
ایران ، تهران

میلگرد پلی آمید

معرفی میلگرد پلی آمید

از انقلاب صنعتی و بالا رفتن میزان مصرف ماده‌های صنعتی یکی از اصلی ‌ترین هدف‌های صنعتگران، رسیدن به محصولاتی با کیفیت بالا‌تر و همچنین تامین مواد اولیه برای در جریان نگه داشتن خطوط تولید که به تعداد آن‌ها افزوده شده، بود. برای تامین مواد لازم برای خطوط تولید دیگه منابع موجود کفایت نمی‌کرد. همین موضوع محققان و صنعتگران را مطمئن‌تر کرد تا به فکر پیدا کردن مواد جدید بیفتند. این کار دو سود بزرگ برای صنعت داشت. پیدا کردن ماده‌های جدید از طرفی باعث تنوع در محصولات تولیدی در صنعت و بالا رفتن کیفیت محصولات می‌شد. از طرف دیگر هم کشف محصولات جدید باعث می‌شد تا بتوانند ماده لازم برای خطوط تولید را تامین کنند و این اتفاق سبب زنده ماندن چرخه تولید می‌شد. این تلاش‌ها ثمره فوق ‌العاده‌ای داشت و ماده‌های جدید زیادی به دست آمد که هر کدام بخش از صنعت را کمک کرد. یکی از این ماده‌ها میلگرد پلی آمید می‌باشد، که بسیار مورد توجه صنعتگران قرار گرفته است. ما در ادامه راجع به این محصول صحبت میکنیم. با ما همراه شوید.

 

مواد سازنده میلگرد پلی آمید

 

میلگرد پلی آمید از ماده‌های بود که کشف آن کمک بسیار زیادی به صنعت کرد، این ماده در حوزه‌های مختلف به کار گرفته شد و به خاطر قابلیت‌هایش کاربرد‌های گسترده‌ای داشت. اما دلیل این موفقیت میلگرد پلی آمید در صنعت ماده‌های اولیه خوب آن بوده است. یکی از مهم‌ترین فاکتور‌ها در تولید یک ماده کارآمد انتخاب درست ماده‌های اولیه می‌باشد. دلیل اصلی موفقیت هر محصول انتخاب درست مواد اولیه برای ساخت آن ماده می‌باشد. زیرا این ماده اولیه می‌باشد که تعیین می‌کند محصول تولیدی چه ویژگی‌های داشته باشد و خاصیت‌های آن به چه شکل باشد. از همین رو بسیار شناخت و داشتن دانش راجب ماده اولیه‌ی هر محصولی بسیار حائز اهمیت می‌باشد. دلیل موفقیت میلگرد پلی آمید نیز همین انتخاب درست مواد اولیه آن می‌باشد‌. میلگرد پلی آمید از محصول پر کاربرد در صنعت یعنی پلی آمید ساخته شده است. 

 پلی آمید یک پلیمر می‌باشد که از تکرار واحد‌هایی که با زنجیره آمید مرتبط‌اند می‌باشد. ولی آمید یکی از محصول هوایی است که در ساخت بسیاری از ماده‌های مرتبط با صنعت به کار می‌رود. این پلیمر خواص بسیار کارآمدی دارد و همچنین دسترس به آن بسیار آسان می‌باشد، از همین رو در ساخت بسیاری از ماده‌های صنعتی از آن استفاده شده که یکی از شاخص‌ترین آن‌ها میلگرد پلی آمید می‌باشد. پلی آمید به دو صورت در طبیعت بدست می‌آید. یکی به صورت طبیعی و دیگری به صورت ساختگی و مصنوعی؛ نوع طبیعی آن پروتیین هابی مانند پشم و ابریشم می‌باشند. اما نوع مصنوعی آن که کاربردی‌تر می‌باشد؛ از روش پلیمریزاسیون به دست می‌آید. یکی از معروف‌ترین پلی آمید‌های مصنوعی نایلون‌ها می‌باشند. پلی آمید خواصی مانند توانی ارتجاع و مقاومت دارد که باعث شده آن را به عنوان ماده اولیه میلگرد پلی آمید انتخاب کنند. میلگرد پلی آمید ویژگی‌های فوق‌العاده دارد که در ادامه به آن‌ها می‌پردازیم.

 

ویژگی‌های میلگرد پلی آمید

ویژگی‌های هر محصول مشخص‌کننده کاربرد‌های آن ماده می‌باشد. صنعتگران همیشه با توجه به ویژگی‌های ماده‌های مختلف، ماده مورد نیاز خود را تهیه می‌کنند، از این رو دانستن ویژگی ماده‌ها بسیار اهمیت دارد.

1.    میلگرد پلی آمید نیاز به روغن کاری ندارد و دلیل این اتفاق هم این می‌باشد که خود روغن ساطع می‌کند. این ویژگی کار را برای صنعتگران بسیار آسان کرده و این مزیت بزرگ در دیگر میلگرد‌ها نیست.

2.    ویژگی دیگر میلگرد پلی آمید مقاومت آن در برابر سایش می‌باشد. مقاومت در برابر سایش یکی از مهم‌ترین فاکتور‌ها برای باکیفیت بودن یک ماده می‌باشد. زیرا محصول که نتواند در برابر سایش مقاومت کند در مرور زمان و در مدت کوتاهی دچار شکستگی و یا تغییر حالت شده و دیگر کارایی اولیه خود را از دست می‌دهد، اما میلگرد پلی آمید این چنین نیست.

3.     نکته و خاصیت بعدی این ماده سازگاری با تمام شرایط جوی و آب و هوایی می‌باشد. ضریب اصطکاک پایین دیگر ویژگی میلگرد پلی آمید می‌باشد. این ماده در برابر پارگی مقاوم می‌باشد. دلیل مقاومت آن نیز تراکم بالای میلگرد پلی آمید می‌باشد، که باعث مقاومت کششی بالای آن شده است.

 

4.    این ماده مقاومت حرارتی خوبی هم دارد و می‌تواند بین دویست تا دویست و هفتاد. درجه سانتی‌گراد را تحمل نماید. 

  • کاربرد‌های میلگرد پلی آمید

    از محصول میلگرد پلی آمید که ویژگی‌های بسیار زیادی دارد می‌توان در بخش‌های بسیار متنوعی استفاده کرد.

    1.     اولین کاربردی که می‌تواند برای میلگرد پلی آمید معرفی کرد، ساخت قطعات ریل دار و کشویی می‌باشد. میلگرد پلی آمید دارای ضریب اصطکاک پایینی می‌باشد و این ویژگی به آن کمک می‌کند که به سادگی باز و بسته شود.

    2.     میلگرد پلی آمید را می‌توان به راحتی ماشین کاری کرد. از این رو اگر نیاز به محصول دارید که قابلیت ماشین کاری شدن را داشته باشد ورق پلی آمید یکی از آن ماده‌ها می‌باشد.

    3.     دیگر کاربرد میلگرد پلی آمید که بسیار هم رایج می‌باشد، جایگزینی آن به جای قطعات فولادی مانند بوش، رینگ و چرخ دنده می‌باشد. دلیل اینکه از این ماده به عنوان جایگزین قطعات فولادی استفاده می‌کنند؛ که علاوه بر اینکه میلگرد پلی آمید تمام ویژگی‌های لازم برای جایگزینی قطعات فولادی را دارد، همچنین بسیار ارزان‌تر از قطعات فولادی می‌باشد و قیمت تمام شده‌ی آن بسیار کمتر می‌باشد. به همین دلیل بسیاری برای صرفه‌جویی در هزینه از میلگرد پلی آمید به جای قطعات فولادی استفاده می‌کنند.

    قیمت میلگرد پلی آمید

    هر ماده صنعتی بسته به کاربرد و مقاومت خود و یا بسته به اینکه چه نوع مواد اولیه‌ای در خود دارد، قیمت یکسان نداشته و با قیمت‌های مختلف در بازار به فروش می‌رسد. قیمت میلگرد پلی آمید هم طبق این گفته بررسی می‌شود. شما برای اطلاع از قیمت اصلی محصولات و مواد نسوز، می‌توانید به سایت نسوز پارس مراجعه کنید و از آن‌ها راهنمایی بخواهید

دیتا شیت میلگرد پلی آمید

ویژگی

مقیاس

مقدار

جنس

 

پلی آمید

قطر

mm

300 – 6

طول

cm

100 – 30

حداکثر تحمل حرارتی

 

160

دمای کاربردی برای مدت طولانی

 

100

دمای ذوب

 

221

مقاومت در برابر فشار

bar

790

جذب آب

%

0.6

 

 

نتیجه‌گیری

میلگرد پلی آمید از محصول هابی می‌باشد که در صنعت کاربرد‌های بسیار زیادی دارد. این ماده در برابر ضربه مقاوم اینو همچنین مقاومت حرارتی خوبی نیز دارد. علاوه بر این‌ها می‌تواند در برابر فشار‌های کششی نیز مقاومت نمی‌اد. به دلیل این ویژگی‌ها از آن به عنوان جایگزین قطعات فولادی استفاده می‌کنند. همچنین میلگرد پلی آمید بسیار ارزان‌تر از قطعات فولادی می‌باشد و مقرون به صرفه‌تر است.

در آخر نیز باید بگوییم که هر محصول در بازار که کارایی لازم را دارد، به دو صورت اصلی و تقلبی تولید می‌شود. همگان و از جمله صنعتگران به خوبی می‌دانند که استفاده از محصولات تقلبی می‌تواند روند تولید را مختل کرده و خسارت‌های جبران ناپذیری به دستگاه‌های موجود در یک صنعت، آسیب وارد کند. میلگرد پلی آمید یکی از این مواد کاربردی است که در بازار به دو صورت اصلی و تقلبی تولید می‌شود. این محصول، کارایی لازم را در بیشتر حوزه‌های صنعت داشته و مورد استفاده تمامی صنعتگران قرار می‌گیرد. شما برای استفاده از این محصول به صورت اصلی و یا برای خرید آن، می‌توانید به سایت نسوز پارس مراجعه کنید. این شرکت تمامی محصولات خود را به صورت اصلی و با کیفیت بالا در اختیار مشتریان خود قرار می‌دهد. مشاوران ما به صورت بیست و چهار ساعته آماده خدمت‌رسانی به مشتریان خود و صنعتگران گرامی می‌باشند. 

اینفوگرافی

میلگرد-پلی-آمید
ویدیو

به زودی

محصولات مشابه با میلگرد پلی آمید